וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקאן ושלמור גדלו, באומן ואדלר הצטמצמו

איילה צורף

23.7.2006 / 17:03

באומן-בר-ריבנאי ואדלר-חומסקי ירדו ב-11% ו-10% בהתאמה במחצית הראשונה של 2006. מקאן אריקסון גדל ב-9%

גם במחצית הראשונה של 2006 ניתן לראות בבירור את מה שהחל להסתמן לפני כשנתיים: אין בישראל חמישייה פותחת של משרדי פרסום, אלא רק ארבעה. מדירוג יפעת בקרת פרסום עולה, כי הפער בין היקפי הפעילות החצי שנתיים של הארבעה הגדולים - מקאן אריקסון, באומן-בר-ריבנאי, שלמור-אבנון-עמיחי ואדלר-חומסקי & ורשבסקי - ובין הבא אחריהם, גיתם, עומד על כמעט 50%.

בתוך הרביעייה הפותחת של משרדי הפרסום לא חלו שינויים בדירוג. מי שהיה ראשון מזה שנים, מקאן אריקסון, נותר ראשון, וכך נותרו המשרדים שבמקום השני, השלישי והרביעי. השינויים המרכזיים עוסקים בירידה ועלייה של היקפי הפעילות של המשרדים עצמם. השניים שעלו הם מקאן אריקסון, שהיקף הפעילות החצי שנתי שלו במחצית הראשונה של 2006 צמח ב-9% ביחס להיקף הפעילות בחצי השנה מקבילה ב-2005. את 2006 סיים המשרד עם פעילות בהיקף 47.5 מיליון דולר (במחירים ריאליים, לא כולל פעילות במגזר הרוסי, ערבי וחרדי). צמיחה של 7% הפגין גם שלמור-אבנון-עמיחי, שסיים את המחצית החולפת עם פעילות בהיקף 32 מיליון דולר.

לעומתם, ירדו באומן-בר-ריבנאי ואדלר-חומסקי ב-11% ו-10% (בהתאמה) במחצית הראשונה של 2006 לעומת המחצית הראשונה בשנה שעברה. באומן-בר-ריבנאי סיים את חצי השנה הראשונה עם פעילות בהיקף של 34 מיליון דולר. אדלר-חומסקי סיים את תקופה זו עם פעילות בהיקף של 29 מיליון דולר. לאחר שב-2005 הצליח באומן-בר לצמצם את הפער בינו ובין מקאן המדורג הראשון, הירידה שלו והעלייה של מקאן, חזרו להגדיל את הפער ביניהם, שעומד כעת על כ-30%.

אדלר-חומסקי, שעד לפני שנה צמח במשך חמש שנים רצופות, החל בירידה בהיקפי הפעילות ב-2005, וממשיך אותה גם כעת, במחצית הראשונה של 2006.

בירידה של באומן "אשמות" בעיקר יוניליוור ו-HOT, שצימצמו משמעותית את היקפי הפעילות מתחילת השנה. על הירידה של אדלר חתומים בזק, שהקטינה את היקף הפרסום של מותג שיחות הפנים, שטראוס-עלית שכמעט ולא פירסמה את המותג אנרג'י המטופל באדלר במחצית החולפת, ועוד לא מעט מפרסמים שצימצמו את הפעילות בטלוויזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully