וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה שיורד וזה שעולה

1.5.2014 / 17:14

הישג לחדשות 10: סדרת הכתבות "היורדים החדשים" של מתן חודורוב במהדורה המרכזית זכתה בפרס ארגון "בני ברית" העולמי לתקשורת אלקטרונית לשנת 2014

סדרת הכתבות "היורדים החדשים" של המהדורה המרכזית ב"חדשות 10" זכתה בפרס ארגון "בני ברית" העולמי לתקשורת אלקטרונית לשנת 2014. הסדרה הדוקומנטרית של מתן חודורוב עקבה אחרי תופעת ההגירה הכלכלית של צעירים ישראלים לחו"ל. את הסדרה ערכה דנה שבתאי, צילם דודי לזר ותחקרה נעה עמיאל. על הצילומים בניו ג'רזי הופקד גיל תמרי ועל עריכת הווידאו עמית גרינר.

אבי עמית: "עשינו מהפכה בצריכת החדשות"

פרויקט "היורדים החדשים", שהוליד שיח ציבורי סוער ברשתות החברתיות ובמערכת הפוליטית, פתח בחודש ספטמבר האחרון את פרק המגזין החדש במהדורה המרכזית של "חדשות 10" ואחריו שודרו שבוע אחר שבוע סדרות דוקומנטריות שעסקו בעיקר בחברה ובכלכלה הישראלית.

הסדרה "היורדים החדשים" נולדה בעקבות התופעה החברתית של הגירת צעירים ישראלים לאירופה ולארה"ב, על רקע יוקר המחיה המכביד ומחירי הדירות המאמירים בארץ. לאורך ארבע כתבות ששודרו יום אחר יום, באורך כולל של כ-50 דקות, תיעדה הסדרה כוחות איכותיים ויצרניים בחברה הישראלית שבחרו, בנסיבות כלכליות ובניגוד לנטייתם הטבעית, להתגורר הרחק מהארץ באופן זמני או לצמיתות. בסדרה נחשפו הצופים, לראשונה באופן מעמיק וממצה, למכלול ההיבטים של הגירת הצעירים – תנאי המחייה, חיי הקהילה המורכבים בחו"ל, השינוי שחל ביחסים המתוחים בין היורדים לבין החברה הישראלית והכשלים המרובים בטיפול הממשלתי בתושבים חוזרים המנסים להשתלב מחדש בארץ.

גולן יוכפז, מנכ"ל חדשות 10 אמר בתגובה: "אני מברך את מתן ואת כל שותפיו להכנת סדרת הכתבות 'היורדים החדשים' על הזכייה בפרס, שנותן תוקף נוסף לאיכות העבודה העיתונאית והדוקומנטרית בסדרה, שהייתה פרק ראשון בסדרות הכתבות והפינות שמרכיבות את חלקו המגזיני החדש של המהדורה המרכזית בחדשות 10".

מתן חודורוב: "אני מודה לארגון 'בני ברית' על הבחירה בסדרה כזוכה בפרס היוקרתי, ורואה בה כבוד מקצועי גדול. החלטת השופטים מצביעה על כך שתופעת ההגירה הכלכלית מישראל מטרידה גם גורמים מובילים בעולם היהודי, וממחישה שוב את הצורך בנקיטת פעולות משמעותיות יותר להתמודדות עם יוקר המחיה הגואה בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully