וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוהדים צעקו "מוות לדיקטטור" - והשידור בטלוויזיה באיראן הושתק

12.8.2018 / 0:59

במשחק כדורגל בטהראן תועדו הצופים קוראים קריאות נגד המשטר, אך הרשויות השתיקו את רעשי הרקע אך טענו כי מדובר ב"תקלות ברשת". הסיסמה, המופנית ככל הנראה נגד חמינאי, הפכה לסיסמה בולטת במחאות נגד המשטר בחודשים האחרונים

תיעוד "מוות לדיקטטור" באצטדיון

רשות הטלוויזיה הממלכתית באיראן השתיקה את הקולות מאצטדיון שאירח משחק כדורגל בטהראן שבמהלכו נשמעו קריאות נגד המשטר. ברשתות החברתיות פורסמו היום (שבת) סרטונים ובהם נראו אלפי אוהדים באצטדיון אזאדי שרים "מוות לדיקטטור", סיסמה שהפכה לנפוצה בחודשים האחרונים במהלך המחאות השונות שפרצו בשל המשבר הכלכלי.

ברדיו פרדא, השייך לרדיו אירופה החופשית, דווח כי הקריאות המכוונות למנהיג העליון עלי חמינאי נשמעו מצד אוהדי שתי הקבוצות - אסתקלאל המקומית ו"טרקטור סאזי" מהעיר תבריז, שרוב אוכלוסייתה היא אזרית. עוד דווח כי כוחות הביטחון התעמתו עם האוהדים, אם כי לא ברור אם היה לכך קשר לקריאות, שכללו גם "זה המשטר הציוני", סיסמה צינית הלועגת לניסיונות של הרשויות להאשים את ישראל בכל צרותיה של איראן.

על אף שקשה לאמת את מהימנותם של סרטונים המתיימרים לתעד את הנעשה בתוך איראן, הטלוויזיה הרשמית אכן השתיקה את קולות הרקע מהמגרש בזמן המשחק. הפרשנים טענו כי זאת תוצאה של "הפרעות ברשת".

תיעוד "מוות לדיקטטור" באצטדיון

בסוכנות הידיעות הצרפתית צוטטו דברים של משתמש בטוויטר, שאמר: "אתמול, בזמן שידור המשחק, הרעש מהמגרש הונך לרמה כזו שהיית יכול לחשוב שהם משחקים בסמטה". משתמש אחר כתב: "הם הנמיכו את הווליום כך שאף אחד לא יוכל לשמוע את הקריאות".

איראן חווה בחודשים האחרונים שורה של הפגנות, שמקורן במשבר הכלכלי הקשה, אולם הן לובשות מעת לעת גם אופי פוליטי. למרות ההפגנות הספורדיות, בשלב זה לא נראה שהן צוברות תאוצה ומגיעות לממדים המהווים סכנה על המשטר, הפועל לצמצם עד כמה שניתן את המכה הכלכלית שמנחיתות עליו הסנקציות האמריקניות המחודשות.

(עדכון ראשון 17:24)

עימותים במהלך משחק כדורגל בטהראן, איראן, 10 באוגוסט 2018. אתר רשמי
עימות בין האוהדים בזמן המשחק/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully