וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינגר פרינט

ענת קם

14.7.2009 / 0:01

עובדים במעריב פנו לאגודה לזכויות האזרח בעקבות התקנת שעון נוכחות בעיתון שיופעל באמצעות טביעת אצבע: "נמכרנו לעבדות שאני צריך לתת דגימה של טביעת האצבע שלי"?

עובדים במעריב זועמים על התקנת שעון נוכחות שיופעל באמצעות טביעת אצבע. לוואלה! ברנז'ה נודע, כי לפני מספר ימים הותקן בכניסה לבניין מערכת העיתון בתל אביב שעון לבדיקת נוכחות באמצעות סריקה של טביעות אצבע במקום העברת תג אלקטרוני כמו כן הותקנו מצלמות בדסק החדשות של העיתון. השעון טרם החל לפעול, אולם עובדים בחלקים מהעיתון כבר התבקשו לסרוק את טביעות אצבעותיהם למאגר שיקום לקראת הפעלתו. עובדים בעיתון חוששים משימוש לא ראוי שעשוי להתבצע במאגר זה אם ייפרץ וחלקם אף פנה כבר לאגודה לזכויות האזרח בנושא. לא מן הנמנע כי ועד העובדים בעיתון ינקוט צעדים נגדו.

עובד בעיתון אמר הערב לוואלה! ברנז'ה: "הם יכולים לחסוך לעצמם את הניסיון ואת הביזיון ולהוריד את המכונות האלה כבר עכשיו משתי סיבות. האחת, אף אדם שפוי לא צריך לתת למקום העבודה שלו ולמנהליו את טביעות האצבע שלו והשנייה, במקום לעדכן טכנולוגיות כל כמה שנים עדיף ישר להשתיל שבב תת עורי שיראה באמצעות טכנולוגיה לווינית איפה נמצא כל עובד מעריב ברגע נתון".

עובד נוסף הוסיף: "אנחנו נמכרנו לעבדות שאני צריך לתת דגימה של טביעת האצבע שלי? למדינה אסור לעשות את זה, אז למעסיק? זו עבירה על חוק כבוד האדם וחירותו. מחר יבקשו את התיק הרפואי שלי? השתכנענו שהעיתון בקשיים ושצריך להירתם למאמץ, אז לזה פתאום יש כסף? את ההתאוששות נמרודי משקיע במסר שכולם שקרנים ורמאים, הוא מצלם בסתר ולוקח טביעות אצבע. אני לא נותן גם למדינה וכל עוד לא נעצרתי ויש הצדקה חוקית אין שום סיבה שאני אתן טביעת אצבע. אני לא רכוש של המעסיק, אני בן אדם, מוכשר, הוא לא ייקח טביעת אצבע שלי ואם הוא רוצה לפטר אותי שיפטר. אני מאמין בעיתון ובאתר ורוצה להמשיך להשביח אותם אבל לא ייתכן שזו התוצאה שנקבל. גם הפחיתו משכורות וגם רומסים זכויות? ההפחתת וגם ירשת? הבנו את ההתייעלות אבל זו לא התייעלות. זו פגיעה בצנעת הפרט".

בכיר בעיתון התייחס אף הוא לנושא: "מעבר לתהייה שעולה לגבי איך נמצא הכסף לממן את האמצעים המתקדמים האלה, יש מסר מאוד בעייתי לעובדים שממילא עובדים לאחרונה בתנאים קשים ותרמו חלק נכבד מהמשכורת שלהם לעיתון. אם המסר של ההנהלה החדשה הוא שלא סומכים על העובדים אז מאוד ייתכן שבקרוב כבר לא יישאר את מי להחתים בשעון נוכחות".

ממעריב נמסר בתגובה: "כחלק משדרוג מערכת דיווח שעות העבודה מותקנים במעריב שעוני החתמה מתקדמים המבוססים על טכנולוגיית זיהוי טביעות אצבע. מערכת זו הותקנה כבר בבתי הדפוס וכעת היא מוטמעת גם ביתר מתקני החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully