וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו בית משפט קבע: הדרבי התל אביבי ישודר

31.12.2017 / 18:17

לאחר שלא אפשרו לניידת של ערוץ הספורט להיכנס לדרייב אין, קיבלו האדומים את הבשורה והמפגש ישודר (21:00, ערוץ 5): "נמשיך לפעול מול כל הגורמים שרמסו את ההתחייבויות כלפינו"

צילום: יוסי ציפקיס. עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: אנשי הפועל תל אביב מונעים מניידת של ערוץ הספורט להיכנס לדרייב אין אחר הצהריים

הסאגה הארוכה הגיעה לסיומה, והדרבי התל אביב ברבע גמר גביע המדינה ישודר הערב (ראשון, 21:00) בערוץ הספורט - כך קבע צו בית משפט. האדומים היו איתנים בדעתם שלא לאפשר את שידור המשחק משום שלטענתם, הובטח להם כי הדרבי ייערך ביום שבת, ולא ביום ראשון, אליו הוזז על ידי איגוד הכדורסל, לטענתם, בשל דרישת ערוץ הספורט. מוקדם יותר היום אף מנעה הפועל תל אביב כניסה של ניידת ערוץ הספורט לדרייב אין, אלא שכעת התקבלה החלטה סופית.

"אי שידורו של המשחק יפגע פגיעה קשה בציבור אוהדי הכדורסל המצפה בכליון עיניים לצפות במשחק, ובכלל זה אוהדי הקבוצות הקונקרטיות, לרבות אוהדי הפועל תל אביב שלא יזכו להיות באולם בעת קיומו של המשחק", הסבירה השופטת ירדנה סרוסי. "מניעת צילום ושידור המשחק, לא רק שתפגע בציבור הרחב באופן חסר תקנה, אלא עלולה לפגוע גם במחויבויות חוזיות כאלה ואחרות של המבקשת".

עוד נכתב בבית המשפט: "לעומת זאת, ככל שיימצא ממש בטענת המשיב (הפועל תל אביב) כי נפגעו זכויותיה באופן כלשהו, הרי שניתן יהיה לתקן פגיעה זו באמצעים כספיים או באמצעות צווי עשה צופים פני עתיד ולכן, ומבלי להיכנס לטענות המשפטיות שהשמיעו הצדדים לגופן, אני באה למסקנה כי מאזן הנוחות מחייב אותי ליתן את הצו המבוקש. אי לכך, אני מורה כי המשיב יאפשר לצוות ערוץ הספורט להיכנס עכשיו, ברגע זה, להיערך לשידור המשחק ולאפשר לאחר מכן לצלם את המשחק ולשדרו בשידור חי ללא כל הפרעה. בית המשפט מצפה מהמארחת לעשות ככל אשר לעיל ידה על מנת לאפשר שידור תקין ובטוח של המשחק מבחינת צוותי השידור של המבקשת".

בהפועל תל אביב הגיבו לדברים ואמרו: "אנו כמובן נכבד את בית המשפט ונאפשר את שידור המשחק בהתאם לפסיקה. המועדון ויועציו המשפטיים לא מתכוון לזנוח את המאבק המשמעותי שנמצא לפנינו, ומתכוון לפעול מול כל הגורמים שרמסו ברגל גסה את ההתחייבות שלה כלפינו, ובראש הראשונה איגוד הכדורסל ששכח שתפקידו לשרת את הקבוצות ושיקר למועדון במצח נחושה בסוגיית קביעת מועדי המשחקים. הפועל תל אביב תמשיך לפעול לחשיפת ההליך בו נמכרו זכויות השידור ללא מכרז, נגד ניגודי האינטרסים של הגוף המשדר ונגד ההתנהלות מולנו לאורך כל השבוע האחרון".

עוד בנושא

הפועל תל אביב: "נמנע את שידור הדרבי בגביע המדינה"
רמי כהן: "פגיעה כזו מצד ערוץ הספורט לא יכולה לעבור בשקט"
איגוד הכדורסל מאיים על הפועל תל אביב בהפחתת נקודות והרחקה מגביע המדינה
הפועל תל אביב: ג'רל מקניל הורחק משני משחקים, יחמיץ את הדרבים

אנשי הפועל תל אביב מונעים מניידת של ערוץ הספורט להיכנס לדרייב אין. צילום מסך
סוף טוב, הכל טוב. ניידת של ערוץ הספורט נעצרת בכניסה לדרייב אין, אחר הצהריים/צילום מסך

הבוקר בקבוצה תקפו את איגוד הכדורסל והאשימו: "ויתרתם לערוץ הספורט על זכותכם לקבוע את מועד המשחק. זו פגיעה קשה בנו כדי להיטיב עם ערוץ הספורט, שנגועה בחוסר תום לב חמור".

כזכור, עם שינוי מועד המשחק הפועל תל אביב טענה כי "ערוץ הספורט גויס כדי לשרת את האינטרסים של מכבי תל אביב, בין השניים קיים קשר חולה", ובקבוצה מאיימים שלא יאפשרו לשדר את המשחק וימנעו כניסת של אנשי ערוץ הספורט. בתגובה, איגוד הכדורסל איים על הפועל תל אביב בהפחתת נקודות והרחקה מגביע המדינה, אם אכן לא יאפשרו לערוץ הספורט לשדר את הדרבי.

יו"ר הפועל תל אביב רמי כהן אמר בשבוע שעבר ש"היינו בפגישה אליה הוזמנו על ידי האיגוד, ואמרו שאנחנו צודקים בכל דברינו, שדאגנו לתאם מראש שנשחק בשבת ושהם אישרו את זה, אבל שזה לא בידי האיגוד... אמרו לנו שיש סירוב מטעם הערוץ... תמיד יש ניסיון להגיד שאנחנו בעייתיים".

היום בהפועל תל אביב תוקפים את האיגוד, ומעלים ספק בטענה של האיגוד לפיה מועדי המשחקים נקבעים על ידי ערוץ הספורט. במכתב ששלחה הקבוצה לאיגוד נכתב כי "להבנתנו, ההסכם בין איגוד הכדורסל לערוץ הספורט נכרת (ככל שנכרת) ללא מכרז, ככל הנראה, בהסתמך ובכפוף לחוות דעת היועצת המשפטית של איגוד הכדורסל לפיה ניתן להאריך את ההסכם בשלוש שנים נוספות ללא קיום מכרז.... עולה חשש כבד כי ויתרתם, שלא כדין, על זכויות חוזיות מפורשות שמקנה לכם ההסכם באשר לקביעת מועדי המשחקים... בחירתכם לוותר על זכויות חוזיות מובהקות, תוך פגיעה קשה במועדון הכדורסל הפועל תל אביב (פגיעה שהובהרה לכם פעם אחר פעם) וזאת כדי להיטיב עם ערוץ הספורט, נגועה לשיטתנו בחוסר תום לב חמור ומהווה לשיטתנו הפרה בוטה של התחייבויותיכם וחובותיכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully