וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב הנסתר: מה מסתתר מאחורי התמונה?

גלעד ארדן הוא לא רק מושא סיקור מבוקש של נדב פרי ככתב פוליטי, אלא גם מושא השפעה מבוקש של אשתו של פרי, ליאור שובכר, לוביסטית - שהחל מהשבוע מייצגת את ערוץ 10. וואלה! ברנז'ה עם תמונה אחת שמשרטטת את המציאות התקשורתית בצורה מושלמת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכנה המשותף של עתיד לא ברור. ארדן ופרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

השבוע התגלגלה לידינו התמונה הזו, שיכולה הייתה להשתבץ בפינת "תמונת השבוע" אם הייתה לנו כזו. פחות בגלל מה שרואים בה - את שר התקשורת גלעדן ארדן ואת הכתב הפוליטי של חדשות 10 נדב פרי נפגשים בבית קפה - אלא דווקא בגלל מה שתמונות לא יכולות להראות. נסביר.

בשבוע הקרוב ייפתח דיון בממשלה שיהווה נקודת ציון היסטורית בקריירה של שר התקשורת ארדן, כאשר יעלה בגאווה על שולחנה את הצעת החוק לפיצול ערוץ 2 - הצעת חוק שהיא בסימן שירת הברבור של הקדנציה שלו שהתאפיינה ברפורמות של מרחקים ארוכים בזמן קצר. לאחר שישלח אותה על פני המים צפויה ההצעה אחרי שינויים קלים לעבור ולהפריד את רשת וקשת ולהביא ללידתה של חברת חדשות חדשה.

ההנחה שליוותה את ארדן בגיבוש הצעת החוק היא שערוץ 10 נמצא בפרפורי גסיסה, שאת חברת החדשות שלו שווה וכדאי לשמר בצורה כזו או אחרת, ושזו שנת הפעילות האחרונה שלו שאחריה עשוי ערוץ 2 להישאר מונופול.

חוק כלים שלובים

אבל נדב פרי וחבריו בבית הוורד הוכיחו שוב שערוץ 10 לא מתכוון למות כל כך מהר, ושאת מקום העבודה שלהם הם לא מתכוונים לאבד: חברת החדשות המוערכת צמצמה בחודשים האחרונים פערים באחוזי הצפייה, ורפורמה זריזה שהוביל המנכ"ל יוסי ורשבסקי בלוח השידורים ובמאזן ההוצאות העבירה את ערוץ 10 משורת הפסד לרווח, כפי שפורסם השבוע בוואלה! ברנז'ה. ככל שערוץ 10 שורד טוב יותר (ואם אף ימומשו הכוונות להנמיך את תנאי קבלת הרישיון סיכויי ההישרדות שלו עוד יגדלו) כך קשת ורשת מחזקות את התנגדותן להתפצל בטענה כי גדלה אי הוודאות האופפת את שוק הטלוויזיה סביב המהלך המזורז, ובעיקר בימים שלאחריו.

וחזרה לתמונה: בערוץ 10, שם התרגלו לעבוד בערפל, לא מתכוונים לוותר כל כך מהר. למרות שאנשי משרד התקשורת הצהירו באופן רשמי שחוק הפיצול אינו עוסק בהם - ברור לכל כי הדברים כרוכים זה בזה. וכן, זה ברור גם לערוץ 10, שכפי שדיווחו עמיתנו בדה-מרקר, שכר את משרד יחסי הציבור "גורן עמיר" שיקדם את האינטרסים שלו סביב הליכי החקיקה המתקרבים במושב החורף. אם לשוב לרגע לתמונה, אז גלעד ארדן הוא לא רק מושא סיקור מבוקש של נדב פרי ככתב פוליטי, אלא גם מושא השפעה מבוקש של אשתו של פרי, ליאור שובכר, לוביסטית ב"גורן עמיר".

הפילטר של אי הוודאות

כתב פוליטי ושר תקשורת נפגשים לקפה. מי אמיץ מספיק להמר איפה איפה הם יהיו בעוד שנה? העתיד הקרוב בקריירה של שר התקשורת לא ידוע, אולי יהיה שר הפנים או שמא השגריר באו"ם, אולי יחליף אותו אופיר אקוניס, אולי גילה גמליאל. מי יודע. ומה עם נדב פרי וחבריו לדסק? האם ימשיך להיות כתב חדשות 10 של ערוץ 10, או שמא זו תירכש על ידי רשת או קשת? המכנה המשותף של עתיד לא ברור לא יכול היה להיות משורטט יפה יותר מאשר בתמונה הזו, התמימה לכאורה. כתב פוליטי נפגש עם מושא סיקור, מראה התמונה.

אם היינו צריכים לבחור לה פילטר, בטח היו קוראים לו הפילטר של אי הוודאות - אולי המונח השגור ביותר כיום בעולם התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully