וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורם ארבל: "אחרי המונדיאל ב-2014 עשו לי הוצאה להורג"

"אני לא בערוץ הספורט וזה מצער אותי", "ליגת האלופות חסרה לי", "דור השדרים החדש משתמש בידע במידה לא נכונה". מהמקום הטוב שבו הוא נמצא כעת, השדר הוותיק (75) בראיון מקיף ל"טוכמן וחמי"

יורם ארבל/מערכת וואלה

הקריירה של שדר הספורט הוותיק יורם ארבל נמצאת בפריחה. ארבל בן ה-75 מצא בית חם בחברת "צ'רלטון" וחזר לשדר כדורגל ישראלי. במקביל הוא משדר את הליגה הספרדית בערוץ 50. בראיון לתוכנית הפייסבוק של "טוכמן וחמי" התייחס ארבל לאירועים מן הקריירה העשירה והמפוארת שלו.

בתחילת הראיון נשאל ארבל על ההשוואה שעורכים כיום בין אלי אוחנה לבין הלהיט החדש של בית"ר ירושלים אנתוני וארן. על כך השיב ארבל: "ההשוואה לאלי אוחנה מרחיקת לכת. אלי היה ענק. וארן שחקן טוב. יש לו מיקום טוב. פילינג טוב לעלייה לכדור. הוא משלנו, אז זה כיף. אבל ההשוואות לאלי זה רחוק".
ארבל נשאל האם הוא עדיין מתרגש בדרך לשידור של משחק בין מכבי חיפה לעירוני קרית שמונה בליגת העל ועל כך השיב: "ביום שאני לא אתרגש, אני אפרוש. זו לא אותה התרגשות כמו פעם, אבל בכל זאת. באצטדיון בחיפה יש תחושה של אירופה. כשהמשחק מתחיל אז נוחתים חזרה, אבל עדיין התחושה שם אירופה".

בהתייחס לאווירה בחברת "צ'רלטון" בה הוא מועסק אמר השדר הוותיק: "זה כיף. מבחינת תפיסת העבודה זה מזכיר לי את מחלקת הספורט של הטלוויזיה הישראלית בשנות ה-70. יש שם חבר'ה צעירים שרואים בתחום את עתידם. אני מאוד נהנה".

עוד בנושא
אנתוני וארן על ההצלחה: "אני לא מופתע בכלל. יודע מה אני שווה"
באבלסברג הגרמנית מסרבת לשלם קנס במטרה להילחם באנטישמיות
דמיאן רויטמן: "הפועל רעננה צריכה לנצח גם טעויות שופטים"

שדר הטלוויזיה יורם ארבל. ברני ארדוב
"החזרה לערוץ הראשון הייתה טעות"/ברני ארדוב

ארבל נתבקש להביע את דעתו על דור השדרים החדש ואמר: "אי אפשר להגיד מי טוב יותר ומי פחות. סך הכול הם עושים את העבודה. אני לא אכנס לעומק. יש לי השגות על תפיסת העובדה של הצעירים. הייתה לי שיחה עם מרטין טיילר על כל הצעירים שנכנסים לתחום ולעתים קשה להבחין ביניהם בשידור. אין לי מה להגיד. לא אפשרי להביע דעה מבלי להכניס סיכה פה או שם. לא רוצה לעשות את זה. בין שדרים לשדרים יש אתיקה ואני לא אמתח ביקורת על קולגות. עכשיו יש דור האינטרנט שיודע המון. הם באים מצוידים לעבודה עם המון פרטים. הם משתמשים בזה במידות הלא נכונות לדעתי. רובם לפחות. אבל יכול להיות שיש צופים שאוהבים את זה ככה".

ארבל נשאל כיצד הוא מתמודד עם הביקורות שנשמעו על עבודתו במהלך העשור האחרון. ועל כך אמר: "אני לא בטוח שיש עכשיו ביקורות. אם היתה, בטח הייתי קורא אותה. אם הביקורת באה ממישהו שהוא לא מתוך הברנז'ה והוא חף מאינטרס והוא כותב ביקורת שיש בה הבנת המקצוע והוא מבקר אותי על כך שרמת השידור שלי נחותה או על כך שטעיתי, אין לי בעיה. יש לי בעיה כשזה בא מקולגות או מבעלי אינטרס. צריך לאזן את הדברים וההערכה אליי באה לידי ביטוי בקבוצות מיקוד שונות שנערכו. לפני שלוש שנים הייתה פה הוצאה להורג כשהייתי בברזיל ב-2014. היו לזה סיבות ואני לא חף ממה שקרה שם".

ארבל המשיך ואמר: "כשאני אומר ביקורת אני לא מדבר על הטוקבקים. זה לא מטריד אותי. אני מדבר על קולגות. נכון שנתתי להם המון חומר לעבודה. זה ישן ופאזה אחרת בקריירה שלי. ב-2013 ו-2014 נתתי לאנשים סיבות לא לסבול את מה שאני עושה. אולי בגלל האיכות, אולי בגלל הכמות. חלק מזה במודע. מבחינת האנשים סביבי, מבחינת הדברים שלקחתי על עצמי. המונדיאל היה טעות קשה. החזרה לערוץ הראשון הייתה טעות קשה. אבל זה כבר בעבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
יורם ארבל שדר ספורט. ברני ארדוב
"מעדיף כדורגל על כדורסל"/ברני ארדוב

על שאלה שנגעה לעזיבתו את ערוץ הספורט השיב ארבל כי: "הפרישה שלי מערוץ הספורט נעשתה שלא ביוזמתי. מישהו החליט לפתוח דלת לאנשים אחרים. אני תמהתי על העניין הזה. אבל מישהו החליט שדי. שאחרי 22-23 שנה די. היו דברים מאחורי הברוש והם החליטו. אין רע בלי טוב ומצאתי בתים חדשים. מטריד אותי שאני לא עושה ליגת אלופות. זה מציק לי. הייתי שמח לחזור לשדר ליגת אלופות אם הייתה מופקת ברמת המונדיאל. הרי רוב משחקי ליגת האלופות משודרים מאולפנים ולא ממגרשים. ליגת האלופות זה האירוע היוקרתי ביותר ואחריו היורו ואחריו המונדיאל במקום השלישי מבחינתי".

ארבל נתבקש להביע את דעתו על המפגש הצפוי בין ריאל מדריד לפ.ס.ז. על כך אמר: "אנשים בריאל מדריד תפסו את מה שקרה להם. רמת המחויבות שלהם עלתה בכמה רמות. וזה בא לידי ביטוי אתמול. לא ראיתי את המשחק מול סוסיאדד (בו ריאל ניצחה 2:5) אבל קראתי אותו ושידרתי במקביל. אני חושב שריאל מדריד מוכנה ותעבור אותם".

לסיום נשאל האם שידורי מכבי תל אביב בכדורסל חסרים לו וכמו לאורך כל הריאיון היה גלוי לב. לדברי ארבל: "שידרתי את מכבי תל אביב בין 1981 ל-1991. נהניתי גם ב-2014. אני אוהב יותר כדורגל. אצלנו בפתח תקוה זה היה ענף משני. כדורגל עושה לי את זה יותר".

  • עוד באותו נושא:
  • יורם ארבל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully