וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפתחות נוספת בפרשת בזק: נעצר יועץ אסטרטגי בכיר שעבד עם החברה

החשוד מצטרף לשבעה עצורים נוספים, בהם בעלי החברה שאול אלוביץ', המנכ"לית סטלה הנדלר, מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר ויועצו לשעבר של נתניהו ניר חפץ. יועץ התקשורת לשעבר של נתניהו בועז סטמבלר העיד בפרשה

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

יועץ אסטרטגי בכיר שהעניק שירותי ייעוץ לחברת בזק נעצר הלילה (שלישי) במסגרת חקירת הפרשה שזכתה לכינוי תיק 4000. זאת, בהמשך להסרת צו איסור הפרסום על פרטי הפרשה החדשים ושמות העצורים, בהם בעלי החברה שאול אלוביץ', אשתו איריס ובנו אור, מנכ"ל החברה סטלה הנדלר, מנהל הפיתוח העסקי בחברה עמיקם שורר, מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר וכן יועץ התקשורת לשעבר של משפחת נתניהו ניר חפץ.

בתוך כך נודע כי בועז סטמבלר מנהל לשכת הפרסום הממשלתית ויועץ התקשורת לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר עדות במסגרת הפרשה. אתמול פורסם כי מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר הראל לוקר וראש לשכת ראש הממשלה לשעבר דוד שרן העידו אף הם ברשות לניירות ערך, החוקרת את הפרשה בשיתוף עם יחידת להב 433 של המשטרה.

יועץ אסטרטגי לבזק שנעצר בתיק 4000. הארץ, מערכת וואלה! NEWS
המשטרה הודיעה כי הפרשה עוסקת בחשד לשיבוש הליכי חקירה. היועץ שנעצר/מערכת וואלה! NEWS, הארץ

מעצריהם של שבעת החשודים שנעצרו שלשום הוארכו עד ליום חמישי, למעט הנדלר ושורר שמעצרם הוארך עד מחר. לאחר הסרת צו איסור הפרסום בפרשה הודיעו הבוקר המשטרה ורשות ניירות ערך כי "במסגרת החקירה הצטברו חשדות ביחס לעבירות מתחום טוהר המידות, המרמה, חוק איסור הלבנת הון וחוק ניירות ערך, אשר התבצעו לאורך זמן, בתכיפות ובשיטתיות במסגרת מערכות יחסים שהתקיימו בין נושאי משרה בקבוצת בזק לבין עובדי ציבור ומקורביהם וכן חשודים נוספים".

בהודעה צוין עוד כי מחומר הראיות עולה חשד לפיו "כמה מן החשודים המעורבים פעלו באופן בוטה על מנת לשבש הליכי חקירה ולהקשות על מלאכת איסוף הראיות בחקירה". בנוסף לכך, על פי ההודעה "נחקרו ברשות ניירות ערך ובלהב 433 במשותף שורה של עדים נוספים, עובדי ציבור בעבר ובהווה, אנשי תקשורת וגורמים מן המגזר הפרטי והעסקי".

עיקר הפרשה עוסק בחשד המשטרה כי נתניהו פעל בתקופה שבה החזיק בתיק התקשורת בתחילת כהונת הממשלה הנוכחית להטות החלטות רגולטוריות לטובת בזק. בתמורה, כך על פי החשד, פעל בעלי החברה אלוביץ' להבטיח לנתניהו סיקור אוהד באתר וואלה! NEWS, שהוא חלק מקבוצת בזק.

עוד באותו נושא

פרשת בזק: שאול אלוביץ', ניר חפץ ושלמה פילבר הם החשודים שנעצרו

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ודוברו בועז סטמבלר. אי-פי, AP
העיד במסגרת הפרשה. סטמבלר ונתניהו/AP, אי-פי

מטעמו של שאול אלוביץ' נמסר אתמול כי הוא "מכחיש בכל תוקף את החשדות נגדו. אנו סמוכים ובטוחים שכאשר הדברים יתבהרו, ניתן יהיה להיווכח שלא עבר כל עבירה". נתניהו התייחס גם הוא לפרשה וטען שמדובר ב"עוד חקירת סרק בלחץ התקשורת. מסע הציד התקשורתי נמשך במלוא עוזו. אחרי שיצא האוויר מתיקי 1000 ו-2000 ואחרי שמתברר שאין בכלל אוויר ב-3000, התקשורת יצרה לחץ כביר לייצר בלון חדש - 4000. גם ממנו יצא כל האוויר. כל ההחלטות שנתקבלו בעניין בזק היו בהתאם להמלצות של ועדות מקצועיות ושל גורמים מקצועיים".

מטעמה של איריס אלוביץ' נמסר: "אין שחר לטענות נגד גברת אלוביץ' ואנו משוכנעים שכך יתברר".

מטעמו של אור אלוביץ' נמסר: "קיימות טענות עובדתיות ומשפטיות כבדות משקל שיש בהן כדי לשמוט כל בסיס לחשד בעניינו של אור אלוביץ'. אין לנו ספק שזאת צריכה להיות מסקנת רשויות החקירה בהקדם".

גילוי נאות: אתר וואלה! NEWS הוא חלק מקבוצת בזק

תיק 4000. עיבוד תמונה
תיק 4000/עיבוד תמונה
שאול אלוביץ בהארכת מעצר, פרשת בזק, בית משפט השלום, תל אביב, 20 בפברואר 2018. מאצ'י הוף
אלוביץ' בהארכת המעצר, שלשום/מאצ'י הוף
שלמה פילבר, הארכת מעצר בתיק 4000, פרשת בזק, בית משפט השלום, תל אביב, 18 בבפרואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
מעצרו הוארך עד ליום חמישי. פילבר/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
ניר חפץ, הארכת מעצר בתיק 4000, פרשת בזק, בית משפט השלום, תל אביב, 18 בבפרואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
יועצו לשעבר של נתניהו ניר חפץ מובא להארכת מעצר, ביום ראשון/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully