וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם הסכם בין הממשלה לתאגיד - האירוויזיון יתקיים בישראל

נושמים לרווחה: משרד האוצר התחייב בהסכם כי במקרה שלא יתקיים האירוויזיון בישראל בנסיבות שאינן תלויות בתאגיד, תועבר לממשלה הצעה למתן פתרון לתאגיד באשר לסכום הערבות שיחולט. עם תום משבר התקציב, צפוי התאגיד להפקיד היום את סכום הערבות, בסך 12 מיליון אירו

עריכת וידאו:ניר חן

נחתם הסכם בין הממשלה לתאגיד - האירוויזיון יתקיים בישראל. משרד האוצר התחייב כי במקרה שלא יתקיים האירוויזיון בישראל בנסיבות שאינן תלויות בתאגיד, תועבר לממשלה הצעה למתן פתרון לתאגיד באשר לסכום הערבות שיחולט. עם תום משבר התקציב, צפוי התאגיד להפקיד היום את סכום הערבות, בסך 12 מיליון אירו.

מתאגיד השידור הציבורי כאן נמסר: "כאן רואה באירוח האירוויזיון בישראל חשיבות גדולה למדינה בחשיפה תדמיתית ובהיותו מנוף כלכלי לישראל. התאגיד מאמין כי ממשלת ישראל תעשה כל שביכולתה להבטיח קיום אירוויזיון ראוי ומכובד בישראל ותעמוד בהתחייבויות שריה, כפי שבאו לידי ביטוי בתקשורת, באשר לתקצוב התחרות. נושא מימון הארוויזיון יידון בין התאגיד והצוותים המקצועיים באגף תקציבים. הצוותים המקצועיים יביאו את המלצתם בפני הגורמים המוסמכים".

החתימה התקיימה לאחר משבר בן כמה ימים. מוקדם יותר מסרו גורמים באוצר כי בשיחת טלפון בין מנכ"ל משרד האוצר לבין יו"ר התאגיד גיל עומר, אמר עומר כי הוא מסכים להצעה ועכשיו מחכים לאישור חברי מועצת התאגיד. "אנחנו לא נותנים שיפוי או ערבות מראש. אין סרט כזה. הסכמנו על נוסח מוסכם שככל שיהיה אירוע שבגינו יחולטו הערבויות, משרד האוצר יביא פתרון לממשלה לפיצוי. זה בדיוק מה שנאמר לפני כחודש. התאגיד ייקח הלוואה כדי לממן את הערבות והאוצר יחליט אם יש נסיבות שבגינן כן חולטו הערבויות".

"לגבי התקציב הכולל של האירוויזיון אין סיכום ואנחנו ננהל דיון נפרד", הוסיפו הגורמים מוקדם יותר. "השימוש בסחטנות דרך אמצעי התקשורת פסול. אנשי המקצוע שלהם ישבו עם אנשי המקצוע של אגף תקציבים. בטח ובטח לא ננהל את התקציב בתקשורת. אנחנו ננהל דיון תקציבי עניני ככל שנשתכנע שזה צריך להיות מתקציב המדינה או מהתקציב שלהם, זה יהיה לפי המלצות הדרג המקצועי".

אירוויזיון 2018 תלבושות ישראל. GettyImages
נמצא פתרון. נטע ברזילי/GettyImages

במשרד האוצר ולשכת ראש הממשלה התעקשו הבוקר (שלישי) כי הם אינם מתכוונים להיענות לדרישת תאגיד השידור הציבורי ולהתחייב למימון מלא של הוצאות האירוויזיון. לדברי פקיד בכיר המעורה בנושא, הונחה בידי התאגיד הצעה לנוסח ערבות שלפיו הממשלה תפצה את התאגיד במקרה ובאירועי יבוטל בשל "כוח עליון" או אירוע חירום אך התאגיד מתנה את קבלת הערבות בהעברת כל תקציב האירוויזיון.

פקיד בכיר בממשלה טען כבר הבוקר בשיחה עם וואלה! תרבות כי הונחה בידי התאגיד הצעה לנוסח ערבות שלפיו הממשלה תפצה את התאגיד במקרה ובאירועי יבוטל בשל "כוח עליון" או אירוע חירום אך התאגיד מתנה את קבלת הערבות בהעברת כל תקציב האירוויזיון. "הממשלה הושיטה יד לתאגיד בשביל האירוויזיון וביטלה את הפיצול, גם התאגיד צריך להפסיק לשחק בפוליטיקה, לקבל את הערבות בשקט ולפתוח במשא ומתן עם האוצר על מימון ההפקה", אמר.

שר האוצר משה כחלון קרא הבוקר לתאגיד להתחייב לערבויות ואם הם יצטרכו גיבוי מהממשלה - הם יקבלו אותו: "התאגיד שייך למדינה, לא המדינה לתאגיד", אמר לגלי צה"ל. "אי אפשר לבוא אלינו עם אקדח ולאיים, זה לא עובד ככה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully