וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון העיתונאים קורא לוינשטיין לחדש את חקירת תקיפת יאיר שרקי

1.1.2015 / 12:29

החלטת מח"ש לסגור את תיק החקירה נגד השוטרים שתקפו את יאיר שרקי בשנה שעברה לא עוברת בשקט: לוואלה! ברנז'ה נודע כי ארגון העיתונאים פנה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין וקרא לו לחדש את החקירה. גם שרקי עצמו צפוי לערער על ההחלטה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יאיר שרקי מותקף על ידי שוטרי יס"מ בשנה שעברה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארגון העיתונאים קורא ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לפתוח מחדש את חקירת מקרה התקיפה של כתב חדשות 2 יאיר שרקי על ידי שוטרי יס"מ בשנה שעברה. בשבוע שעבר הודיעה המחלקה לחקירות שוטרים לשרקי כי החליטה לסגור את תיק החקירה בגין חוסר אשמה, ולוואלה! ברנז'ה נודע כי ארגון העיתונאים פנה אליו בדרישה לפתוח אותו מחדש.

שרקי, אז כתב של גלי צה"ל, הותקף בשנה שעברה בעת שסיקר עבור התחנה הצבאית הפגנת מחאה של חרדים ברחוב בר אילן בירושלים לאחר ששוטר שביקש ממנו להפסיק ראיון שערך במקום והוא סרב. עד ראייה שהיה במקום סיפר כי בזמן ששרקי הקליט את אחת המפגינות, ניגש אליו אחד השוטרים וביקש ממנו לזוז, הוא סירב וביקש מהשוטר להזדהות, אז שלח השוטר בעיטה לפלג גופו התחתון והפיל את שרקי על הרצפה. אז, לדבריו של העד, הגיעו כמה שוטרים נוספים, כיתרו אותו והיכו אותו באלות ובבעיטות.

בשבוע שעבר קיבל שרקי מכתב ממח"ש המודיע לו כי התיק נסגר. "ניתוח הראיות והגרסאות השונות העולות מחומר החקירה, משקלן של כאלה ובחינת מכלול נסיבות העניין, לא ביססו באופן ממשי חשד סביר ביחס לאשמתם של החשודים נגדם התלוננת", נמסר לו. הוא כתב בעמוד הפייסבוק שלו בתגובה: "לא הצלחתי להבין מה עוד צריך כדי ששוטרים אלימים יועמדו כאן לדין", מתח ביקורת על מח"ש והוסיף כי "אם זה מה שקורה בתיק שעוד זכה לפרסום כלשהו, תארו לכם באיזו קלות זה קורה בעוד 93% מהתיקים שנסגרים כל שנה, רובם אפילו בלי חקירה". שרקי אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי בכוונתו להגיש ערעור על החלטת מח"ש.

מעצרים בהפגנה נגד ממשלת אחדות בכיכר הבימה תל אביב, מאי 2012. דרור עינב
מעצר עיתונאים בהפגנה נגד ממשלת האחדות במאי 2012/דרור עינב

"כל עוד לא תהיה ענישה נגד שוטרים התופעה לא תיפסק"

"לנוכח התיעוד של האירוע ועדויות של הנוכחים, מדובר בהחלטה תמוהה שלטעמנו מעידה על היעדר רצון להתמודד עם בעיית האלימות של כוחות הביטחון נגד עיתונאים, שתקיפתו של שרקי מהווה רק גילוי אחד מני רבים שלה", כתב יאיר טרצ'יצקי במכתב שהעביר ליועץ המשפטי לממשלה. "אלימות זו פוגעת במישרין בציבור הישראלי ובזכותו לקבל מידע אמין בנוגע לאירועים שעל סדר היום - מידע שיכול להגיע רק באמצעות העיתונאים שנמצאים בשטח בזמן אמת".

סוגיית אלימות של שוטרים נגד עיתונאים מעסיקה את ארגון העיתונאים מאז הקמתו. כבר לפני יותר משנתיים נפגשו נציגי הארגון עם מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו ודנו עמו בתופעה לאחר כמה מקרים בהם עוכבו לחקירה או נעצרו עיתונאים, לעיתים באלימות, בעת שסיקרו את הפגנות מחאה.

"עושה רושם שמערכת אכיפת החוק עושה דין אחד לאזרחים מן השורה, אך בבואה לטפל באלימות של כוחות הביטחון הדין הוא אחר לחלוטין", דברי טרצ'יצקי. "זאת התחושה שעולה מסגירת החקירה הנוכחית, זאת התחושה שגם עולה ממקרים אחרים". עמדת הארגון היא שכל עוד לא תהיה ענישה נגד שוטרים על אלימות שנקטו כלפי עיתונאים התופעה לא תיפסק. "לא נסכים שביטחונם של עיתונאים יהיה הפקר", כתב לוינשטיין. "אנו קוראים לך לנצל את סמכותך וליזום פתיחה מחודשת של החקירה – לא רק כדי להגן על זכויותיו של יאיר שרקי, אלא גם כדי להגן על כלל העיתונאים בישראל ולאפשר לנו למלא את שליחותנו כמשרתי ציבור, מבלי שנצטרך לחשוש מאלימות של שוטרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully