וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הליך פרישה מרצון בקנה מידה היסטורי בקבוצת ידיעות

19.1.2015 / 10:52

פרסום ראשון: הנהלת ידיעות אחרונות בוחנת הפעלת הליך פרישה מרצון בטרם תצא להליך פיטורים - אחד הגדולים בתולדותיה - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. בהנהלת הקבוצה נערכים לצמצומי תקנים במקביל למעבר החברה לראשל"צ - שככל הנראה יידחה

בית ידיעות אחרונות. נמרוד סונדרס
בית ידיעות אחרונות/נמרוד סונדרס
גורם המעורה בפרטים אמר לוואלה! ברנז'ה כי מספר העובדים הפורשים עשוי להגיע לכמה מאות, וההערכות בתעשייה הן כי הוא יעמוד על כשליש מעובדי קבוצת ידיעות כיום

קבוצת ידיעות אחרונות נערכת להליך קיצוצים נרחב בכל זרועותיה ובהנהלתה שוקלים להפעיל לשם כך הליך פרישה מרצון - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. בשבועות הקרובים יחלו בוועד משא ומתן מול ההנהלה בכל הנוגע להארכה של הסכם הפחתת השכר, אשר יפקע בעוד כחודשיים, ומגעים אלה אמורים להניב הסכם קיבוצי כולל, רחב יותר מזה שנחתם בשנה החולפת, אשר צפוי להחתם כבר במהלך השנה הנוכחית. גורם המעורה בפרטים אמר לוואלה! ברנז'ה כי מספר העובדים הפורשים עשוי להגיע לכמה מאות, וההערכות בתעשייה הן כי הוא יעמוד על כשליש מעובדי קבוצת ידיעות כיום.

הליך ההתייעלות וקיצוץ המשרות בקבוצת ידיעות צפוי להיערך במקביל למעבר זרועות החברה לבניין החדש בראשון לציון אשר בנייתו נמצאת בעיצומה. כיום נמצאת מערכת העיתון בבניין "ידיעות אחרונות" על פינת הרחובות מוזס ודרך מנחם בגין בתל-אביב צמוד למגדלי עזריאלי, ומערכת ynet יושבת לא רחוק משם בבית קדמת איילון שברחוב קרמניצקי. מערכת "כלכליסט" יושבת בבניין "פרויקט הכיכר" ברחוב הברזל שברמת-החיל בתל-אביב. איחוד המערכות צפוי להביא לחיסכון רב בתקנים כפולים במערכות ועל כן הוא ילווה בפיטורים, כאשר בתחילה הוא תוכנן לשנת 2015, אך מסתמן כעת כי הוא יידחה לשנת 2016 לפחות.

150 עובדי הפצה עצמאיים כבר פוטרו

בקבוצה כבל החלו בחודשים האחרונים בהליכי קיצוצי משרות בתחום ההנהלה והדפוס. כל למשל הוחלט להפסיק את ההתקשרות עם 150 מפיצים פרילאנסרים שהיו מועסקים בידיעות אחרונות באופן קבוע בחלוקת עיתונים לבתי עסק, ולהעביר את התפקיד לחברת "בר הפצה" שאמונה על הפצת העיתון למנויים. לקראת איחוד המערכות שוקלים בהנהלת ידיעות אחרונות, כאמור, לאמץ עבור תכנית ההתייעלות מודל דומה לזה שהופעל בקבוצת הארץ בגל הפיטורים האחרון בשנה שעברה. הנהלת הארץ הציעה אז לכל עובד שהסכים לפרוש, מלבד פיצויי הפיטורים המגיעים לו בחוק, גם מענק בגובה של משכורת אחת ומענק נוסף של כ-1,000 שקל על כל שנת עבודה בחברה.

בוועד העובדים ובארגון העיתונאים משתדלים לשמור את פרטי המשא ומתן ביניהם המתקיימים בחשאיות על מנת שלא לשבש את המגעים. גורם בידיעות אחרונות אמר לוואלה! ברנז'ה כי הליך פרישה מרצון, לאחר שייצא לפועל, יהיה תקדימי בהיסטוריה של ידיעות אחרונות וייחס ואותו לעבודה המאורגנת בעיתון.

תגובות ארגון העיתונאים והנהלת קבוצת ידיעות אחרונות לדברים טרם התקבלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully