ההוצאות המופנות לשיווק במשק גדלו בשיעור של 6.3% בשנת 2010 לכדי 6,010 מיליארד שקל לעומת 5,672 מיליארד ב 2009. כך עולה מאומדן השיווק השנתי הנערך זו השנה הרביעית ברציפות על ידי איגוד השיווק ו"הגל החדש". הסקר נערך בקרב 70 סמנכ"לי שיווק, חברי האיגוד, המייצגים חברות בכל הגדלים ומכל ענפי המשק. חמשת אפיקי השיווק המובילים את תקציבי השיווק בישראל 2010 הם: פרסום בטלוויזיה ( 27.3%), פרסום בעיתונות (20%), (12.1%) BTL, נקודות מכירה (12.1%) ופרסום באינטרנט (10.2%). החברות משקיעות למעלה מ 4.9 מיליארד שקל בחמשת אפיקים אלה, ויחד הם מהווים כ 82% מתקציבי השיווק במשק.
הטלוויזיה המסחרית ממשיכה לשמור על מעמדה כמדיה המובילה בקרב אנשי השיווק. חלקה בעוגת השיווק 2010 עומד על 27.3% והתקציבים המופנים אליה גדלו משמעותית השנה ב- 190 מיליון שקל. גם התקציבים המופנים לאינטרנט ולרדיו גדלו השנה, ב-94 מיליון וב-28 מיליון בהתאמה. הירידה החדה ביותר בתקציבי שיווק חלה בעיתונות המודפסת, אשר ירדה ב-91 מיליון שקל, ממילארד ו-300 מיליון בשנה למיליארד ו-209 מיליון שקל השנה.
תלמה בירו מנכ"ל האיגוד אמרה בהתייחס לשינויים בתקציבי הטלוויזיה :"ב-2010 גדל משמעותית מספר משקי הבית המחוברים לממירים דיגיטליים המאפשרים הקלטת התכנית והרצת הפרסומות במהלכה. ימים יגידו מה תהיה השפעתם של אלה על הפרסום בטלוויזיה בעתיד הקרוב ועל הסדרתו של התוכן השיווקי" בהתייחס לגידול באינטרנט אמרה: "בשנים האחרונות מוצאים המפרסמים באינטרנט שלושה יתרונות מרכזיים: הוא אינטראקטיבי, מחירו נמוך יחסית והוא מאפשר סגמנטציה ופילוח ברור מול קהלים בהתייחס לירידת התקציבים בעיתונות אמרה:"העיתונות היא המדיה הוותיקה בעוגת הפרסום ויכולותיה להמציא את עצמה מחדש מוגבלות ביותר, אם בכלל. ריבוי השחקנים, התחרות הקשה, עיתוני החינם ועוגת העיתונות המתכווצת יימשכו ככל הנראה גם ב 2011. בינתיים עוקב הענף כולו בדריכות אחרי התמורות הצפויות ב"מעריב" ואולי גם בענף כולו בעקבות רכישת העיתון על ידי נוחי דנקנר וקבוצת IDB" .
השיווק בטלוויזיה עובד
אמילי גרינצווייג
4.4.2011 / 17:58