צלליות טלוויזיה רדיו. ShutterStock
צלליות טלוויזיה רדיו/ShutterStock

הפתעות בצמרת: מיהם מגישי הרדיו והטלוויזיה האמינים בישראל

עודכן לאחרונה: 4.11.2021 / 14:00

הרדיו פופולרי מאי פעם, ותמונת העיתונאים המגישים משתנה | בטלוויזיה: סוף סוף ברשת 13 יכולים לחייך | וואלה! ברנז'ה בדקה באמצעות Direct Polls LTD את מי הציבור תופס כמגיש האמין בישראל. חלק אחרון

אסף ליברמן מכאן רשת ב' ואילה חסון מחדשות 13 הם מגישי הרדיו והטלוויזיה המאוזנים והמשפיעים בישראל - כך לפחות חושב הציבור. הנתונים עולים מסקר שנערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD עבור וואלה! ברנז'ה, ובדק את רמת האמינות של עיתונאים מתחומי סיקור שונים ומפלטפורמות שונות. את כתבי וואלה! בחרנו להשאיר מחוץ לרשימה.

בחלקים הקודמים בדקנו מי הפרשנים האמינים בישראל, מיהו בעל הטור השבועי המשפיע ביותר בעיתונות הכתובה, מיהי אוטוריטת הקורונה המובילה וכן מיהו עורך התחקירים הפופולרי.
למדד המלא >>>


אבל ראשית, הקדמה: בשלוש השנים האחרונות נאלצה העיתונות הישראלית "להתמודד" עם 4 מערכות בחירות ומגפה עולמית שעדיין נותנת אותותיה. בתקופה הזו הצורך הציבורי לקבל עיתונות טובה, איכותית ובעיקר אמינה הפך בעינינו לחשוב מאי פעם.

כן, לכולם יש דעות - ושיח הפוזיציה הוא הדומיננטי: אבל הפעם החלטנו בוואלה! ברנז'ה שהסקר לא יבדוק מי צועק יותר חזק, מי מקבל יותר לייקים, מי שופר יותר גדול ומי מצייץ הכי טוב - ובחרנו לחזור לבסיס האם: מי הכי אמין. מי נתפס בפני הציבור ככתב הלא מוטה וכפרשן האובייקטיבי.

ולסיום ההקדמה הארוכה, הסתייגות מתודולוגית: בדיוק כמו בסקרים פוליטיים - צריך לזכור שבסוף, גם סקרים הם דבר מוגבל, לעיתים שטחי, שלא בהכרח משקף נאמנה הכל - ובוודאי מוטה ממצב רוח ומאמת לשעתה. נזכיר גם כי פעמים רבות, בוודאי כשמדובר בעיתונאים - בעין הציבורית לא ממש קיים הבדל בין אמינות לפופולריות, שכן אנשים נוטים להעריך ולאהוד את מי שבעיניהם נתפס כאמין. נוסיף גם כי רשימת העיתונאים הורכבה על ידי וואלה! ברנז'ה ו-Direct Polls LTD וייתכן כי במקום אחר הייתה מתפתחת רשימה שמית אחרת. ועדיין, הקו שהנחה אותנו היה ניסיון לקבל הצצה לאופן בו נתפסת צמרת העיתונאים הישראלית בעיניי כלל הציבור.

יותר פקקים, יותר ימניים: מה עומד מאחורי הנתונים?

לפי הסקר אסף ליברמן מוביל בפער גדול על פני המתחרים הן ברמת האמינות והן ביחס לאחוז הנמוך של בעלי הדעה השלילית. אחריו ברשימה, מגיש רדיו 103 אראל סגל

הרדיו הפך בשנתיים האחרונות לפופולרי מאי פעם, זאת בין היתר כתוצאה מאפקט הקורונה שגרר אנשים לנסוע ברכביהם הפרטיים והן מהעומס בכבישים, אשר העלה את שיעור העומדים בפקקים ב-30% בכל הארץ. המאזין הממוצע נמצא כיום ברכב בממוצע שעתיים ביום, מה שמעלה את אחוזי ההאזנה, בעיקר לשדרני הבוקר - 7.00-9.00 ושדרני אחה"צ 16.00-18.00. באופן טבעי אלו גם הגזרות התחרותיות יותר, כיוון שלרוב מדובר במספר סכום אפס כך שאם אנשים מעדיפים את ליברמן וקלמן בכאן רשת ב' - ישי שנרב מגל"צ נפגע, וכך גם אפי טריגר מול אריה גולן.

כך או אחרת, לפי הסקר אסף ליברמן מוביל בפער גדול על פני המתחרים הן ברמת האמינות והן ביחס לאחוז הנמוך של בעלי הדעה השלילית. אחריו ברשימה, מגיש רדיו 103 אראל סגל (גילוי נאות: הכותב משדר עמו פעם בשבוע), שלמרות שמשובץ ברצועה שנחשבת לפחות מואזנת, מצליח להתייצב שני בטבלת ההשפעה הציבורית. עם זאת, לעומת ליברמן, אחוז האנשים שמחזיקים בדעה שלילית על סגל כמעט ודומה לאלו שחושבים שהוא אובייקטיבי ומאוזן. הסיבה לכך היא ככל הנראה אישיותו ואופי התוכנית שלו - המבוססים על דעות ופחות על הארקד קור חדשותי.

ככלל, ניתן לראות שרדיו 103 (גילוי נאות נוסף: חבר בקבוצה המחזיקה בוואלה!), למרות היותו רדיו אזורי, מצליח להתברג ולככב במקומות השני, השלישי והשביעי ברשימה.

אסף ליברמן. דרור עינב
מוביל בפער. ליברמן/דרור עינב

הפרדוקס של רשת 13

תופעה מעניינית נרשמה בקרב מגישי תוכניות אקטואליה בטלוויזיה. שלושת המובילים בדירוג הם כתבי ערוץ 13 ולמרות זאת הערוץ מפגר משמעותית ברייטינג אחרי ערוץ 12. גם במורד הרשימה - שרון גל ואמנון לוי מקדימים את המגישות הותיקות והמוכרות של ערוץ 12 דנה ויס ורינה מצליח - האחרונות בדירוג.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD עבור וואלה! ברנז'ה, בין התאריכים 25 עד ה- 26 באוגוסט 2021, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 540 משיבים בוגרים (18+) מכלל האוכלוסייה דוברת עברית בישראל החשופה לתקשורת רדיו וטלוויזיה. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.5%+- בהסתברות של 95%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully