וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השינוי הגדול בפיד של פייסבוק מאפשר לגולשים לנקום בכלי התקשורת

אילן גלר

22.1.2018 / 8:37

מאז נבחר דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב, סופגת פייסבוק ביקורת רבה על כך שהיא אפשרה לחדשות מזויפות להשתלט על הפיד. כעת, מוסיפה פייסבוק פיצ'ר ישטה את יחסי הכוחות לטובת הגולשים

פייסבוק. ShutterStock
יחסי הכוחות עם כלי התקשורת משתנים עוד קצת לטובת הגולשים./ShutterStock

לאחר שהכריז לפני כשבועיים על שינויים מרחיקי לכת באופי של פייסבוק ובעיקר בתכנים שאנחנו רואים כעת בפיד, מפיל מנכ"ל הרשת החברתית, מארק צוקרברג, פצצה נוספת: בקרוב אמצעי התקשורת המפרסמים תכנים בפייסבוק ידורגו לפי אמינותם, שתקבע את תפוצת תוכניהם. ומי יקבע אילו אמצעי תקשורת ראויים לאמון? הגולשים עצמם.

השינויים עליהם הכריזה פייסבוק מפחיתים את כמות החדשות והמותגים שאנחנו רואים בפיד שלנו (למעט פוסטים ממומנים, כמובן) כדי לשים לכאורה את החברים ובני המשפחה במרכז. המשמעות היא יותר פוסטים של חברים ולפי ההכרזה של פייסבוק, ככל שפוסט מביא יותר תגובות הוא זוכה לחשיפה גבוהה יותר.

"יש יותר מדי סנסציות, דיסאינפורמציה וקיטוב בעולם כיום", כותב צוקרברג בפוסט נוסף אותו העלה בנושא. "המדיה החברתית מאפשרת לאנשים לשתף מידע מהר יותר מאי-פעם בעבר, ואם לא נתמודד עם הבעיות הללו, נגרום להן להחמיר".

מה הוביל לצעד המפתיע? במשך שנים ניזונה פייסבוק מהפרטים האישיים שלנו ותרגמה אותם לרווחי פרסום. לפי ההערכות, כל משתמש שווה לפייסבוק 12 דולרים בשנה בממוצע, ועם כשני מיליארד משתמשים מדובר בכסף גדול.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ינואר 2018. רויטרס
הקמפיין הרוסי בתקופת הבחירות והחדשות המזויפות הכניסו את פייסבוק למשבר אמון./רויטרס

מאז נבחר דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב, סופגת פייסבוק ביקורת רבה על כך שהיא אפשרה לחדשות מזויפות, ולתוכן רוסי שנועד להטות את דעת הקהל, להגיע לעשרות מיליוני אמריקנים. הביקורת החריפה הובילה גם להתערבות של הקונגרס ונראה שהחדשות הפכו מיתרון לחיסרון עבור החברה.

הפעולה הראשונה בה נקט צוקרברג הייתה להכריז שפייסבוק תחזור לחזון המקורי, של מקום מפגש בין חברים. את עיקר הנזק יספגו כלי התקשורת, שלמדו להסתמך על פייסבוק ככלי הפצה מרכזי והחשיפה שלהם תרד דרסטית.

הפעולה השנייה, היא פיצ'ר הפוגע ישירות בכלי התקשורת - ואף מאפשר לגולשים לנקום בהם. בקרוב נראה ליד לינקים לכתבות מן סקר גולשים, המבקש ממשמשי פייסבוק לענות האם הם מכירים את מקור המידע הזה והאם הם מחשיבים אותו כאמין? הדירוג לא יפורסם בפומבי, אך הוא ישמש כפקטור באלגוריתם הקובע פופולריות וחשיפה של פוסטים.

הפתרון שמציגה פייסבוק היא מערכת שתוכל להתחשב בדעת הקהל ותדרג אמצעי תקשורת לפי מידת האמינות המיוחסת להם. נותר לראות האם האלגוריתם יעמוד במשימה או יהפוך לכלי בידי הגולשים להתנקם באמצעי תקשורת שאינם אוהדים את שיוכם הפוליטי.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully