וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר באיגוד האירופי: "נשקלות 4 ערים לארח האירוויזיון בישראל"

7.6.2018 / 9:12

אם עד לפני מספר שבועות היה ברור שהאירוויזיון יתקיים בירושלים, כעת נשמעים גם קולות אחרים. בכיר באיגוד האירופי לוואלה! תרבות: "עוד לא הייתה פרזנטציה רשמית אחת מצד התאגיד. אני לא יכול להגיב על ירושלים, תל אביב, אילת או חיפה כי זה תלוי בדברים נוספים מסביב"

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

לאור ביטול המשחק של נבחרת ארגנטינה, בין השאר בגלל לחצים פוליטיים, הולך וגובר החשש לקיומו של האירוויזיון בישראל, או לכל הפחות בירושלים, בשנה הבאה. אם עד לפני מספר שבועות היה ברור לכולם שהוא יתקיים בבירה, כעת נשמעים גם קולות אחרים. גורם בכיר באיגוד השידור האירופי אישר לוואלה! תרבות כי האיגוד שוקל ארבע ערים בישראל לארח את האירוויזיון - ירושלים, תל אביב, חיפה ואילת.

בתשובה לשאלה האם קיים חשש לקיומו של האירוויזיון בשנה הבאה, השיב הגורם הבכיר באיגוד: "השאלות האלה באות קצת מוקדם מדי. עוד לא הייתה פרזנטציה רשמית אחת מצד תאגיד כאן. אנחנו מחכים לפרזנטציה הרשמית ולשמוע על איזה כיוונים הם חושבים. אני לא יודע איפה ומתי, ואז האיגוד יצטרך לקבוע את עמדתו בקשר לזה".

תתמכו בהחלפת העיר המארחת מירושלים לתל אביב או חיפה?

"זו לא שאלה של הערים. קודם כל אתה צריך מתחם פנוי לאירוע, אתה צריך שיהיו מספיק מלונות ועוד. זה הרבה יותר מורכב מרק ערים. יש חבילה שלמה של שלושה שבועות. תאגיד כאן צריך להקדיש את הזמן לעשות את ההכנות, לבדוק איזה מתחם פנוי בכל עיר. אני חושב שכרגע דנים באפשרויות לארבע ערים, ואז נחכה לראות איזו אופציה הם מציגים לנו. אבל אני לא יכול להגיב לאפשרות שרשמית אני לא יודע. אז אני לא יכול להגיב על ירושלים, תל אביב, אילת או חיפה. כי אני לא יודע אילו מתחמים אפשריים".

אין לכם עמדה ברורה לגבי קיום התחרות בירושלים?

"יש לי דעה על ירושלים, אבל אני לא מתכוון לחלוק אותה איתך עד שאשמע מה ההצעה של תאגיד כאן. יש הרבה דברים שיכולים להיות בעיות פוטנציאליות, למשל השבת, וכו' וכו'. נתמודד עם הבעיות כשאדע מה הרעיון של התאגיד. קודם עלינו לדעת מה הרעיון. אני לא יודע אם כאן יציעו את תל אביב או ירושלים. נצטרך להמתין להצעה, ואז נקבע את עמדתנו".

קיימת סכנה לקיום האירוויזיון לאור העתירה לבג"ץ לפיצול תאגיד השידור הישראלי ולהפרדת חטיבת החדשות של התאגיד ממנו?

"תאגיד כאן הוא גוף השידור המארח, ומה שיקרה אחר כך לא רלוונטי. זה לא עניין של מה יקרה בעתיד אלא עניין של מה שקורה בהווה".

אירוויזיון 2018 תלבושות אוסטרליה. GettyImages
יתקיים אצלנו? האירוויזיון השנה/GettyImages

בריאיון שהעניקה הבוקר (חמישי) ל'כאן' שרת התרבות מירי רגב, היא נשאלה היכן לדעתה יתקיים האירוויזיון. "למדינת ישראל יש את הזכות לקבוע איפה לארח את האירוויזיון. לדעתי, אם האירוויזיון לא יהיה בירושלים - לא נכון לארח אותו בארץ ולהשקיע בו 50 מיליון ש"ח מכספי הציבור".

בריאיון אמש ל"חברת החדשות" אמרה: "אם ראש הממשלה ישאל את דעתי, אגיד לו שהאירוויזיון חייב להיות בירושלים משום שעושים דה-לגיטימציה למדינת ישראל. אני לא מקבלת החלטות בנושא האירוויזיון, אך מי שמקבל החלטות בנושא הזה צריך לקבל את ההחלטות הנכונות. אני לא פוחדת להתעסק עם הנושא הזה. אנחנו חייבים להיות גאים בבירה שלנו וחייבים לעשות הכול שכל אירוע ממלכתי יתקיים בירושלים. ירושלים היא לא מילה גסה וצריך להפסיק להתנצל על כך שאנו מארחים בירושלים".

מאז זכייתה של ברזילי באירוויזיון מתנהל קרב קרדיטים סמוי בין רגב ושר התקשורת איוב קרא בדבר האחריות להכנות לקראת האירוע, עליו מופקד תאגיד השידור הישראלי. שני השרים מעוניינים להיות מופקדים על האירוויזיון ולפני כשבועיים אף נועדו עם ראש הממשלה בנושא. במקביל, השר קרא פנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה שיפנה בדחיפות לבג"ץ בבקשה שיכריע בעתירה שהוגשה נגד פירוק תאגיד השידור והקמת תאגיד חדשות נפרד, לאור הצורך לעמוד בדרישות איגוד השידור האירופי ולסייע בהכנות לקראת אירוח התחרות.

השר קרא התייחס אמש לנושא והזהיר מפני התערבות פוליטית באירוויזיון: "הסיפור עם הביטול של ארגנטינה רק מבהיר שצריך להתרחק כמו מאש מניסיונות פוליטיים להתערב באופן כזה או אחר בנעשה באירוויזיון. ועדת ההיגוי שתוקם תעסוק רק בפרוצדורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully