וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נרצחה עיתונאית רוסיה שביקרה את הממשל

7.10.2006 / 17:15

אנה פוליטקובסקיה, שהעבירה ביקורת חריפה על התנהלות הקרמלין בצ'צ'ניה, נמצאה מתה בביתה. לעמיתיה אין ספק: מדובר ברצח

העיתונאית הרוסיה אנה פוליטקובסקיה, שנודעה בביקורת החריפה שמתחה על המלחמה ב[[צ'צ'ניה]], נורתה למוות בבניין מגוריה במרכז [[מוסקבה]]. פוליטקובסקיה, אם לשניים, פרסמה מאמרים רבים שנגעו להפרת זכויות האדם שביצעו חיילים רוסים שהוצבו בצ'צניה, ונותרה ביקורתית כלפי הממשל למרות הלחץ הרב שהופעל עליה.

"הדבר הראשון שאנחנו חושבים עליו הוא שאנה נרצחה בגלל הפעילות המקצועית שלה", אמר ויטאלי ירושבסקי, עורך ה"נובויה גזט" שבו עבדה פוליטקובסקיה, שנוקט גם הוא קו ביקורתי כלפי הקרמלין. "אנחנו לא רואים שום מניע אפשרי אחר. צ'צ'ניה תמיד הייתה הנושא הראשי שבו עסקה. כל מה שהיא כתבה היה על הקצה".

בעקבות עמדתה הביקורתית, פוליטקובסקיה הייתה נתונה לפיקוח של פוליטיקאים רוסים ולעיתים של שירותי הביטחון. היא נעצרה בעבר, והתלוננה שקיבלה איומים. לפני שנתיים לקתה בהרעלת מזון קשה לאחר ששתתה תה בטיסה ממוסקבה לדרום המדינה כדי לסקר את פרשת החטיפה בבסלאן. עמיתיה אמרו אז כי מדובר בניסיון רצח.

"היא הייתה כתבת אמיצה ונועזת שסיכנה שוב ושוב את חייה כדי לדווח על החדשות מהאזור. זוהי התפתחות הרסנית לעיתונאות ב[[רוסיה]]", אמרה אבי ריט, דובר של הוועדה להגנת העיתונאים. "החדשות המזעזעות האלה מתאימות לדפוס נרחב יותר שתיעדנו ברוסיה - 12 מקרי רצח של עיתונאים. כאשר מישהי עם המוניטין שלה נרצחת, זוהי מכה קשה".

ארה"ב הביעה זעזוע מרציחתה של פלויטקובסקיה. דובר משרד החוץ בוושינגטון אמר כי ממשלת רוסיה חייבת לפתוח בחקירה מקיפה כדי לעצור את הרוצחים. בקול ישראל דווח כי הוא ציין כי בשנים האחרונות נרצחו ברוסיה 12 עיתונאים. לדבריו, "איומים לפגוע באנשי תקשורת ורציחות של עיתונאים אינם עולים בקנה אחד עם ערכי הדמוקרטיה ועם עיתונות חופשית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully