וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני נשים נגד קשת בעקבות החזרת אייל גולן לפריים טיים: "מקוות שהציבור יבחר נכון"

23.10.2017 / 15:45

הריאליטי של אייל גולן ואביב גפן בקשת 12 מעורר ביקורות מצד נשים הנאבקות בהטרדה מינית: "קשת מחזירה לפריים טיים אדם שניצל נשים", ומצד גורמים בתעשייה שטוענים כי המניע היחיד של הזמרים הוא כלכלי

אייל גולן ואביב גפן. יח"צ,
אביב גפן ואייל גולן/יח"צ

שיתוף הפעולה המפתיע בין הזמרים אביב גפן לאייל גולן, בתכנית ריאליטי מוזיקלי שתעלה בשנה הבאה בקשת 12, מעורר ביקורות לא מעטות – בין השאר מצד ארגונים הנאבקים בהטרדה מינית ומצד גורמים בתעשיית המוזיקה.

ההחלטה להחזיר לפריים טיים את אייל גולן, שהיה מעורב בפרשת הקטינות, עוררה בין השאר את כעסה של עו"ד גל שרגיל, יו"ר עמותת "אחת מתוך אחת", הפועלת להעלאת המודעות לאלימות המינית בישראל. "מצער מאוד לראות שלמרות הצלחת קמפיין metoo, הבא לתת נוכחות לתקיפות מיניות על סוגיהן, קשת מחליטה להחזיר לפריים טיים אדם, שעל פי הדיווחים, ניצל נשים בזכות שמו ומעמדו", אמרה שרגיל לוואלה! תרבות. "אנחנו מקוות שקשת ישקלו את הצעד בשנית, ויבינו כי אדם כזה לא צריך לחזור לפריים טיים. אם לא על ידי קשת, אנחנו מקוות שהציבור יעשה את הבחירה הנכונה, ולא יצפה בתוכנית הזו".

העיתונאית שרון שפורר, שחשפה בין השאר את פרשת ההטרדות המיניות של עמנואל רוזן, כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "אני אגיד לכם מי האיש שהכי מעניין אותי בקשר לתוכנית החדשה של אייל גולן ואביב גפן. קוראים לו אבי ניר, מנכ"ל קשת. למה דווקא ניר? כי לכיבוס השם של אייל גולן אחראי אבי ניר. בלי קשת אין אייל גולן. קשת נתנה לו בשנים האחרונות את החשיפה הגדולה ביותר שלו. במיוחד אחרי הפרשה שבה עשה מין אורלי עם קטינה ליד אבא שלו ונאלץ לעזוב את התוכנית 'הכוכב הבא'. אחרי שנסגר התיק נגדו - חזר פתאום עם חשיפה לא נורמלית בקשת, ועם תכניות חדשות וקידום כל קשקוש בעניינו בתוכניות האירוח שלהם ובמאקו. אותי היה מעניין לדעת מה טיב ההתקשרות של אייל גולן עם קשת. ובכלל אבי ניר הוא אחד ממעצבי התודעה הכי גדולים בישראלי וככזה הוא זוכה למעט מדי חשיפה בתקשורת".

אייל גולן. שוקה כהן,
אייל גולן/שוקה כהן

לקראת פיצול ערוץ 2 ומעברה של קשת לאפיק 12 בשבוע הבא, הכריזה קשת אמש על פיתוח הפורמט בהשתתפות שני הזמרים. גפן ינטוש את תכנית הריאליטי "דה וויס" של הזכיינית המתחרה רשת, שבה שימש כמנטור ונחשב לאחד מנכסיה. התכנית החדשה של קשת תופק על ידי טדי הפקות. במרכזה גולן וגפן יתחרו אחד נגד השני כמפיקים מוזיקליים, על בסיס הידע והניסיון המוזיקלי שלהם. התכנית צפויה לעלות במהלך שנת 2018. מה השכר הצפוי לגולן? ההערכות בתעשייה נעות ממאות אלפים למיליון שקלים לעונה. זו הפעם הראשונה שגולן וגפן ישתפו פעולה ביניהם, לאחר שהעבירו לא פעם ביקורות שליליות אחד על השני. בריאיון בעבר אמר גפן: "הייתי שמח שאייל גולן יבוא לצילומים של 'דה וויס'. חבל שזה נפל לו באותה התקופה של עבודות השירות. אייל הוא בדיוק מאלה שמנסים לשפוך בנזין על השד העדתי כי זה משרת אותם". גולן כינה ברשתות החברתיות את גפן "מגעיל" ו"מתוסכל".

אביב גפן ספג גם הוא ביקורות בתעשיית המוזיקה על מהלכו. "אביב גפן הוא מכונת כסף", אומר לוואלה! תרבות גורם בכיר בעולם המוזיקה. "בא לו להקיא ממוזיקה מזרחית והוא עובד עם אמן מזרחי? הוא לוחם בפדופילים ועובד עם אייל גולן? מה שמעניין אותו הוא כסף, כסף, כסף. משיקולים של כסף ואגו החליט לחצות את הקווים מרשת לקשת. השירים החדשים שלו לא תפסו ולא הפכו ללהיטים, גם שיר המחאה לא תפס. כתבו עליו ביקורות שהוא נשמע אותו דבר. הוא התנתק מהעמך. עכשיו הוא רואה הזדמנות להתחבר לעמך, ולא אכפת לו שיעבירו עליו ביקורות. כשהוא רואה כסף הוא מסתנוור. הוא חוטא בשני חטאים – ההיבריס והגאווה. מחזר נואשות אחרי הקהל. הוא איש של כותרות וגימיקים".

זו אינה הפעם הראשונה שבה מתגלה פער בין התבטאויותיו, החלטותיו ודעותיו של גפן לבין מעשיו שעומדים בניגוד מובהק אליהם. כך, למשל, בעבר התבטא כנגד התמסחרות, ואחר כך שיתף פעולה עם כמה גופים, והרוויח כסף כתוצאה מפרסומות לחטיף ולמשקה אלכוהולי; הוא היה מגדולי המבקרים של "כוכב נולד", ואחר כך ניהל מגעים להפוך לשופט בתכנית, ושימש כמנטור בתכנית מקבילה לה.

גפן עצמו כתב בחשבון הפייסבוק שלו הסבר לשיתוף הפעולה המפתיע עם גולן: "אייל ואני זה תוצר ישראלי שחוץ מהמקום הגיאוגרפי אנחנו מנוגדים לחלוטין, אם זה באידאולוגיה, אורח חיים וכמובן מוזיקה. לא פעם השמענו את דעותינו אחד כלפי השני ובעיני יהיה מרתק סוף סוף לעמוד אחד מול השני בלי תיווך. בלשון המעטה אני לא אהוב במיוחד בקרב הקהל של אייל וגם אייל הוא לא אהוד במיוחד בקרב הקהל שלי. זה מה שהופך את זה לכל כך מעניין".

עוד באותו נושא

"מתוסכל", "מגעיל", "דביל": הסכסוכים המרים של אביב גפן ואייל גולן

לכתבה המלאה
אביב  גפן במסיבת עיתונאים פסטיבל ראשון לציון , אוגוסט 2017. צילום: ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
אביב גפן/ראובן קסטרו, צילום: ראובן קסטרו

מנגד, על גולן נמתחה ביקורת מצד גורם משמעותי במוזיקה הים תיכונית. "אייל משחק באש", אמר הגורם לוואלה! תרבות. "הוא הכניס את הרגליים שלו למקום שלא בטוח יועיל לו. בוורבאליות יש יתרון לאביב. השכלה והבנה מוזיקלית - יש לאביב יותר. שניהם אינטליגנטים באותה מידה, שניהם אנשים לא מאופקים. מה שיפיל אותם זה האמוציות. הם ישחקו בציניות אבל הציניות לא תחזיק הרבה זמן מעמד. בשביל מה אייל צריך את זה? אני מבין למה אביב צריך את זה, עכשיו כשהוא לא מושמע ברדיו כמו בימיו הטובים. אבל למה אייל צריך את זה? אנשים משועבדים למסך?"

בתגובה לטענות אלו, חגי אוזן, העובד במשרדו של גולן כמנהלה של הזמרת נסרין קדרי, נחלץ להגנתו: "לאביב יש חצאי כישרונות ככותב, מלחין ומפיק מוזיקלי, אבל לאייל יש סנוקרת שמפילה את אביב. הדבר האחד שחשוב באמת לזמר, קול, יש לאייל, ואת זה אין לאביב. הקול של אייל לא רואה אותו ממטר. וכמה שאביב ורבאלי וציני, לאייל יש את היציאות שלו".

האם החיבור של גולן עם גפן עלול להכעיס חלק מגרעין המעריצים של גולן?

"גם אייל וגם אביב בתוך תוכם מאוד מעריכים אחד את השני. הרי כשאביב גפן כותב ואייל מבצע – זה הוויז'ן המוזיקלי. אביב גפן הוא מקבילה המוזיקלי של 'תהיי יפה ותשתקי'. אז שאביב גפן יכתוב יפה וישתוק. הקהל של אייל מעריך את אביב, ואני חושב שגם הקהל של אביב מעריך מאוד את אייל. עם הזמן הם יראו שיש כאן מכנה משותף. כל הניסיון הזה לגמד, זה לא משהו שעוזר".

טרם התקבלה תגובת קשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully