וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם מסכימים: הבחירות הן על הנסיגה

רחביה ברמן

28.3.2006 / 14:47

כלי תקשורת רבים בעולם מתארים את הבחירות כמשאל על המשך ההתנתקות, אבל רק באתר אחד זו הידיעה הראשית

בניגוד לשנים עברו, סיקור הבחירות בישראל לובש נימה מינורית מאד, באופן יחסי, בכלי החדשות המובילים ברשת. ברשתות הטלוויזיה כוללים, כמובן, את הבחירות בישראל במחזור החדשות הקבוע של היום, אולם באתרי האינטרנט ובעיתונים האירוע בולט פחות מכפי שהורגלנו.

ב[[ניו יורק טיימס]] שמו את הידיעה על הבחירות בישראל בתיבה שמימין לכותרת הראשית. הכותרת מכריזה: "על פרשת דרכים, מצביעי ישראל מחכים לסימן". פרשן המתראיין לכתבת העיתון מסביר ש"גישת ה[[התנתקות]] החד-צדדית של קדימה מוצאת חן בעיני הבוחרים בגלל שהיא מאפשרת לישראל לנקוט יוזמה ולא נותנת לפלסטינים זכות וטו".

ב[[וושינגטון פוסט]] הידיעה על הבחירות אינה הראשית באתר, אבל היא מקבלת את התמונה העליונה – של אולמרט ורעייתו בקלפי. הידיעה של העיתון נושאת את הכותרת "בישראל, ציבור הבוחרים מבולבל". הידיעה נפתחת ברשמי צבע משוק מחנה יהודה, ומתארת את הבחירות כמשאל-עם על המדיניות שעיצב ראש הממשלה, [[אריאל שרון]].

בלוס אנג'לס טיימס, בעל הנטייה להתמקד בחדשות מקומיות, הידיעה על הבחירות בישראל אינה מופיעה כלל בעמוד הראשי.

בעיתון "יו.אס.טודיי" אומרת הכותרת "הישראלים יחליטו על הנסיגה", ובכותרת המשנה: "אולמרט הציב את הברירה".

באתר רשת CNN מדגישים את העובדה שלראשונה בתולדות ישראל, לא הליכוד ולא העבודה צפויות להרכיב את הממשלה.

באתר רשת פוקס, בעלת הנטייה הימנית, מדגישים ש"ישראל הולכת לבחירות שעלולות להוביל לנסיגות".

"ההתנתקות מטשטשת יריבויות ישנות"

בבריטניה, הגרדיאן בעל הנטייה השמאלית מכריז בכותרתו "אולמרט מנצח במאבק הגבולות". בידיעה עצמה מצוטט הפרשן הישראלי חנן קריסטל, שאומר כי "האתגר האמיתי של אולמרט יהיה להשאיר את קדימה בחיים עד הבחירות הבאות". בכתבת פרשנות מצורפת מסביר העיתון לקוראיו כיצד התקבצו פוליטיקאים בעלי נטיות פוליטיות שונות במפלגה המובילה בסקרים, תחת הכותרת "ההתנתקות מטשטשת יריבויות ישנות".

ב"טיימס" של לונדון מתעסקים בפן האישי בין אולמרט לנתניהו, תחת הכותרת "איך עקף האאוטסיידר את היורש", תוך הסבר שנתניהו נחשב עד לפני זמן לא רב ליורשו הוודאי של שרון, בעוד שאולמרט נדחק אז לשולי המפה הפוליטית. הידיעה עצמה נפתחת בתיאור של נתניהו כ"עייף ואומלל", הנושא נאום "חסר חיים".

אתר ה-BBC, רשות השידור הבריטית, הוא היחיד המציב את ידיעת הבחירות בישראל בראש העמוד. בכתבה מודגשים האדישות שמגלה הציבור הישראלי כלפי הבחירות, ושיעור ההצבעה הנמוך הצפוי.

בעיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה" הולכים עם הכותרת "בחירות בישראל; אולמרט מוביל". במשנה מצוין כי המפלגה המובילה בסקרים הוקמה בידי שרון. בידיעה עצמה מקדיש העיתון קטע שלם לתחזית שמפלגת "ישראל ביתנו" תהיה הפתעת הבחירות.

בעיתון הצרפתי "לה פיגארו" מכריזה הכותרת: "ישראל תכריע בנוגע למורשת שרון", ואילו בעיתון המתחרה "לה מונד" החליטו שהסיפור הוא האבטחה הכבדה הסובבת את הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully