וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי: מה חושב הציבור על ערוץ 10?

23.10.2014 / 14:19

סקר פנימי שערך ערוץ 10 ושהגיע לידי וואלה! ברנז'ה חושף מה חושב הציבור על שידוריו: חדשות 10 נתפסות כמאוזנות יותר, אל מול חדשות 2 שנתפסות כמובילות בשידורים מהשטח. ומה חושב הציבור על תמר איש שלום?

תמר איש שלום. ענבל מרמרי
נתפסת כחמה. תמר איש שלום/ענבל מרמרי

במהלך אחת השנים הקריטיות בתולדותיו, כשסכנת אי ודאות קיומית מרחפת מעל ראשו, ערך ערוץ 10 סקר פנימי שהגיע לידי וואלה! ברנז'ה, ובו ממצאים מעניינים. הסקר נערך שנה לאחר הסקר הקודם, אף הוא על ידי חברת TNS, ובו נבדקו ערוץ 10 וחברת החדשות שלו ביחס לעצמם וביחס למתחרים. בסקר השתתפו כ-500 איש, המהווים מדגם מייצג של החברה הישראלית.

ניתן להניח שעל רקע המשבר הכלכלי (הנוסף) שחווה הערוץ ב-2013 ושעל בסיסו הוחלפה צמרת החברה ובוצעה תוכנית הקיצוצים של מנכ"ל הערוץ הנכנס יוסי ורשבסקי, ובשילוב נתונים מהסקר הקודם - גובשו השינויים המשמעותיים שחלו בשנה האחרונה. מהממצאים בסקר הנוכחי עולה כי בחלק מהפרמטרים, תוכנית העבודה השתלמה.

כך לדוגמא, מהסקר עולה כי ערוץ 10 נתפס על ידי אחוז גבוה יותר של צופים כמוביל בתחומי תוכניות חדשותיות, תחקיר ותוכניות דוקומנטריות על פני ערוץ 2 (ראו גרף). כזכור, לפני מספר חודשים החל הערוץ בהליך מיתוגו כערוץ העוסק בתכנים אלו בעיקר, וויתר - בעיקר בשל שיקולי תקציב - על נכסי ריאליטי טלוויזיוניים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יותר חדשות, פחות ריאליטי. ערוץ 10 מול ערוץ 2/מערכת וואלה!, צילום מסך

מי המבוגר האחראי?

הסקר בדק גם את הרגלי הצפייה במהדורות החדשות, ואת היחס שמגלה הציבור כלפיהן. התוצאות מתקשרות ונובעות באופן טבעי גם מהסעיף הקודם שנוגע לתדמיתו של הערוץ כחדשותי יותר. במרבית הפרמטרים שנשאלו בסקר מובילה חברת החדשות של ערוץ 2, אם כי בפערים קטנים. ואולם, על פי הסקר - שכזכור הוזמן על ידי ערוץ 10 - כמות גדולה יותר של נשאלים העידה כי לדעתה חדשות 10 פחות מפחדת לפרסם תחקירים קשים ונוקבים מאשר חדשות 2, וכן שהיא נתפסת כפחות מגויסת פוליטית. כזכור, בעבר נתפסה חברת החדשות של הערוץ כ"שמאלנית", בדומה לתדמיתה של המתחרה ושל מגישתה יונית לוי, בעיקר ברשתות החברתיות.

נתון מעניין נוסף נוגע לצוות הפרשנים והכתבים של חברת החדשות, שכמות גדולה יותר של נשאלים תפסה כ"רענן ומביא איתו רוח של חדשנות". מנגד, כמובן, ניתן להניח שאם הייתה נשאלת השאלה "איזה צוות נתפס כסמכותי ואחראי יותר", ייתכן והתשובות היו הפוכות.

ועדיין, במרבית הפרמטרים, הנוגעים בין היתר לתחושה כי "הכתבים מתאמצים בשבילי" או כי המהדורה "משקפת את הערכים שלי" - מובילה כאמור חדשות 2.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
סקר חדשות 10. TNS, צילום מסך
חדשות 2 מובילים בשטח, חדשות 10 ב"אומץ לפרסם". הסקר שהזמין ערוץ 10/צילום מסך, TNS

קר, קר, מתחמם

ומה חושב הציבור על תמר איש שלום? מהסקר עולה כי 40% מהציבור חווה את מגישת המהדורה המרכזית כ"חמה" עד "חמה מאד", אל מול 2% בלבד אשר חווים אותה כ"קרה" או "קרה מאד". ל-58% מהנשאלים לא הייתה דעה בנושא או שהם תפסו אותה באופן נייטרלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully