וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב גל"צ הותקף על ידי שוטרי יס"מ; "כיתרו אותו והיכו באלות ובבעיטות"

9.1.2014 / 10:07

כתב הדתות יאיר שרקי הותקף אמש על ידי שוטרי יס"מ בעת שסיקר עבור התחנה הצבאית את הפגנת החרדים ברחוב בר אילן בירושלים. מפקד גל"צ: "רואה בחומרה את המקרה"

כתב הדתות של גלי צה"ל יאיר שרקי הותקף אמש (רביעי) על ידי שוטרי יס"מ בעת שסיקר עבור התחנה הצבאית את הפגנת החרדים ברחוב בר אילן בירושלים, שהתקיימה במחאה על צמצום שעות פתיחת בית העלמין "סנהדריה". לפי עדויות מהזירה, שוטר שביקש משריקי להתפנות מהמקום בעט בו לאחר ששריקי סירב להפסיק ראיון שערך במקום.

ההפגנה אתמול הפכה במהירות לאלימה. במקום הובערו פחי אשפה וחלק מהמפגינים יידו אבנים לעבר כוחות המשטרה, אשר פיזרו את המפגינים בעזרת פרשים וזרנוקי מים. עד ראייה שהיה במקום סיפר כי בזמן ששרקי הקליט את אחת המפגינות, ניגש אליו אחד השוטרים וביקש ממנו לזוז מהמקום. הוא סירב וביקש מהשוטר להזדהות. בשלב זה, שלח השוטר בעיטה לפלג גופו התחתון והפיל את שריקי על הרצפה. אז, לדבריו של העד, הגיעו כמה שוטרים נוספים, כיתרו אותו והיכו אותו באלות ובבעיטות.

לאחר התקרית השוטרים עיכבו את שריקי וביקשו להכניס אותו לניידת משטרה, אולם הוא לא פונה לבסוף אלא עזב את המקום כאשר הוא מלווה בקרובת משפחה. לידי וואלה! ברנז'ה הגיעה תמונה המתעדת את המקרה.

מפקד גל"צ: נמשיך למלא את משימותינו העיתונאיות ללא מורא

תא כתבי הדתות, אשר הוקם לאחרונה, גינה בחריפות את האירוע. "ככתבים שנמצאים בשטח אנו נתקלים לא אחת בשוטרים אלימים ושיכורי כח", נמסר בהודעתם בעקבות המקרה. "אנו דורשים ממשטרת ישראל למצות את הדין עם השוטרים האלימים. חופש העיתונות הוא עקרון בסיסי במדינה דמוקרטית והגיע הזמן שבמשטרה יפנימו זאת". נציגי התא מתכננים לקיים מפגש עם אנשי המשטרה בו יעלה הנושא לדיון.

מגלי צה"ל נמסר בתגובה: "מפקד גל"צ ירון דקל פנה הבוקר למפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו וביקש שהנושא יבדק במהירות. יאיר שרקי הגיע להפגנה למלא משימה עיתונאית, ולא היתה שום הצדקה הנראית לעין לנקוט כלפיו באלימות. מפקד גל"צ רואה בחומרה את המקרה מאחר ויאיר שרקי הזדהה מיד ככתב גל"צ, ולמרות זאת הוכה. כתבי גל"צ ימשיכו למלא את משימותיהם העיתונאיות ללא מורא ובכל מקום אליו ידרשו".

ארגון העיתונאים: "לשמור את מספרי הטלפון של בעלי התפקידים בארגון"

לפני כשנה וחצי, לאחר מספר מקרים דומים, נפגשו נציגי ארגון העיתונאים עם מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו ודרשו שהמשטרה תימנע ממעצר עיתונאים בזמן הפגנות ותימנע להפריע להם בעת מילוי תפקידם.

"זכינו להבנה מהמפכ"ל שהבטיח לטפל בבעיה והצהיר שהוא מבין כי 'עיתונאי הוא לא עוד מפגין', את דבריו חיזק היועמ”ש של המשטרה שהדגיש' ברורה לנו חשיבות העבודה העיתונאית", אמרו הבוקר באגרון. "זה ברור שאתם צריכים להיות שם ולדווח' - אך לדאבוננו, המציאות מראה כי גישה זו אינה מחלחלת לשוטרים בשטח".

בארגון העיתונאים מסרו כי בכוונתם להמשיך לפעול מול צמרת המשטרה כדי לוודא שההבטחות ייושמו. "לצד זה אנחנו מזמינים את כל העיתונאים לשמור את מספרי הטלפון של בעלי התפקידים בארגון (יישלחו שוב לכלל חברי הארגון במייל) ולהתקשר אלינו בכל מקרה שבו נדרשת התערבותנו המיידית מול המשטרה", נמסר.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "השוטרים אתמול נאלצו להתמודד עם הפרות סדר קשת שכללו אלימות פיזית ומילולית. התלונה לפיה כתב גלי צה"ל הותקף אמש באירוע בירושלים תיבדק על ידי משטרת מחוז ירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully