וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאור שליין ואייל קיציס ראש בראש: הקרב הגדול בין קשת וערוץ 10

19.10.2017 / 0:00

עם המעבר לאפיק 12 החליטה 'קשת' לשבץ את "ארץ נהדרת" במוצ"ש, ראש בראש מול תכנית הסאטירה "גב האומה" בערוץ 10. אפרים סידון: "זה ניסיון לדרוס ברגל רומסת את 'גב האומה', לפגוע לה ברייטינג ולהראות למי יש יותר גדול"

אייל קיציס וליאור שליין. ראובן קסטרו, יח"צ, ראובן קסטרו
אייל קיציס, מגיש "ארץ נהדרת", וליאור שליין, מגיש "גב האומה"/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו, יח"צ

זכיינית ערוץ 2 "קשת" החליטה לשבץ את תכנית הבידור והסאטירה הוותיקה "ארץ נהדרת" במוצאי שבת ב-21:00, ראש בראש מול תכנית הסאטירה "גב האומה" המשודרת בערוץ 10 מדי מוצאי שבת ב-21:15 כבר מאז אמצע 2015. שיבוץ "ארץ נהדרת" מול "גב האומה" אמור להתבצע לאחר פיצול ערוץ 2 ומעברה של קשת לאפיק 12, שיתרחש ב-1 בנובמבר. כך, במציאות טלוויזיונית שבה יש מעט מאוד תכניות סאטירה, שתי התכניות הסאטיריות המובילות יתחרו זו מול זו בשידור מקביל.

בתעשיית הטלוויזיה היו מי שהרימו גבה לנוכח הצעד של "קשת" והיו כמה שהגדילו וטענו כי הצעד נועד לפגוע בתכנית הסאטירה של ערוץ 10. "זה ניסיון לחסל את 'גב האומה' לדעתי", אומר לוואלה! תרבות הסאטיריקן, התסריטאי והמחזאי הוותיק אפרים סידון, מכותבי התכנית הסאטירית המיתולוגית "ניקוי ראש" בערוץ 1, יוצר ומכותבי "החרצופים" בערוץ 2 וזוכה פרס מפעל חיים מטעם האקדמיה לטלוויזיה. "זה יותר ממוזר. זה טריק לא פיירי, וניסיון לדרוס ברגל רומסת את הסאטירה השנונה והנוקבת של ערוץ 10. ואין לזה שום מטרה אחרת מאשר לפגוע ברייטינג של 'גב האומה' ולהראות של מי יותר גדול. זה צעד לא חכם, ואין לזה שום סיבה הגיונית או אפילו סיבה מסחרית כי מוצאי שבת זה לא זמן טוב מאוד לראות סאטירה. זה בא חד וחלק כדי לחסל את המתחרים".

אפרים סידון בטקס פרסי האקדמיה מקבל פרס למפעל חיים. מגד גוזני
אחד מאבות הסאטירה בישראל, אפרים סידון, בעת קבלת פרס על מפעל חיים בטקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה השנה/מגד גוזני

גורם אחר ובכיר בתעשיית הטלוויזיה השמיע אף הוא ביקורות על קשת בעניין זה: "זו איוולת. אבי ניר (מנכ"ל 'קשת' - ש"ב), ולא מולי שגב, שם את 'גב האומה' על הכוונת שלו ויורה. לא בטעות שמו את 'ארץ נהדרת' מול 'גב האומה'. זה לא מקרי. הרי ידעו ש'גב האומה' ממשיכה בשבת. וזו תכנית טובה ומצליחה שלא שייכת לקשת, ששודרה פעם ב'רשת' ועכשיו בערוץ עשר וזה לא בא לו בטוב, תכנית שזכתה בפרסים, רצה חזק בדיגיטל ומשפיעה על סדר היום. אז קשת באו לפגוע בה. זה גם לא צעד נטול הומור מצד 'קשת'".

במערכת "גב האומה" דווקא הגיבו בדיפלומטיות ואמרו כי "זה צעד לגיטימי בתחרות". ליאור שליין עצמו אמר בתגובה לוואלה! תרבות: "ארץ נהדרת" היא תכנית מצוינת, אני גאה בכך שהייתי חלק קטן ממנה בעונה הראשונה, גם מאז לא פספסתי אף פרק, ואני מפציר בצופים להקליט 'ארץ נהדרת' ולצפות בה אחרי שנגמרת 'גב האומה', שתשודר בערוץ 10 כל שבת ב-21:15".

מקשת נמסר בתגובה: "מדובר בניסיון מיותר לייצר מתיחות בין שתי התכניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully