וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלוויזיה בשירות נתניהו: הפגישה החשאית וההצעה מהאחיין של שרה

22.2.2018 / 16:56

העיתונאי גדי סוקניק חשף בשיחה עם וואלה! NEWS כי במאי 2016, כשפילבר כבר מנכ"ל משרד התקשורת, פנה אליו גיא בן ארצי, בן משפחתה של אשת רה"מ, כדי להקים "פוקס ניוז ישראלי". "אמרתי לו שאני מכיר את הביזנס, אבל יש רגולטור. הוא ענה: 'יהיה בסדר, זה יטופל'"

עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: הדיווח במהדורת וואלה! NEWS על חתימת הסכם עד מדינה עם פילבר)

גיא בן ארצי, איש עסקים ואחיינה של אשת ראש הממשלה שרה נתניהו, פעל להקמת ערוץ טלוויזיה בעל אופי ימני לפני כשנה וחצי, וניסה לרתום למשימה את העיתונאי הוותיק ואיש הטלוויזיה, גדי סוקניק. בשיחה עם וואלה! NEWS, חשף סוקניק את הגישושים שנעשו עמו במאי 2016 דרך גורם שלישי ועד לפגישה עם בן ארצי, שבה שמע ממנו כי ישנם שני בעלי הון שהביעו עניין במימון הערוץ, שיגיש "חדשות אובייקטיביות, לא כמו שיש היום".

סוקניק התרשם באותם ימים שההצעה ריאלית, אבל התייחס למשוכה אחרת: הרגולטור הישראלי - משרד התקשורת, שבראשו עמד כבר אז המנכ"ל שלמה פילבר.

מי שהפך השבוע לעד מדינה נגד ראש הממשלה בפרשה 4000, נכנס לתפקידו פחות משנה לפני הפגישה המדוברת, לאחר שמונה על ידי נתניהו. "אמרתי לבן ארצי שאני מכיר את הביזנס, להרים מערכת חדשות אפשר, אבל יש רגולציות", סיפר סוקניק לוואלה! NEWS. לדבריו, תשובת בן ארצי הייתה: 'זה יטופל, זה יהיה בסדר'".

תיק 4000 - כותרות אחרונות
"חפץ לא משתף פעולה": מעצרם של יועצו של נתניהו ואלוביץ' הוארך
עצימת עיניים מוחלטת: מה מסתתר מאחורי העדות של שלמה פילבר?
עדותו של שלמה פילבר: "ביצעתי הוראות של נתניהו, ניצלו אותי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אמרתי שאני מכיר את הביזנס, יש רגולטור. הוא ענה 'זה יטופל, יהיה בסדר'". סוקניק/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקשר הראשוני לסוקניק נעשה בידי איש עסקים, שסיפר לו על היוזמה לפתוח ערוץ טלוויזיה חדש - מהלך מורכב מאוד בשוק הישראלי. "נאמר לי שזה סודי ושרוצים להתייעץ עמי", סיפר סוקניק. בעקבות השיחה, נפגש עם בן ארצי, כיום מנכ"ל חברת Bancor, שפיתחה פלטפורמה להמרת מטבעות וירטואליים.

"זומנתי לפגישה חשאית, שם הבנתי לראשונה שמדובר באחיין של שרה נתניהו. דיברנו ארוכות", סיפר סוקניק. רק במהלך הפגישה עם בן ארצי התברר לסוקניק שליוזמה שותפים אנשים נוספים.

"יש שני עשירי עולם שיתנו כסף"

"הוא רחרח ורחרח עד שהגיעה לשורה התחתונה ש'רוצים' להקים 'פוקס ניוז' ישראלי, מערכת חדשות 'אובייקטיבית' ולא 'כמו מה שיש היום'. הוא לא חשף מי זה 'הם'", סיפר סוקניק, "הוא רק אמר שיש שניים מעשירי עולם שיתנו כסף". הרציונל להקמת הערוץ בשוק הישראלי הרווי במהדורות חדשות היה אידיאולוגי. "הבנתי שהוא איש ימין. בסיום השיחה קבענו לדבר שוב, אך הוא נעלם", אמר.

ביולי 2016, חודש לאחר פגישתו של סוקניק עם בן ארצי, פורסם בדה מרקר כי יועצו של ראש הממשלה, ניר חפץ, פועל להקמתו של ערוץ טלוויזיה חדש.

ניר חפץ בדיון הארכת מעצרו, בית משפט השלום ת"א, 22 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
חודש לאחר הפגישה, דווח כי גם הוא בוחן יוזמה דומה. חפץ בבית המשפט/ראובן קסטרו

כותרת הידיעה הייתה: "'ישראל היום' בטלוויזיה? מקורבו של נתניהו בוחן הקמת ערוץ מסחרי", והוזכר בה שמם של איל התקשורת האמריקני רופרט מרדוק והמפיק ארנון מילצ'ן (שהכחיש את הדיווח בשעתו - א.ס).

חפץ, חשוד מרכזי בפרשת בזק, החליט לסגת בשעתו מהיוזמה שנגנזה. סמיכות האירועים, פרטי התכנית והקרבה המשפחתית של בן ארצי לשרה נתניהו, מלמדים כי לא מן הנמנע שמדובר באותה יוזמה שבחן חפץ.

תגובות

גיא בן ארצי מסר בתגובה: "אכן פגשתי את גדי סוקניק פעם אחת לפני מספר שנים, והעליתי בפניו את המחשבה כי לא קיים בישראל ערוץ טלוויזיה בסגנון פוקס ניוז. פה הסתיימה כל הפעילות שלי בנושא ומהר מאוד חזרתי לעיסוקי כסטארטאפיסט והקמתי את החברה בה אני עובד כיום. לא זכור לי שהמילה רגולציה עלתה באותה פגישה, שאני מודה שאף שכחתי שהתקיימה. אין ולא היה לי קשר עם ניר חפץ מעולם".

עורך דינו של ניר חפץ, ירון קוסטליץ, מסר: "מטבע הדברים, שעה שניר חפץ מצוי במעצר, לא ניתן לקבל את תגובתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully