וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כיפית", "חצופה", "שילוב בין ג'ק בלאק למייגן טריינור": כך סוקר הניצחון של נטע בעולם

13.5.2018 / 7:48

כמה מהעיתונים החשובים בעולם התייחסו לניצחון של נציגת ישראל באירוויזיון. לצד השבחים על הכוריאוגרפיה, הביצוע והסגנון המרענן, הציג באזפיד גם גולשים שהאשימו את ברזילי ב"ניכוס תרבותי" של התרבות האסייתית

ניב אהרונסון
seperator

נציגת ישראל לאירוויזיון נטע ברזילי כבשה הלילה את אירופה כשניצחה בגמר האירוויזיון 2018 והחזירה את האירוע בפעם הרביעית לירושלים. "תודה רבה שבחרתם משהו שונה. תודה רבה. אני אוהבת את המדינה שלנו. בשנה הבאה - בירושלים", אמרה עם ניצחונה על הבמה. לאחר שהופיעה בליסבון מול מעל 11 אלף איש, נטע ברזילי זכתה ב-529 נקודות בסך הכול. למקום השני הגיע "Fuego" הקפריסאי עם 436 נקודות ואת המקום השלישי תפס "Nobody But You" האוסטרי עם 342 נקודות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם נטע לאחר ניצחונה ואמר לה: "יש לי שתי מילים לומר לך - כפרה עלייך. את השגרירה הכי טובה של ישראל. ישבנו וצפינו בך ואמרנו 'נטע, נטע, נטע'. אוהבים אותך". במסיבת העיתונאים הרשמית שהתקיימה מיד לאחר הזכייה, אמרה ברזילי: "אני חושבת שכולם נתנו הופעה מדהימה הערב, אבל מישהו היה חייב לנצח. ההמתנה לתוצאות, במשך כחצי שעה, הייתה החלק הכי קשה מבחינתי. זה היה נורא. אני גאה ושמחה להביא את האירוע הקסום הזה לישראל. אין כמו מסיבה ישראלית ואתם תגלו את זה בשנה הבאה"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נטע ברזילי, אירוויזיון 2018. AP
המלכה שלא אירופה. נטע ברזילי עם גביע האירוויזיון/AP

התקשורת העולמית לא נותרה אדישה לניצחונה של נטע ברזילי בגמר האירוויזיון בליסבון אמש (שבת). כמה מהעיתונים החשובים בעולם התייחסו לתחרות ולסגנון המיוחד שהביא את ברזילי כל הדרך אל הניצחון על הבמה היוקרתית.

"נטע ברזילי היא חצופה, כיפית ויודעת לשיר - וכעת הישראלית זכתה באירוויזיון עם שיר דאנס-טכנו על העצמה נשית", נכתב בוושינגטון פוסט. בעיתון הזכירו גם את ההתבטאות של סלבדור סורבל, זוכה השנה שעברה, שכינה את השיר "Toy" במילים "מוזיקה נוראית". בכתבה נכתב: "ברזילי לא התרגשה, ועם התלבושת הצהובה-אדומה בסגנון אסייתי שלה ועם הרקדניות שלה שביצעו ריקודי תרנגולות מגניבים, היא נראתה נטולת חרטה".

נטע ברזילי בוושינגטון פוסט. צילום מסך
"נטע ברזילי מנצחת את אירוויזיון 2018". מתוך הוושינגטון פוסט/צילום מסך

בניו יורק טיימס נכתב: "עם מחוך נוצץ וקימונו, גברת ברזילי, עלתה על הבמה ושרה: 'אני לא הצעצוע שלך, ילד טיפש', כשהיא מלווה את השיר עם נפנופי זרועות, ביטבוקס וקולות קרקור". בעיתון נכתב כי השיר הוא תגובה פמיניסטית לתנועת #MeToo וכן לשנות נעוריה של ברזילי, בהן הוקנטה בגלל מבנה גופה. כמו כן, הובא ציטוט של ברזילי ולפיו לא רצתה לעמוד "כמו דיווה", לעטות בגדים שחורים ולפרוס את ידיה בדרמטיות. "אישה בגודל שלי, שנראית כמוני ונשמעת כמוני, היא פורצת דרך בישראל".

נטע ברזילי בניו יורק טיימס. צילום מסך
"נטע ברזילי מישראל מנצחת באירוויזיון עם ריקוד תרנגולות". מתוך הניו יורק טיימס/צילום מסך

"המעריצים הוקסמו בזכות 'ריקוד התרנגולות' והכוריאוגרפיה של נטע', נכתב בגרדיאן הבריטי, שם צויין כי זוהי הזכייה הרביעית בתולדותיה של ישראל באירוויזיון, ושהזוכה הטראנסית הראשונה בתחרות הייתה דנה אינטרנשיונל ב-1998. העיתון ציטט גם את סופרת "הארי פוטר", ג'יי קיי רולינג, שליוותה את התחרות בציוצים, ובירכה את ברזילי על ניצחונה "היא זוכה ראויה, כל הכבוד".

בטלגרף שיבחו את השילוב המרענן בין אינסטרומנטלי ופופ, וציינו כי "Toy" כבר הפך ללהיט ברשת עם מיליוני צפיות ביוטיוב עוד לפני הגמר. "הכריזמה החצופה של נטע היא שילוב בין ג'ק בלאק למייגן טריינור. לא היה פשוט למצוא היגיון במילים, אבל הקול של נטע היה מרשים. והיה גם מסר מאחורי השיר: התעוררות פמיניסטית וצדק חברתי, עטופים באווירה צבעונית ושמחה"

נטע ברזילי בגרדיאן. צילום מסך
"נטע מישראל ניצח בתחרות האירוויזון בליסבון". מתוך הגרדיאן/צילום מסך
נטע ברזילי בטלגרף. צילום מסך
"אירוויזיון 2018: השיר המנצח של ישראל הוא ביזאר פופ יפהפה". מתוך הטלגרף/צילום מסך

בבאזפיד בחרו להציג זרקור דווקא על הביקורת שהושמעה כלפי ברזילי ברשתות החברתיות, כאשר חלק מהגולשים זועמים על "הניכוס התרבותי", כהגדרתם, שעשתה הנציגה הישראלית לתרבות האסייתית. הכתבה מכילה ציטוטים המאשימים את ברזילי בגזענות, ותוהים איך אף אחד לא מוצא את ההופעה שלה פוגענית.

נטע ברזילי בבאזפיד. צילום מסך
"אנשים מאשימים את מנצחת האירוויזיון בניכוס תרבותי". מתוך באזפיד/צילום מסך
נטע ברזילי, אירוויזיון 2018. GettyImages
נטע נותנת בראש בליסבון/GettyImages
נטע ברזילי, אירוויזיון 2018. AP
החגיגות הישראליות באולם בליסבון/AP
נטע ברזילי, אירוויזיון 2018. AP
המשלחת הישראלית חוגגת/AP
נטע ברזילי, אירוויזיון 2018. AP
דגלי ישראל משתלטים על האולם/AP
נטע ברזילי, אירוויזיון 2018. AP
גשם של קונפטי יורד על המנצחת הגדולה/AP
נטע ברזילי, אירוויזיון 2018. AP
כמו חגיגות אליפות/AP
נטע ברזילי, אירוויזיון 2018. AP
אופוריה בליסבון/AP
נטע ברזילי, אירוויזיון 2018. GettyImages
כל אירופה לרגליה/GettyImages
נטע ברזילי, אירוויזיון 2018. AP
ההתרגשות של רגע הניצחון. נטע ברזילי על סף דמעות/AP
נטע ברזילי, אירוויזיון 2018. AP
המנחות חוגגות עם נטע על הבמה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully