וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקואליציה שוקלים לסגור את תאגיד השידור הציבורי: "רייטינג של אחוז וחצי"

15.10.2017 / 15:00

השר דרעי העלה את ההצעה לסגירת ערוצי הטלוויזיה הציבוריים בישיבת ראשי הקואליציה, ונימק אותה בחיסכון של מיליארדי שקלים מתקציב המדינה. נתניהו ידון בנושא עם השר כחלון. שר התקשורת איוב קרא בירך על ההצעה בטוויטר - ומיהר למחוק את הציוץ

עריכת וידאו:ניר חן

(דיווח באולפן מהדורת וואלה! NEWS על תחילת שידורי התאגיד, בחודש מאי)

שר הפנים אריה דרעי העלה היום (ראשון) בישיבת ראשי סיעות הקואליציה הצעה לסגירת תאגיד השידור הציבורי, שהחל את שידוריו בחודש מאי האחרון. טענת דרעי ההצעה תביא לחיסכון של מיליארדי שקלים בתוך עשור. לדבריו, אין טעם בהוצאת הסכומים שמקציבה המדינה כיום להפעלת תאגיד השידור "בשביל רייטינג של 1.5%".

חלק מראשי סיעות הקואליציה תמכו ביוזמה, אך השרים לא הגיעו לכל החלטה בנושא וסוכם כי הוא יעבור לדיון בין שר האוצר משה כחלון לבין נתניהו. שר התקשורת איוב קרא בירך על ההצעה שהעלה דרעי. "‏שמחתי לקבל את ברכתו של ראש הממשלה לסגירת התאגיד הציבורי. סוף לבזבוז כספי הציבור", אמר קרא. ואולם, השר קרא מיהר למחוק את הציוץ שבו בירך על ההצעה, זמן קצר לאחר שפורסם.

בישיבה התנהל דיון בין השרים על דרכים לכיסוי "בור" שנוצר בתקציב המדינה, ובמהלכה העלו הנוכחים אפשרויות לפתרון. השר דרעי העלה את האפשרות של סגירת התאגיד, מלבד תחנות הרדיו של רשת ב' בנימוק כי הפיצול של ערוץ 2 בחודש הבא אינו מצדיק המשך תקצוב ערוץ טלוויזיה ציבורי במאות מיליוני שקלים מדי שנה.

עוד בוואלה! NEWS:
בעקבות המתיחות: בסביבת נתניהו רוצים למנוע מאלשיך שנה רביעית
שנה וחצי מאחורי הסורגים: קובי פרץ נכנס לכלא מעשיהו
"הרס לא ייאמן": 40 הרוגים בתוך שבוע בשריפות ענק בקליפורניה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה. רויטרס, רויטרס
ידון בנושא עם השר כחלון. נתניהו בישיבת הממשלה, היום/רויטרס, רויטרס

בחודש אוגוסט הגישה המדינה תשובה לעתירות לבג"ץ נגד התיקון לחוק תאגיד השידור הציבורי שהורה להפריד משידוריו את חטיבת החדשות. על פי עמדת המדינה העתירות לא הצדיקו את התערבותו של בית המשפט העליון בחוק, מכיוון שהתיקון לא פוגע בזכויות יסוד חוקתיות של התאגיד, העיתונאים העובדים בו או הציבור עצמו. ב-15 במאי, ביום השידורים הראשון של התאגיד, קבע בג"ץ כי עד לדיון בהרכב מורחב בתיקון לחוק לא יפוצלו שידוריו - וקנה תוספת זמן לגוף שהקמתו במקומה של רשות השידור גרמה למחלוקת עזה בקואליציה.

הקמת תאגיד השידור הציבורי הבשילה לאחר שהושגה פשרה בקואליציה בין נתניהו וכחלון באשר לאופיו. הכנסת אישרה את החוק שיאפשר את תחילת שידורי התאגיד ארבעה ימים בלבד לפני מועד עלייתו לאוויר, ברוב של 43 תומכים מול 33 מתנגדים. רוב שרי הממשלה וראשי הקואליציה, בהם גם נתניהו עצמו והשר לביטחון פנים גלעד ארדן שהוביל את הרפורמה לסגירת רשות השידור בממשלה הקודמת נעדרו מההצבעה שהתקיימה אז.

(עדכון ראשון: 14:42)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הציוץ שמחק שר התקשורת קרא, שבו הביע תמיכה בהחלטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully