וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע: חוק "ישראל היום" מגיע לכנסת

27.10.2014 / 14:26

חה"כ איתן כבל הגיש היום את הצעת חוק החינמונים המכוונת נגד "ישראל היום". הדיון בהצעה צפוי להיערך במליאת הכנסת ביום רביעי, וחתומים עליה הן חברי כנסת מהקואליציה והן מהאופוזיציה

אילוסטרציה: שלדון אדלסון נוני מוזס. מגד גוזני, Isaac Brekken, GettyImages
אילוסטרציה: שלדון אדלסון נוני מוזס/GettyImages, מגד גוזני, Isaac Brekken

חבר הכנסת איתן כבל הגיש היום (שני) את הצעת חוק החינמונים המכוונת נגד "ישראל היום", הצעה שתאסור על חלוקת עיתונים חינם. הדיון בהצעה צפוי להיערך במליאת הכנסת ביום רביעי, וחתומים עליה הן חברי כנסת מהקואליציה והן מהאופוזיציה.

"מטרת חוק זה היא לקדם ולחזק את העיתונות הכתובה בישראל, ולהבטיח תנאים שוויוניים לתחרות אמיתית והוגנת בין העיתונים", נכתב בהצעה. היא נתפרה למידותיו של "ישראל היום", המקפיד על מסריו של ראש הממשלה נתניהו: היא מתייחסת רק לעיתון יומי שיוצא בימים ראשון עד חמישי בלושים עמודים לפחות, וביום שישי מאה עמודים. ההצעה כוללת רק את ארבעת הנפוצים: ישראל היום, ידיעות אחרונות, מעריב וישראל פוסט. מהם - "ישראל היום" הוא החינמון היחיד.

כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, בעיתון מנסים זה חודשים לנהל קמפיין רשתות חברתיות אנונימי נגד הצעת החוק, ופתחו שם כך עמוד פייסבוק ו"שכרו" פרופילים של ידוענים באינסטגרם. העיתון, באמצעות משרד הפרסום "אלנבי", עומד מאחורי עמוד פייסבוק תחת השם "חופש הביטוי" שקם לפני מספר ימים ומקדם מסרים נגד החקיקה. בעמוד עצמו מקפידים שלא להזכיר בצורה מפורשת את "ישראל היום" למרות שמסריו מתייחסים בצורה ישירה אל חוק החינמונים. למשל: "באירופה 20% מהעיתונים מחולקים בחינם. ובישראל? הצעת חוק חדשה מאיימת שיהיו חייבים לגבות עליהם תשלום. עשו share כדי שלא יקחו לנו את חופש הביטוי!", או "אנחנו בחרנו אותם. עכשיו הם רוצים לסתום לנו את הפה. לא ניתן לפוליטיקאים לקחת לנו את חופש הדיבור!".

זו אינה הפעם הראשונה בה מוגשת הצעת חוק המנסה להגביל את תופעת החינמונים. ח"כ לשעבר מרינה סולודקין ז"ל הגישה בכנסת הקודמת הצעה דומה, אשר הופלה בשל התנגדות ח"כים בליכוד. דווקא הפעם, בשל היות העומדים מאחורי הצעת החוק מסיעות שונות - הן מהאופוזיזציה והן מהקואליציה - ההערכות הן כי סיכוייה לעבור בכנסת גבוהים יותר. עם זאת, ראש הממשלה נתניהו, הנחשב למקורבו של מו"ל "ישראל היום" אדלסון, צפוי להתנגד לחוק כזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully