וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דורון מדלי לקה בשיגעון גדלות, בלי נטע הוא לא היה זוכה"

27.5.2018 / 16:34

בתגובה לריאיון בו הקטין דורון מדלי את חלקה של נטע ברזילי בזכיית "Toy" באירוויזיון, יוצאים נגדו שמרית אור וקובי אשרת, יוצרי "הללויה" שזכה בתחרות שנים לפניו, בתגובות חריפה: "הוא נגנב על עצמו; היה צריך לסגור את הפה שלו"

דורון מדלי. צילום מסך
"נפל בפח התהילה". דורון מדלי בראיון ל"חדשות סוף השבוע" אמש/צילום מסך

זוכי העבר באירוויזיון שקדמו לדורון מדלי מגיבים בחריפות על דבריו אתמול למהדורת סוף השבוע של החדשות. היוצר, שעמד מאחורי "Toy" יחד עם נטע ברזילי וסתיו בגר, סיפק אמש (שבת) שורה של התבטאויות שונות במחלוקת. בין השאר, הקטין את חלקה של נטע ברזילי בזכיית השיר ואמר כי היא בסך הכל "נקלעה לסיטואציה", ופגע גם ביוצרים אחרים בטענה כי השירים שהתמודדו מולו על הזכות לייצג את ישראל "נשמעים חרא". לקינוח, הוסיף כי הוא "היחיד שיודע לכתוב שירים מדויק לאירוויזיון".

"לדורון מדלי יש שיגעון גדלות", אמרה לוואלה! תרבות שמרית אור, שכתבה את מילות "הללויה", שלהקת חלב ודבש זכתה עמו באירוויזיון 1979. "חלק לא מבוטל מהאנשים שזכו באירוויזיון נפלו בפח התהילה. אצלו זה קרה יותר מהר מאשר אצל אחרים. הוא נגנב על עצמו. גם אם הוא חושב ככה, הוא היה צריך לסגור את הפה שלו. זה לא מכובד ולא נאה לו. אפילו אם דורון מדלי חושב שהניצחון הוא לא בזכותה, השיר הזה זכה בזכותה. לולא השילוב הזה, זה לא היה קורה. פשוט נורא, מה שקורה לאנשים עם אגו. הדברים שלו נשמעו לא חכמים בעיקר. היו פה זכיות מצוינות גם קודם, 'אבנינבי', 'הללויה' ו'דיווה'. כבודו של השיר 'Toy' במקומו מונח. אני אוהבת את השיר, אבל אוהבת עוד יותר את נטע".

נטע ברזילי נוחתת בנתב"ג לאחר הזכיה בארוויזיון, 14 במאי 2018. ראובן קסטרו
"בלעדיה, אפשר היה לשכוח מהזכייה". נטע ברזילי/ראובן קסטרו

"אני לא הייתי אומר את הדברים האלה", הוסיף קובי אשרת, שהלחין את "הללויה", "סליחה, עם כל הכבוד לדורון מדלי, אף אחד לא יודע מי אתה. קצת צניעות. מה אתה עף על עצמך? חד וחלק - בלי נטע, יכולת לשכוח מהזכייה הזאת. הוא אמר שהוא היחיד שיודע לכתוב שיר מדויק לאירוויזיון? שיהיה בריא. מה קרה בפעמיים הקודמות שבהם הוא כתב שירים? עובדה שהוא לא זכה קודם עם השירים שיצר לחובי סטאר ולנדב גדג'".

"נטע היא אמן ייחודי, כישרון יוצא דופן", אמר לנו אושרת. "מה שמדלי אמר רחוק מאוד מהאמת. בלי נטע אין לו את זה, בלעדיה הוא לא היה זוכה. לא תזיק לו קצת צניעות".

עוד באותו נושא

נטע ברזילי שברה את השיא: 58 מיליון צפיות ביוטיוב

לכתבה המלאה
שמרית אור. ראובן קפוצ'ינסקי, Creative Commons
לא מהללת את מדלי. שמרית אור/Creative Commons, ראובן קפוצ'ינסקי

בראיון התייחסו לכתבה שפורסמה בוואלה! תרבות במרץ האחרון, שדיווחה על זעם בתעשיית המוזיקה בקרב יוצרים רבים. זאת, בעקבות העובדה שבפעם השלישית בארבע השנים האחרונות, הוחלט לשלוח לאירוויזיון שיר שכתב מדלי (הפעם בצד סתיו בגר), הידוע כמי שיש לו קשרים הדוקים עם אנשי טדי הפקות, טמירה ירדני ויואב צפיר, שכולם שפטו בוועדה לבחירת הנציג הישראלי.

בתגובה לכך, אמר מדלי לכתבת החדשות רעות ברזילי: "את יודעת שהבנאדם היחידי שעובד קשה על האירוויזיון זה אני? אני יכול לחתום לך על זה. הנה, את רוצה? אני אפתח. אני אפתח בכיף. האיש היחיד שמבין באירוויזיון זה אני. היחיד שיודע לכתוב שירים מדויק לאירוויזיון זה אני". על השירים שהתמודדו נגדו בוועדה לבחירת השיר לאירוויזיון הצהיר: "אני לא יכול להגיד לכם כמה חרא השירים האלה נשמעים. לי לא מגיע? אני הבן אדם שעושה את הלהיטים הכי גדולים בארץ בשנים האחרונות. בסוף, זה קומץ מאוד קטן של כמה מאות אנשים מאוד מתוסכלים, מאוד ממורמרים, אני ממליץ לכם לעזוב את המקצוע, לחפש דברים שימלאו לכם את החיים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מדלי, מה אתה עף על עצמך?" קובי אשרת/מערכת וואלה!, צילום מסך

דבריו של מדלי עוררו כעס רב גם ברשתות החברתיות, בהן נכתב בין השאר: "היה חייב להקטין את נטע, דוחה", "שוביניסט ומקטין נשים", "שחצן הזוי" וגם "דורון מדלי מציג: איך לכתוב שיר 'העצמה נשית' ואז להקטין ולגמד את הזמרת ששרה אותו והפכה אותו ללהיט בינלאומי. איזה איש מאוס".

בתקשורת נמתחה גם כן ביקורו על הפה הגדול של מדלי. כך, למשל, שי גולדשטיין ולאה לב התייחסיו לדבריו ב"מועדון ארוחת הבוקר" ב-103fm. "אח שלי, אני הייתי אומר שאתה צריך לקחת קבוצה של פסיכולוגים ביניהם כמה פסיכיאטרים ועוד כמה עוזרים, שתהיה קבוצה של אנשים שלמים שיעבדו אליך 24 שעות ואולי יצליחו לסדר לך את המוח. נטע במקרה הייתה שם? וואו!", אמר השדרן.

האזינו לשי גולדשטיין תוקף את מדלי

מסיבת עיתונאים עם נטע ברזילי, יואב צפיר ודורון מדלי בליסבון, אחרי חצי הגמר הראשון. צילום: יניב דורנבוש, מערכת וואלה!
שורה ארוכה של התבטאויות בעייתיות מצידו. דורון מדלי עם נטע ברזילי ויואב צפיר/מערכת וואלה!, צילום: יניב דורנבוש

דבריו של מדלי בראיון אמש הם חוליה נוספת בשרשרת ארוכה של התבטאויות בעייתיות של היוצר. לדוגמה: לאחר שזוכה השנה שעברה באירוויזיון, הפורטוגלי סלבדור סובראל, אמר כי השיר "Toy" "נוראי", הצהיר מדלי בפני "טיים אאוט": "שלא יתפלא שיש לו בעיות לב קשות".

התבטאות מביכה נוספת שלו היתה במסיבת עיתונאים לאחר הזכייה באירוויזיון, בה ציטט את הצהרתו של איתן הבר לאחר רצח יצחק רבין, "ממשלת ישראל מודיעה בתדהמה" וערך חיבור חסר רגישות בינה לשמחת הניצחון בליסבון.

דורון מדלי מסר בתגובה לדבריהן של אור ואשרת: "אין תגובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully