וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אופירה וברקוביץ'" לא תשודר השבוע: "הדברים חרגו מחופש הביטוי"

19.8.2018 / 15:25

על רקע הסערה שהתעוררה עקב השתלחותו של אייל ברקוביץ' בחברי הכנסת הערבים, החליטה קשת לא לשדר את התכנית ביום שישי הקרוב: "הוחלט להקדיש את הימים הקרובים לבחינת הנהלים והכללים"; ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) הגיש תביעת לשון הרע נגד ברקוביץ'

"אופירה וברקוביץ'": מהדורת ה-16 במרץ, 2018. צילום מסך
השבוע לא תשודר. אופירה וברקוביץ'/צילום מסך

על רקע הסערה שהתעוררה בעקבות דבריו הגזעניים של אייל ברקוביץ' נגד הח"כים הערביים בתכניתו "אופירה וברקוביץ'" ביום שישי, ב"קשת" מנסים לבדוק מחדש את הנהלים ולהפיק לקחים. בהודעה מטעם "קשת" נמסר: "הדברים שנאמרו בתכנית חרגו מהקו של חופש הביטוי בו דוגלת החברה. בשל חומרת הדברים, הוחלט להקדיש את הימים הקרובים לבחינת הנהלים והכללים. אי לכך לא תשודר התכנית ביום שישי הקרוב".

בנוסף, הגיש היום (ראשון) ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) תביעת לשון הרע על סך 100,000 שקל נגד אייל ברקוביץ'. "למותר לציין כי דברי הסתה גזעניים מסוג זה, מעבר להיותם משום הוצאת לשון הרע, הינם בדיוק מסוג אותם דברי הסתה אשר הביאו לרצח של ראש ממשלה בישראל. יודגש כי הדברים שנאמרו ע"י ברקוביץ' מהווים חלק מדפוס חוזר של אמירות גזעניות ומשלחות המאפיינות את התבטאותו במסגרת תוכנית זו", הסביר ח"כ פריג'.

כאמור, בתכנית ששודרה ביום שישי כינה ברקוביץ' את חברי הכנסת הערבים בשורה של ביטויים פוגעים, כגון "מחבלים", מרגלים" "סוסים טרויאנים" ו"שונאים ישראל". "הם יודעים שהם יושבים בכנסת אבל הם מרגלים", אצר. "הם יודעים שהם בעצם לא משלנו. אז הם יודעים מה אני אגיד להם. אל תבואו, לא יכול לראות אתכם, אל תבואו. לא צריכים אתכם פה. הסתדרנו נהדר בלעדיכם עד היום (...) אם הם באים, אני אומר לך, אני קם והולך". אסייג שאלה: "מה, אתה לא מסוגל להתמודד עם אחמד טיבי?". ברקוביץ' הגיב: "אין להם סיכוי שאני אראיין אותם. לא אתן להם את הכבוד הזה. אם הם באים, אני קם והולך. תזכרי".

אחמד טיבי חבר הכנסת של הרשימה המשותפת במהלך המשחק בין בני סכנין לבין הפועל חדרה. שלומי גבאי
הביע זעם. אחמד טיבי/שלומי גבאי

דבריו של ברקוביץ' עוררו סערה גדולה. ח"כ אחמד טיבי מסר: "מאייל ברקוביץ אין לי ציפיות. האיש כבר מזמן לא שולט בביב השופכין שיוצא מפיו. הסיבה שאינני מוכן להתראיין בתכניתו היא מפני שאינני מוכן לתת לגיטימציה בעצם הנוכחות שלי לבריון, גזען וגס רוח שכמותו. הבעיה היא לא הבריון, אלא גוף שידור מכובד ו-תיק כמו קשת שמעניק במה שבועית למופע של וולגריות, בורות וגזענות מפי כדורגלן עבר חסר חשיבות. גם אם יאולץ להתנצל זה יישמע מאולץ ולא אמיתי. קשת חייבת לעשות מעשה".

ח"כ ג'מאל זחאלקה הוסיף: "אני קורא לפטר את ברקוביץ' בעקבות ההתבטאות הגזענית, שאינה נעצרת במילים אלא במעשה של מניעת ראיונות עם ח"כים ערבים. חשוב לציין שבניגוד לדבריו הוזמנתי לתכניתו פעמים רבות וסירבתי להשתתף בה בגלל רמתה הירודה".

במוצאי שבת הביע אייל ברקוביץ' צער על דבריו: "לא התכוונתי לפגוע - לא בציבור הערבי וגם לא בכל חברי הכנסת הערבים. אמנם יש לי מחלוקות עמוקות עם חלקם, אבל לא היתה לי כוונה לפגוע ולהכתים את כולם. חלק מהביטויים בהם השתמשתי היו לא ראויים ועל כך אני מתנצל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully