רשת השיווק שופרסל מקבוצת אי.די.בי, שבשליטת נוחי דנקנר, ניהלה באופן מעורר תמיהה את תקציב הפרסום שלה ברבעון השלישי של 2011: הרשת קיצצה את היקף הפרסום בערוצים המסחריים בטלוויזיה ובעיתון ידיעות אחרונות, אך הגדילה משמעותית את היקף הפרסום שלה בעיתון מעריב, שבבעלות אי.די.בי.
מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של שופרסל בטלוויזיה (ערוצים 2 ו-10) קוצץ ברבעון השלישי ביותר ממיליון דולר לעומת הרבעון המקביל ב-2010, ככל הנראה בשל גל המחאה החברתית. גם בהיקף הפרסום של הרשת ב"ידיעות אחרונות" נרשם קיצוץ משמעותי, של כמעט חצי מיליון דולר.
לעומת זאת, היקף הפרסום של שופרסל במעריב זינק בכ-50% ברבעון - עלייה בסכומים מוחלטים של 140 אלף דולר לעומת הרבעון המקביל ב-2010. נתוני הרבעון השלישי של 2011 נבדקו מול נתוני הרבעון המקביל ב-2010 מאחר שבשניהם חלה תקופת החגים, שבה נרשם באופן מסורתי גידול משמעותי בהיקף ההשקעה בפרסום.
עסקת הרכישה של עיתון מעריב על ידי קבוצת אי.די.בי הושלמה בתחילת יוני, כך שברבעון השלישי של השנה, שבו ניתן להבחין בפערי התקצוב, כבר היה העיתון בבעלות הקבוצה. ברבעון זה היקף הפרסום של שופרסל במעריב זינק ל-366 אלף דולר (8,300 אינצ'), לעומת 230 אלף דולר (5,500 אינצ') ברבעון המקביל ב-2010 - עלייה של 60% בהיקף הכספי ושל 50% בהיקף האינצ'ים.
שופרסל קיצצה את היקף הפרסום בידיעות אחרונות - והגדילה במעריב
נתי טוקר
30.11.2011 / 12:50