וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרוג יפעת: פרסום במיתון

ענת קם

13.7.2009 / 15:30

מסימני המיתון: ירידה בהשקעה בפרסום בענף הביגוד, הרכב, הבנקים, חברות האשראי ובתי ההשקעות. רשתות השיווק רושמות עליה של 7% בהיקף הפרסום

דירוג הפרסום למחצית הראשונה של 2009 שערכה חברת יפעת בקרת פרסום מתפרסם היום (שני) ומדרג את ענף הפרסום על פי מחירים ריאליים בשקלים. מהדירוג עולה, כי קטגוריית הפרסום המובילה בתקופה זו היא רשתות השיווק, המותג המוביל הוא סופר-פארם, המפרסם המוביל הוא קבוצת שטראוס ומשרד הפרסום המוביל הוא מקאן אריקסון.

ירידה של 39% בפרסום לענף הביגוד

מטבלת קטגוריות הפרסום עולה כי ענף רשתות השיווק עלה ב-7% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והיקפו מוערך ב-175.7 מיליון שקל. במקום השני נמצאת התקשורת הסלולארית עם היקף של 105.8 מיליון שקל ועלייה של 3% משנה שעברה. במקום השלישי נמצאת קטגוריית הרכב הפרטי, שהיקף הפרסום בה מוערך ב-68.3 מיליון שקל - ירידה של 27% מהשנה שעברה.

את הירידה הדרסטית ביותר חווה ענף הביגוד עם ירידה של 39% ביחס לשנה שעברה והיקף פרסום של 39.4 מיליון שקל. קטגוריית המזגנים חוותה את העלייה הגדולה ביותר, 52%, והיקף הפרסום בה מוערך ב-39.4 מיליון שקל.

ביפעת הסבירו את מעמד רשתות השיווק במלחמה המתנהלת הרשתות המבוססות והרשתות העצמאיות הפורחות במיוחד בזמן המיתון. הגורמים העיקריים למיקום הקטגוריה בטבלה הם השקת רשת "מגה בול" וגידול בולט בהוצאה לפרסום של סופר פארם. סופר-פארם היא המובילה בפרסום בקטגוריה עם הוצאה ריאלית של כ-46 מיליון שקל באמצעות משרד הפרסום באומן בר ריבנאי ואף מתברגת במקום השני בטבלת המפרסמים הכללית של המחצית. במחצית זו היא החזירה את קמפיין המיתוג שעלה ב-2008 תחת הכותרת "כבר מרגישים יותר טוב", הבליטה את שיתוף הפעולה החדש עם פלאפון והמשיכה בחגיגות המבצעים.

בזכות הדנונה

קבוצת שטראוס ממשיכה להוביל את טבלת המפרסמים עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-55.4 מיליון שקל, עם ירידה של אחוז ביחס לשנה שעברה. שטראוס בולטת עם פרסום לדנונה אקטיביה ולחגיגות 90 שנות בריאות של דנונה באמצעות משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי. שטראוס מפרסמת גם את מגנום DESIRE החדש באמצעות ראובני פרידן.

מדד המותגים - עליה של 237% למקדונלדס

את טבלת המותגים מובילה רשת סופר פארם, שמותגה מוערך ב-37.4 מיליון שקל, עלייה של 7% מהשנה שעברה. במקום השני נמצאת פלאפון עם 35.4 מיליון שקל ועלייה של 35% מהשנה שעבר. במקום השלישי נמצאת סלקום עם מותג מוערך ב-26.9 מיליון שקל וירידה של 7% משנה שעברה. העלייה הגדולה ביותר שייכת לרשת מקדונלדס, עם שווי מותג של 14.5 מיליון שקל ועלייה של 237% מהשנה שעברה. מקדונלד'ס בולטת באמצעות יהושע TBWA בפרסום תפריט בעשרה שקלים והקמפיין המדובר בכיכובם של חיים רביבו ואייל ברקוביץ'. את הירידה הגדולה ביותר משנה שעברה, 25%, הציגה אל על עם שווי מותג של 11.2 מיליון שקל.

מנכ"ל יפעת, נתי יעקבי: "אין ספק שענף הפרסום חווה את המיתון במלוא עוצמתו, והראיה לכך היא ירידה מובהקת בזמן אוויר בטלוויזיה, ברדיו ובאינצ'ים בעיתונים הגדולים. מיתון מייצר גידול חד בפרסום כדוגמת רשתות חשמל ומבצעים ולעומת זאת, ניכרת ירידה בפרסום של בתי השקעות – שכלל אינם מופיעים בדירוג 20 המובילים – וכן של בנקים, כרטיסי אשראי, רשתות ביגוד, רכב פרטי, עמותות התנדבותיות וסרטי קולנוע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

דרוג משרדי הפירסום: הכניסה של שיטרית מדיה גרופ

בראש טבלת משרד הפרסום ניצב מקאן ארקיסון, עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-251 מיליון שקל וירידה של אחוז ביחס לשנה שעברה. מקאן אריקסון מפרסם את המשביר החדש לצרכן, את YES MAX HD והסדרות החדשות של YES, את יופלה YYY החדש של תנובה ועוד.

אדלר חומסקי ורשבסקי ממוקם במקום השני עם הוצאה של 228 מיליון שקל ועלייה של 13% משנה שעברה. המשרד פרסם את רשת ה-GSM החדשה של פלאפון, הלוטו החדש של מפעל הפיס, קבוצת טורנדו ועוד.

את המקום השלישי חולקים באומן בר ריבנאי ושלמור אבנון עמיחי עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-143 מליון שקל כל אחד, וירידה דומה של 19% בהוצאה לפרסום. באומן בר ריבנאי עלה עם קמפיינים לסופר-פארם, HOT, רשת אייס, ידיעות אחרונות ופורד. שלמור אבנון עמיחי עלה עם פרסום ליונדאי, דנונה, חבילות התקשורת של פרטנר, חלב יטבתה, ביטוח ישיר ועוד.

בין המשרדים הבולטים בגידול הפעילות שלהם במחצית ניתן למנות את שיטרית מדיה גרופ שנכנסה לראשונה לטבלת 20 הגדולים וגדלה בכ-41% משנה שעברה עם פרסום למגה ומגה בעיר. לשכת הפרסום הממשלתית נהנתה מעלייה של 25% בפעילות והיקף פרסום של 52.6 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully