וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גניבת קרדיט": הקמפיין החדש של כחלון שהרתיח את שותפיו לממשלה

29.7.2018 / 19:00

במודעת ענק שהתפרסמה ב"ישראל היום" התגאה שר האוצר ברשימה ארוכה של הישגים ממגוון תחומים: מביטחון ועד לחינוך ובריאות. שרים בממשלה זעמו - והאשימו אותו בניסיון "לקנות קולות באמצעות גניבת עשייה של אחרים". בכולנו הדפו את הביקורת: "מחפשים דרכים להכפיש את מי שעשה"

עריכת וידאו: ניר חן

(בווידיאו: עימות בין כחלון לנתניהו לפני כשבועיים)

הקמפיין החדש של שר האוצר משה כחלון מעורר זעם בקרב שותפיו לשולחן הממשלה, לאחר שמודעת ענק התפרסמה היום (ראשון) ב"ישראל היום" ובה פירוט של הישגיו בשלוש השנים האחרונות. המודעה מציגה רשימה ארוכה של תכניות ורפורמות ממגוון רחב של נושאים - ביטחון, בריאות, חינוך, עבודה ורווחה - המייצגת את עבודת הממשלה בשנים האחרונות. יחד עם זאת, היא מוצגת כעשייה של כחלון בלבד, שאף חתום בסוף המודעה. בעקבות כך, שרים וגורמים בכירים בקואליציה האשימו את שר האוצר ב"גניבת קרדיט".

"הפרסום הבוקר לא פחות מהזוי. יש קמפיין בחירות, ויש קמפיין שקרים", אמר שר בכיר לוואלה! NEWS והוסיף כי מדובר בניסיון "לקנות קולות באמצעות גניבת עשייה של אחרים. הוא רואה שהבטחת הבחירות שלו להורדת מחירי הדיור לא מתקיימת אז הוא עובר להבטחות בחירות של אחרים". לדברי השר, משרד האוצר מתקצב את כל עשיית הממשלה, לכן "לפי המניפולציה הזו, אפשר מחר לפטר את כל השרים ולהשאיר רק את כחלון לבדו. זו בדיחה עצובה".

עוד בוואלה! NEWS:
אבו מאזן ותמימי נפגשו: "אמשיך במאבק הפלסטיני"
כוכב הקריקט והפלייבוי שהתקרב לאסלאם וינהיג את המעצמה הגרעינית
חשד לשוחד ומרמה: התגבשה תשתית ראייתית נגד סגן ראש עיריית י-ם

הקמפיין החדש של שר האוצר משה כחלון  (מתוך עיתון ישראל היום). מערכת וואלה! NEWS
הישגים בתחומי הביטחון, החינוך והבריאות. המודעה ב"ישראל היום"/מערכת וואלה! NEWS

המודעה מהווה חלק מקמפיין חדש שכחלון העלה בשבוע שעבר, הכולל שלטי חוצות בכיכובו המלווים בסיסמה "כחלון - הביטחון שלך" וסרטונים ברשתות החברתיות. עלות הפרסום ב"ישראל היום" מוערכת בכ-150 אלף שקלים. ברשימת ההישגים הארוכה המפורטת המודעה ישנן רפורמות שרשומות על שם משרד האוצר בלבד, אך גם תכניות ורפורמות שנולדו במשרדים אחרים ועל ידי שותפים אחרים בקואליציה שהושלמו בשיתוף פעולה עם האוצר.

כך לדוגמה, חוק הוספת סייעת שנייה וצמצום מספר התלמידים בכיתות הן תכניות שקידם שר החינוך נפתלי בנט, הרפורמה בסיעוד וחיסכון לכל ילד הן תכניות שנולדו תחת שר הבריאות יעקב ליצמן, והורדת מחירי התחבורה הציבורית והמים הן יוזמות שנולדו אצל שר הפנים אריה דרעי. וזו רק רשימה חלקית.

הקמפיין החדש של שר האוצר משה כחלון. מערכת וואלה! NEWS
"כחלון - הביטחון שלך". הקמפיין החדש של שר האוצר/מערכת וואלה! NEWS

שרים נוספים וגורמים בלשכות הביעו בשיחה עם וואלה! NEWS תמיהה על כך שכחלון, שנוהג להתעצבן כשראש הממשלה גונב לו קרדיט על ההישגים הכלכליים, "עושה לאחרים מה שהוא תמיד מתעצבן מראש הממשלה". גורם נוסף אמר כי מדובר ב"חוצפה ממדרגה ראשונה, בעיקר כשזה מגיע ממי שמתלונן תמיד על גניבת קרדיט. זה בטח לא משדר ביטחון כמו שהוא מנסה, אלא יותר לחץ והיסטריה".

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) אמר היום כי "שמחנו הבוקר לקרוא בעיתון שגם שר האוצר משה כחלון מתגאה בהישגים הגדולים של מפלגת ש"ס. כחלון, שמח שאתה פועל ודואג יחד איתנו ל'שקופים' ולשאר האוכלוסייה. אתה מוזמן להצטרף לש"ס".

שר האוצר, משה כחלון, 17 בינואר 2018. ראובן קסטרו
במפלגתו הציעו "להיכנס לאתר 'כולנו' ולקרוא את מצע מפלגה". כחלון/ראובן קסטרו

ממפלגת "כולנו" נמסר בתגובה: "אנחנו מציעים לקוראי וואלה! NEWS להיכנס לאתר 'כולנו' ולקרוא את מצע המפלגה המציג את תכניות העבודה שלנו, שהפכו להישגים לאחר שלוש וחצי שנות עשייה. היה עדיף אילו אותם גורמים עלומי שם היו מזדהים בשמם ומציגים את עשייתם הציבורית בתקופה זו במקום לחפש דרכים להכפיש את מי שעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully