וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש נשים חושפות: נאנסו על ידי הארווי ויינשטיין

10.10.2017 / 19:22

תחקיר חדש של הניו יורקר חושף שורת מתלוננות חדשות נגד המפיק ובהן האשמות על איומים, הפעלת כוח ומין ללא הסכמה. נחשפה קלטת בה נשמע ויינשטיין מתחנן בפני שחקנית איטלקייה להתלוות לחדר במלון בעת שהוא מתקלח. גם גווינת' פאלטרו ואנג'לינה ג'ולי העידו כי הותקפו על ידו

הארווי ויינשטיין. GettyImages
הארווי ויינשטיין/GettyImages

פרשת ההטרדות המיניות של מפיק העל ההוליוודי הארווי ויינשטיין, ממשיכה להסתעף ולספק כותרות חדשות מדי מספר שעות. בכתבה שפורסמה על ידי דילן פארו (בנה של השחקנית מיה פארו) בניו יורקר, נחשפו סיפורן של נשים נוספות שנפלו קורבן למעשיו של ויינשטיין לאורך השנים, כאשר שלוש מהן מעידות כי נאנסו על ידו.

הכתבה כוללת קטע אודיו שנתפס על ידי משטרת ניו יורק, ובו נשמע ויינשטיין מתחנן בפני הדוגמנית והשחקנית האיטלקיה-פילפינית, אמברה בטילאנה גוטיירז, שתיכנס עמו לחדרו. גוטיירז מסרבת להיכנס ומתחננת בפני ויינשטיין שיניח לה, אך הוא ממשיך להפציר בה שתצטרף אליו ולו לדקה ומציין שהיא מביישת אותו במלון בו הוא שוהה בקביעות. במהלך השיחה מודה ויינשטיין שבמפגש קודם בין השניים נגע בחזה של השחקנית, והצהיר כי הוא "רגיל להתנהגות מהסוג הזה".

הארווי ויינשטיין. GettyImages
הארווי ויינשטיין/GettyImages

השחקנית אסיה ארג'נטו מספרת בכתבה כי שמועות שריחפו מעבר מעל מעלליו של ויינשטיין, הובילו אותו לנקוט בצעדים תקיפים כלפי מתלוננות אפשריות. "אני יודעת שהוא ריסק הרבה אנשים בעבר", סיפרה ארג'נטו, זאת הסיבה שהסיפור שלי מגיע 20 שנים לאחר שקרה. בחלק מהמקרים עבר זמן רב יותר, וחלקם לא נחשפו מעולם. שחקניות נוספות שמעידות בשמן בכתבה הן מירה סורבינו ורוזנה ארקט. סורבינו טוענת כי ויינשטיין הופיע בחלוק רחצה בחדרה ואיים על הקריירה שלה אם תסרב לחיזוריו. לאחר שסירבה, טענה כי הקריירה שלה נפגעה.

נשים נוספות לאורך הכתבה מעידות כי ויינשטיין כפה עליהן יחסי מין מלאים או מין אוראלי, לעתים תוך כדי הפעלת כוח. בתגובה לכתבה מטעמו של וינשטיין נכתב: "מר ויינשטיין מכחיש מכל וכל יחסי מין שאינם בהסכמה. בנוסף הוא מצהיר כי מעולם לא נעשו כל צעדי נקמה בנשים שסירבו לחיזוריו. מר ויינשטיין אינו יכול כמובן להגיב להאשמות אנונימיות, אבל בכל הקשור לנשים שהופיעו בשמן, מר ויינשטיין מאמין כי היחסים עמן היו פרי הסכמה הדדית".

עוד באותו נושא

בעקבות פרסום על שורת הטרדות מיניות: הארווי ויינשטיין יוצא לחופשה כפויה

לכתבה המלאה
גווינת' פאלטרו על השטיח האדום, 2013-2014. GettyImages
גווינת' פאלטרו/GettyImages

בתוך כך, הניו יורק טיימס מפרסם היום עדויות נוספות מצד השחקניות גווינת' פאלטרו ואנג'לינה ג'ולי, המעידות כי ויינשטיין תקף אותן. כשפאלטרו היתה בת 22, ויינשטיין הוא המפיק שהחתים אותה לתפקיד הראשי בסרט "אמה". לפני שהחלו הצילומים, הוא הזמין אותה לסוויטה שלו במלון בבוורלי הילס לפגישת עבודה, שבמהלכה ויינשטיין הניח את ידיו עליה והציע כי יעברו לחדר שינה לעיסוי, העידה פאלטרו בפני הניו יורק טיימס. פאלטרו סרבה להצעה. לאחר שסיפרה על המקרה לחברה באותה תקופה, בראד פיט, הוא התעמת עם ויינשטיין, וזמן קצר לאחר מכן המפיק איים עליה לא לגלות לאיש על המקרה, כך פורסם. "חשבתי שהוא יפטר אותי", אמרה פאלטרו.

גם אנג'לינה ג'ולי העידה על מקרה שארע לה עם ווינשטיין. לדבריה, במהלך יציאת הסרט "משחקים מהלב" בסוף שנות התשעים, ויינשטיין נקט במהלכים בניגוד לרצונה בחדר בבית מלון, אותם היא דחתה. "היתה לי חוויה רעה עם הארווי ויינשטיין בנעורי, וכתוצאה ממנה בחרתי לעולם לא לעבוד איתו שוב ולהזהיר אחרות כשהן עשו זאת", כתבה ג'ולי לניו יורק טיימס. "התנהגותו לנשים אינה מקובלת בשום תחום ובשום מדינה".

הארווי ויינשטיין. GettyImages
הארווי ויינשטיין/GettyImages

כזכור, פרשת ויינשטיין התפוצצה בליל שישי, כשהניו יורק טיימס חשף שמונה נשים שהתלוננו כי הוטרדו על ידי המפיק רב העוצמה לאורך השנים, ותיארה דפוס סדרתי של הטרדות והפעלת כוח נגד נשים. ביום שני הודיעה הנהלת אולפני האחים ויינשטיין על ההחלטה לפטר באופן מיידי את מי שייסד את החברה ושימש כמנכ"ל בפועל. ויינשטיין, על פי דיווח במגזין וראייטי, התנגד לפיטורים ולהסכם הפיצויים שהוצע לו על ידי החברה.

כתבת פוקס ניוז, לורן סיוון, חשפה מקרה נוסף בריאיון טלוויזיה שהעניקה לתוכנית הבוקר של מגין קלי ברשת NBC. על פי גרסתה של סיוון, ויינשטיין פיתה אותה להגיע לחדרו, חסם את יציאתה וביצע מעשה מגונה לפניה, בטרם איפשר לה לצאת ממנו. בסיפור נוסף שנחשף אמש, נטען כי כוכבים דוגמת מאט דיימון וראסל קרואו לחצו על הכתבת שרון וקסמן, שעבדה בעבר בניו יורק טיימס, לגנוז כתבה שחקרה את מעלליו של ויינשטיין.

בימים האחרונים יצאו עוד ועוד כוכבים ואנשי תעשייה נגד ויינשטיין, בהם מריל סטריפ, קייט ווינסלט, ג'ורג' קלוני, ג'ניפר לורנס, קווין סמית, ג'וליאן מור, מארק רופאלו, מייקל קיטון, לינה דנהאם, ברי לארסון ורבים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully