וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבוד נוסף: הסרט הישראלי "טהורה לעד" זכה בפרס האמי

2.10.2018 / 9:05

הסרט התיעודי "טהורה לעד", בבימוי מאיה זינשטיין, זכה בפרס האמי בקטגוריית סרטי תעודה על פוליטיקה וממשל. הסרט עוסק בנסיונה של בית"ר ירושלים לצרף לשורותיה לראשונה שחקנים מוסלמים. במאית הסרט לוואלה! תרבות: "מקווה שלא יפריעו לנו להמשיך לעשות סרטים כנים ואמיצים"

יח"צ - חד פעמי

עוד הישג ישראלי יפה: הסרט התיעודי "טהורה לעד", בבימויה של מאיה זינשטיין, שעקב אחרי קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, זכה הלילה (שלישי) בפרס האמי בקטגוריית סרטי תעודה העוסקים בפוליטיקה ובממשל.

הסרט, ששודר ב-yes, עקב אחרי בית"ר בעונת 2012/2013, שבתחילתה היתה הקבוצה בצמרת ליגת העל בכדורגל. בתחילת 2013 היא יצאה למשחק ידידות בצ'צ'ניה מול הקבוצה המקומית טרק גרוזני. לאחר שהמשחק הסתיים בתיקו, הובאו לקבוצה על ידי האוליגרך הרוסי ארקדי גאידמק, הבעלים של הקבוצה, שני שחקנים מוסלמים מצ'צ'ניה, זאור סדאייב וג'בראיל קדאייב. זו היתה אחת הפעמים הבודדות בהן שיחקו שחקנים מוסלמים בבית"ר ירושלים. בעקבות הבאתם, פתחו חלק מאוהדי הקבוצה, בראשות ארגון האוהדים "לה פמיליה", במחאה שכללה קריאות גזעניות, החרמת הקבוצה ופעולות אלימות. לסרט מתלווה קריינות של מאיר איינשטיין ז"ל.

טהורה לעד. מאיה זינשטיין,
מתוך הסרט "טהורה לעד"/מאיה זינשטיין

היוזמה ליצירת הסרט נולדה לאחר שזינשטיין הכינה כתבה לתכנית עובדה בקשת על הגעת הכדורגלנים הצ'צ'נים. הסרט זכה קודם לכן בפרסי הבימוי והעריכה הטובים ביותר לסרט תיעודי בפסטיבל ירושלים 2016, היה מועמד בקטגוריית סרטי התעודה בפרס אופיר 2017, והוקרן בלא מעט פסטיבלים. בנוסף, הוא נרכש על ידי נטפליקס, BBC וערוצים נוספים. לאחר הפקת הסרט נידון חבר בארגון לה פמילייה לעבודות שירות, בעקבות הטרדות ואיומים על חייה של הבמאית.


מאיה זינשטיין, שלא נכחה בטקס מכיוון שהיא משמשת כשופטת בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בציריך, אמרה בשיחה עם וואלה! תרבות: "ישנתי כשהוכרז על הזכייה. הייתי כל כך משוכנעת שלא נזכה, שאפילו לא טרחתי להשאר ערה. התעוררתי בשש בבוקר, הסתכלתי על הטלפון, והיו מלא ברכות. זה באמת לא ייאמן. זה בעיקר הוכחה לזה שאנחנו יוצאים למסע, לא יודעים לאן הוא ייקח אותנו, אבל העיקר זה לא להישבר בדרך. הסרט היה מורכב לעשיה, אבל כשיצא הוא הגיע כל כך רחוק, והוא ממשיך. יש לו דרך. זה סרט ראשון, והתבשלתי אליו הרבה זמן. היה לי צוות מדהים, שעשה את 'טהורה לעד'. כשאתה מתחיל לעשות דרך, אתה יכול לאחל לשני דברים שיקרו - אחד שהסרט יעשה משהו, והשני שהוא יזכה באמי".

עוד באותו נושא

האריה השואג: "טהורה לעד" משתמש בסיפור של בית"ר ירושלים ליצירת סרט קולנוע חזק ומרשים

לכתבה המלאה
טהורה לעד.
מתוך הסרט "טהורה לעד"

"קורה דבר מדהים בבית"ר ירושלים", מוסיפה זינשטיין, "הסרט הוציא את עניין הגזענות מעמודי הספורט ללב השיח הציבורי, ולכן זה משפיע. אני רואה שבית"ר ירושלים משתנה לנגד העיניים, וזה מרגש אותי מאוד. ועוד דבר, רגע לפני שיעלו להצבעה התיקונים לחוק הקולנוע: ההצלחה המאוד מרגשת של הסרט לא היתה מתאפשרת בלי סיוע של הקרן החדשה לקולנוע ולטלוויזיה, שהיתה הראשונה לתמוך. אחריה הצטרפו yes. מגמת ההתערבות הממשלתית בעצמאות הקרנות יכולה לפגוע בצורה אנושה בחירות של יוצרים כמוני להתעסק בחומרים נפיצים חברתית. אנחנו צריכים להמשיך לעשות סרטים כנים ואמיצים. אני מאוד מקווה שלא יפריעו לנו בזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully