וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוזי ורטהיים מגדיל אחזקותיו בקשת ל-38%

איילה צורף

27.9.2006 / 14:21

הגדלת חלקו של ורטהיים בקשת התבצעה על ידי רכישת חלקו של איש העסקים אייל יונה בזכיינית

איש העסקים מוזי ורטהיים, בעל השליטה בחברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה קולה), בנק המזרחי וחברות נוספות, מגדיל את האחזקות שלו בטלוויזיה המסחרית. ורטהיים סיכם הבוקר על רכישת 7.5% נוספים בזכיינית ערוץ 2 קשת, וכעת יסתכמו אחזקותיו - באמצעות קוקה קולה - ב-38%. ורטהיים יישאר בעל האחזקות העיקרי בחברה.

הגדלת חלקו של ורטהיים בקשת התבצעה על ידי רכישת חלקו של איש העסקים אייל יונה, בעליה של חברת MPI מדטירניאן, שיוצא כעת מפעילות בתחום הטלוויזיה.

בסוף 2005 התפרסמו הערכות שווי של קשת, שבוצעו בתיק כינוס הנכסים של חברת זאבי אחזקות. על פי הערכות אלה, שווייה של קשת הוא 84.8 מיליון שקל. מה שפגע משמעותית בהערכת השווי של קשת, שביצע פרופ' אמיר ברנע, היה ה"ביד" הגבוה (תשלום דמי זיכיון חד-פעמי) בסך 171 מיליון שקל שהתחייבה קשת לשלם לרשות השנייה בעת זכייתה במכרז להפעלת ערוץ 2.

בחודשים האחרונים גובר קולן של זכייניות הטלוויזיה המסחרית, הטוענות כי מבנה שוק הטלוויזיה ורגולציה בעייתית מסבים להן נזקים קשים, הצפויים להעביר אותן להפסדים. אך ההחלטה של ורטהיים - המשמש גם כיו"ר דירקטוריון קשת - להגדיל אחזקותיו בזכיינית, מעידה על הרצון שלו להמשיך ולהעמיק את אחיזתו בשוק הטלוויזיה המסחרית.

"הרחבת ההשקעה בקשת מבטאת אמונה איתנה בעתידה של החברה. קשת היא גוף תוכן מוביל בעל יכולות לזהות ולקרוא את צרכי השוק המשתנים. לקשת משאבים אנושיים מצוינים והיא תשמור על מעמדה בתעשייה. אנו סבורים כי על המחוקק מוטלת החובה לזהות את השינויים הדרמטיים במדיה ולאפשר מצדו אופק להמשך קיומה של טלוויזיה מסחרית, פופולרית ותרבותית כאחד", אמר היום ורטהיים.

זכיינית ערוץ 2 קשת הרוויחה במחצית הראשונה של 2006 3.6 מיליון שקל - כך עולה מדו"חות בנק לאומי. לאומי ושות' מחזיק בקשת 28%.

באחרונה התראיינה עופרה שטראוס, יו"ר דירקטוריון שטראוס-עלית, והתייחסה להחלטה של שטראוס-עלית לצאת מהאחזקות ברשת, אף היא זכיינית ערוץ 2. "בגלל עודף אמוציות ועודף רגולציה, שוק הטלוויזיה הפסיק להרוויח", אמרה שטראוס. "כשהיינו מושקעים ברשת למדנו שניגודי האינטרסים בין העובדה ששטראוס-עלית היא מפרסמת גדולה בטלוויזיה להיותנו בעלים בערוץ, מנעו מאתנו אפשרות אמיתית לפעול בטלוויזיה. אבי ודודתי עדיין מושקעים שם, אבל החשק שלהם להיות שם הולך ויורד מרגע לרגע. אני שמחה שיצאנו בזמן מהשוק הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully