וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוברי המשטרה נגד הלל פרטוק: ”מחסל חשבונות עם דנינו”

17.6.2013 / 20:43

במכתב אשר הגיע לידי וואלה! ברנז’ה, כותבים תנ”צ בדימוס עדי גונן, ניצב-משנה בדימוס עוזי סנדורי ותנ”צ בדימוס ניצה פרידמן לעורך ynet: ”פרטוק מנצל את במתכם להשמצות"

דוברי משטרת ישראל לשעבר תוקפים בחריפות את הדובר הקודם של הארגון, הלל פרטוק, בעקבות מאמר שפרסם במדור הדעות של ynet ביום חמישי האחרון ובו מתח ביקורת קשה על ההתנהלות התקשרותית של המשטרה. כזכור, פרטוק שימש כדובר המשטרה במשך תקופה של פחות מחודשיים. בהמשך לנסיבות התפטרותו, כך טוענים הדוברים לשעבר, הוא "מנצל לרעה את מדיניות הריסון כלפי משמיצים ומחסלי חשבונות".

במכתב שהעבירו תת-ניצב (בדימוס) עדי גונן, ניצב-משנה (בדימוס) עוזי סנדורי ותת-ניצב (בדימוס) ניצה פרידמן לעורך ynet ערן טיפנברון ואשר הגיע לידי וואלה! ברנז'ה, הם טוענים כי פרטוק ניסה דרך ynet לפגוע במפכ"ל המכהן רב-ניצב יוחנן דנינו. "מאמרו של מר פרטוק איננו בבחינת הבעת דעה מקצועית, תמימה ולגיטימית, אלא מהלך של מי שמצא שלל רב והזדמנות לבוא חשבון עם מפכ"ל המשטרה תוך הצגת תמונה מסולפת ולא עדכנית של חטיבת הדוברות, תמונה שאינה משקפת את המציאות באופן שיש בה משום הטעיית הקורא", כך לדבריהם.

"הדובר הידען והמומחה שירת בתפקיד לא יותר מ-56 יום בסך הכל"

מאמרו של פרטוק נכתב בעקבות התנהלות חטיבת הדוברות של המשטרה בנושא פענוח הרצח בבר-נוער והודעת המפכ"ל על הפסקת מסיבות העיתונאים של קציני המשטרה. "למשטרה אין חזון תקשורתי, שוטרים בעלי הסמכה מקצועית משטרתית ממונים לתפקידי דוברות והסברה, אין הבנה של המפה התקשורתית המודרנית, יש סכסוכים בין המחוזות למטה הארצי וסדר העדיפויות לא ענייני", כתב פרטוק והוסיף כי "אולי בסוף מישהו בצמרת המשטרה, אולי השר לביטחון פנים, ואולי המפכ"ל הבא, יבינו וישנו את מערך התקשורת מן היסוד". במאמרו רמז פרטוק כי החלטת הרמטכ"ל באשר למסיבות העיתונאים נובעת מרצונו "לסלול לעצמו דרך להישאר לבד בתקשורת ובכך אולי לסייע לשר להחליט על הארכת כהונתו".

דוברי המשטרה לשעבר כעסו על הדברים ומיהרו להגן על מערך הדוברות שהיה בראשותם. "מר פרטוק חותם את מאמרו בתואר 'דובר המשטרה לשעבר' תואר שיש בו כדי להגביר את אמינות הכותב בעיני הקוראים ויש בכך יותר מקורטוב של אמת - אך במקרה זה קשה מאד שלא לגחך - הדובר הידען והמומחה שירת בתפקיד לא יותר מ-56 יום בסך הכל", כתבו עליו בציניות. "ברור שמי שהיה דובר המשטרה במשך ימים ספורים אינו יכול להיות בר-סמכא לענייני דוברות משטרתית ואין ספק שאי ההבנה נובעת מחוסר התנסות במכלול הבעיות, הדילמות והקשיים שעימם מתמודדים דוברי המשטרה".

פרטוק: "לא מתעסק בקטנות ומניח את זה לאחרים"

הדוברים לשעבר כתבו כי בשנים האחרונות נעשו שינויים מרחיקי לכת במערך הדוברות של הארגון את "מרביתם עדיין סמויים מן הציבור", ולכן הביקורת של פרטוק אינה הוגנת, שטחית ושגויה. הדוברים לשעבר ציינו כי במשטרה קיימת תכנית עבודה להכשרת קציני חטיבת הדוברות "למיומנות מקצועית והתנהלות בסטנדרטים אחידים כיאה לגוף משטרתי מודרני שאמור לתת מענה ההולם לצרכי התקשורת העכשווית".

הלל פרטוק מסר לוואלה! ברנז'ה בתגובה: "מאחר ואני מכיר ויודע איך הדברים במשטרה עובדים אני גם יודע מי שלח את השלושה להגיב למאמר. אני מניח שזה אותו אחד שספר את הימים שבהם הייתי במשטרה בעוד שבפועל הוא ואני יודעים שהייתי זמן ממושך יותר לצרכי חפיפה - אבל זה לא העניין ואני לא מתעסק בקטנות ואני מניח את זה לאחרים".

עוד הוסיף: "ישנה מציאות קשה שבה במשטרת ישראל יש שוטרים וקצינים טובים ומקצועיים וזאת לעומת תדמית המשטרה ודימוי המשטרה ומידת הלגיטימציה של המשטרה בציבור שנמצאים בשפל. המאמר, שאגב נחתם בשמי ולא בתואר שהוצג באתר אשר נוסף על ידי העורך, כואב מצד אחד את כאבם של הקצינים והשוטרים אשר עושים את מלאכתם נאמנה אך לא זוכים לגיבוי תקשורתי מחד, ומציע פתרונות מקצועיים ואמיתיים מאידך".

עוד בנושא:
הרצח בבר-נוער: המשטרה חשפה - והשופט החזיר את צו איסור הפרסום
מפכ"ל המשטרה עלה לנאום, כתבי הפלילים עזבו בהפגנתיות
כתבי פלילים זועמים: המשטרה לא משתפת איתנו פעולה בפרשת עמנואל רוזן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully