וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב מאיימת: אקצץ בתקציב הקולנוע אם לא יאושר חוק הקולנוע החדש עד דצמבר

26.8.2018 / 14:06

רגב עוררה זעם בקרב ח"כים ויוצרים, לאחר שאיימה כי תקציב הקולנוע יקוצץ מ-80 מיליון ל-30 מיליון ש"ח אם לא יאושר חוק הקולנוע החדש עד דצמבר. חה"כ עפר שלח: "אין עדות טובה מזו לכך ששרת האי-תרבות שונאת תרבות". חה"כ רוזנטל: "אם תממש את איומיה - ניפגש בבג"צ"

עריכת וידאו:אביב אירגז

תגובות זועמות בקרב חברי כנסת ויוצרים בעקבות איומה של שרת התרבות מירי רגב שהושמע היום (ראשון), כי אם לא יאושר חוק הקולנוע החדש עד דצמבר, היא תקצץ את תקציב הקולנוע מ-80 מיליון ל-30 מיליון. בחודש שעבר, רגע לפני יציאת הכנסת לפגרה, נרשם הישג לאופוזיציה כשנבלמו התיקונים השנויים במחלוקת לחוק הקולנוע שמקדמת השרה רגב.

בריאיון לתכניתו של אראל סג"ל ב-103FM אמרה היום (ראשון) השרה רגב: "אמרתי לכולם דבר אחד: בדצמבר פג חוק הקולנוע והסכם הקולנוע שמדבר בעצם על 80 מיליון שקלים. אם עד אז אני לא אביא את החוק החדש ואת התמיכות החדשות, אני לא אחתום על ה-80 מיליון שקלים. זה אומר שאוטומטית התקציב שלהם ירד ל-30 מיליון שקלים".

מירי רגב. ראובן קסטרו
שרת התרבות מירי רגב/ראובן קסטרו

איומה של השרה רגב עורר תגובות כועסות במערכת הפוליטית, בין השאר. חבר הכנסת עפר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד, אמר לוואלה! תרבות: "השרה רגב מאיימת שאם חוק הקולנוע הגרוע והפוגעני שלה לא יאושר, היא תקצץ את תקציב התמיכה בקולנוע הישראלי מ-80 מיליון שקלים ל-30 מיליון. זה מנוגד לחוק הקולנוע, ואין עדות טובה מזו לכך ששרת האי-תרבות שונאת תרבות, לא מבינה את תפקידה ובאה להרוס כל חלקה טובה. אני קורא ליו"ר ועדת החינוך, ידידי יעקב מרגי, לבלום מיד את הדיונים בחוק הקולנוע ולא לחדש אותם עד ששרת האי-תרבות תחזור בה. לא ניתן למירי רגב להרוס את הקולנוע הישראלי. במדינה נורמלית, ראש הממשלה היה מפטר הבוקר את מירי רגב בגלל האיום לפגוע בקולנוע הישראלי. שרת האי תרבות שונאת תרבות, אבל לא ניתן לה להרוס את הקולנוע שלנו"

חבר הכנסת מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) אמר לוואלה! תרבות: "תקציב הקולנוע אינו כספה הפרטי של שרת התרבות, ולא בסמכותה להשתמש בו על פי גחמות אישיות. עכשיו, משהודתה שזו כוונתה - אם תממש את איומיה - ניפגש בבג"צ".

עוד באותו נושא

נבלם חוק הקולנוע, מירי רגב: "סגירת חשבונות של אדלשטיין"

לכתבה המלאה
עופר שלח ביום עיון על אתגרי צה"ל הנוכחיים, אוניברסיטת בר אילן. מרץ 2016. ניב אהרונסון
חה"כ עפר שלח/ניב אהרונסון

יו"ר מרצ, חברת הכנסת תמר זנדברג, אמרה: "כמה חוצפה יש לשרה שאחראית על התרבות פשוט לגזום את הענף הכי מצליח בתרבות הישראלית, בשביל קומבינות פוליטיות. על ראש הממשלה להתערב מיידית, להוריד את הידיים של רגב מהתרבות הישראלית ומהקולנוע הישראלי ולעצור את גישת 'מה שווה הקולנוע אם אנחנו לא שולטים בו'. אני מתביישת שזאת שרת התרבות של ישראל, אני מתביישת בתרבות הפוליטית של הממשלה הזאת".

חבר הכנסת מאיר כהן (יש עתיד), חבר ועדת החינוך והתרבות, אמר: "זו עדות לכך ששרת התרבות פועלת ממניעים פוליטיים בלבד, ואינה רואה את טובת הקולנוע הישראלי. אפעל בכל כוחי לבלום את הצעת החוק עד שהיא תחזור בה מהאיום. הזלזול שלה בכנסת חסר תקדים, הגוף המחוקק אינו חותמת גומי לקפריזות הפוליטיות שלה".

IFB עם מיקי רוזנטל, על הדיונים על תקציב המדינה. מערכת וואלה!
חה"כ מיקי רוזנטל/מערכת וואלה!

גם היוצרים הביעו את כעסם מהאיום של רגב. יו"ר איגוד התסריטאים, עמית ליאור, אמר לוואלה! תרבות: "לאחרונה פנו איגודי היוצרים והעובדים בקולנוע ובטלוויזיה מספר פעמים לשרה, במטרה להיפגש איתה ולדון בשינויים שהיא מבקשת לעשות בתעשייה דרך חוק הקולנוע. לצערנו לא נענינו וצר לנו מאוד להיווכח שוב שהשיח מתבצע דרך איומים והכפשות בתקשורת. למרות כל מה שנאמר על ידי השרה בגנות השיטה הקיימת, אי אפשר להתכחש לעובדה שמאז שחוקק חוק הקולנוע והתקציב שלו הובטח, הישגי הקולנוע הישראלי והכבוד שרוכשים לו בעולם נהיו שם דבר. הקטנת תקציב הקולנוע ל-30 מיליון שקל, כמוהו כהכרזה על חיסול הענף וגדיעת מקור פרנסתם של 4,500 איש ואישה".

הבמאי יריב הורוביץ, היו"ר היוצא של איגוד במאי הקולנוע והטלוויזיה, אמר לנו בתגובה לאיומה של רגב: "זו תקופה חשוכה, שבה אמנים, שגם ככה פועלים בתנאים קשים, נלחצים בכל הכוח על ידי השלטון, ליישר קו עם דעותיו. דבר שבא בסתירה מוחלטת לדמוקרטיה, למערביות, לחופש ולהומניות. זו תקופה חשוכה ועצובה מאוד".

אסף אמיר, מפיק וחבר הנהלת איגוד המפיקים, אמר לוואלה! תרבות: "לאחר שהתיקון לחוק הקולנוע שהציעה השרה לא עבר בכנסת, איגודי היוצרים פנו לשרה בבקשה לנסות להגיע למשהו מוסכם, לטובת התרבות, ולצערנו התשובה שקיבלנו היא האיום הזה. בנוסף, תקציב חוק הקולנוע בא מהאוצר בהסכם חמש שנתי. מי שקובע את גובה הסכום הזה הוא האוצר. אנחנו מקווים שהם לא יפגעו בקולנוע ובתרבות".

מירי רגב שרת התרבות והספורט. קובי אליהו
שרה מירי רגב/קובי אליהו

בין עיקרי הרפורמה של השרה רגב: הקמת מאגר לקטורים שיבחנו את התסריטים המוגשים לקרנות הקולנוע, "בדיוק כפי שיש מאגר דירקטורים ומאגר רואי חשבון", כלשון השרה במסיבת העיתונאים שבה הציגה את הרפורמה; אפשרות לערעורים בערכאות שונות, פנימיות וחיצוניות, על כל החלטה של כל קרן; מסלול "חוכמת ההמונים", שיפנה תקציבים למען עידוד של סרטים מסחריים תוצרת הארץ שהצליחו בקופות; גיוון יתר בהרכב הלקטורים: 30 אחוז מתוכם יהיו נשים, 40 אחוז יבואו מהפריפריה; הקמת קרן אזורית לעידוד יוצרים מהפריפריה ומיהודה ושומרון; מענקים כספיים ומנגד גם סנקציות, שיעודדו שילוב נשים בהנהלות של גופים קולנועיים וימנעו משך כהונה ארוך של מנהלי קרנות ושל חברי ועד המנהל; ושקיפות מוחלטת בפני הציבור של כל מהלכי הקרנות.

האזינו לשיחה עם מירי רגב ב-103FM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully