וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוקר של חמסין

26.1.2015 / 15:36

נתוני TGI כלליים של האזנה לרדיו זה מעניין, אבל מה קורה בקרב הענקים על השעה המואזנת ביותר ביממה? גם הפעם השגנו עבורכם את הנתונים שלא מופצים לתקשורת, נכנסנו לנבכי טבלאות האקסל ובדקנו מי יכול היום לחייך. רמז: זה לא ירון דקל

אסף ליברמן ואריה גולן. יח"צ, עיבוד תמונה
בוקר טוב? תלוי. אריה גולן ואסף ליברמן/עיבוד תמונה, יח"צ

נתוני סקר TGI שפורסמו הבוקר (שני) בנוגע לתחנות הרדיו המובילות מראות כי גם גלי צה"ל וגם תחנות קול ישראל מתחזקות באחוזי ההאזנה שלהן, אבל מה קורה במלחמה על רצועת השידור היוקרתית ביותר ברדיו, זו של יומני הבוקר? גם השנה וואלה! ברנז'ה מביאה את הניתוח שלא מתפרסם בתקשורת על השעה המואזנת לרדיו בישראל במשך היממה, זו שבין בין שבע לשמונה בבוקר.

ראשית - רקע: בשעת הפריים טיים של הרדיו משודרת ברשת ב' השעה השנייה של "יומן הבוקר" הוותיקה בהגשת אריה גולן, ובגלי צה"ל משודרת "בוקר טוב ישראל" בהגשת אסף ליברמן. ליברמן מונה לתפקיד בתחילת שנת 2014 והחליף למעשה את מיכה פרידמן וגולן יוכפז. כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, בחציון הראשון של 2014 סבלה גלי צה"ל מאיבוד מאזינים באותה השעה, ובחציון השני כבר עשו בה מעשה - הפורמט של "בוקר טוב ישראל" עבר רענון וכעת הוא כולל הרחבות בנושאים בוערים לצד כתבות תחקיר וצבע, ופינה קבועה של יונה לייבזון בנושאים חברתיים וצרכניים.

האם הפורמט החדש שינה את המגמה? ובכן:

אחוזי ההאזנה לשעה שנייה של "יומן הבוקר" של רשת ב' עמדו בחציון הראשון של 2014 על נתון של 9.4 אחוזים, והנתון הזה נותר יציב וללא שינוי גם במחצית השנייה של השנה. בגלי צה"ל לא הצליחו לנצל את הקיפאון אצל המתחרים, ובעוד החשיפה לשעת השידור של "בוקר טוב ישראל" עמדה בחציון הראשון של 2014, על 7.1 אחוזים, בחציון שהסתיים כעת היא התדרדרה לנתון של 6.5 אחוזים. מדובר במגמת ירידה, שכן את שנת 2013 סיימה הרצועה עם מוצע של 7.9 אחוזי האזנה - כך שמדובר בירידה בנתונים זה החציון השלישי ברצף. יתר תכנית הבוקר; "נכון להבוקר" עם ניב רסקין ו"מה בוער" עם רזי ברקאי, אשר שמותיהם נזנחו השנה, סובלות גם הן מאיבוד מאזינים.

השעה שבין בין שבע לשמונה בבוקר, כאמור, היא המואזנת ביותר ברדיו בשתי התחנות אשר התחרות על ההובלה בה היא עזה. גם בתחנות הרדיו המובילות האחרות, גלגלצ ורשת ג', מדובר בשעה המואזנת ביותר. אמנם שתיהן רושמות יציבות באחוזי ההאזנה והן נותרות ללא שינוי משמעותי: גלגלצ מובילה עם 9 אחוזים, בדומה לחציון הקודם, ורשת ג' שרשמה 3.8 אחוזים נחלשת במעט, לנתון של 3.2 אחוזים בחציון השני של שנת 2014.

ובראש הגדוד צועד: טל ואביעד, המפקד

ברצועות הבוקר של התחנות האזוריות התחרות לא פחות רותחת. "הבוקר" עם טל ברמן ואביעד קיסוס המשודרת ברדיו "אקו 99FM" מקבוצת "רדיו ללא הפסקה" של אלי עזור ורדיו "קול רגע" שומרת על מעמדה כמובילה ביותר ברדיו המקומי עם כ-176 אלף מאזינים, היחלשות מהנתון הקודם שהציגה. התכנית הוותיקה משודרת מזה 13 שנים, כאשר את דרכה החלה ברדיו תל אביב, וברדיו "אקו 99FM" היא משודרת בחמש השנים האחרונות.

התכנית השנייה מואזנת ביותר היא "תוכנית הבוקר של שי ודרור" המשודרת ברדיו ללא הפסקה 103FM מאז שנת 2007 וזוכה ל-132 אלף מאזינים, תוך שהיא מציגה התחזקות. צמד הקומאים מציין השנה עשרים שנים של עשייה משותפת, שהחלה בשנת 1995 ברדיו תל אביב עם התכנית "שארית היום".

לתחרות מצטרפת בסקר TGI הנוכחי תכנית הרדיו החדשה של רדיו תל אביב, זו בהגשת אסי עזר ודפנה לוסטיג, שעלתה לאוויר לפני חצי שנה. השניים זוכים ל-38 אלף מאזינים מדי בוקר - עלייה של שלושים אחוזים ביחס למספר המאזינים רצבועה בחצי השנה שקדמה לעליית התכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully