וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר TGI ל-2014: ידיעות אחרונות עולה, ישראל היום נבלם

26.1.2015 / 12:01

לאחר שלושה חציונים רצופים בהם הציג התחזקות נבלמת בסקר המגמה של "ישראל היום". עם זאת, החינמון מבית אדלסון עדיין מוביל על העיתון של נוני מוזס בפער מובהק. וגם, למרות צוק איתן - "הארץ" מתחזק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשורות משמחות הבוקר (שני) למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס עם פרסום תוצאות סקר TGI לחצי השני של שנת 2014, שמראה על בלימת מגמת ההתרחבות בפערי החשיפה בינו לבין "ישראל היום" - מגמה שעד הבוקר שיחקה לטובת החינמון. לאחר שלושה חציונים רצופים בהם הציג התחזקות נבלמת בסקר התחזקותו של "ישראל היום" והוא נחלש מהיקף חשיפה של 39.8% בחציון הראשון של 2014 לנתון של 38.9% בחציון השני. "ידיעות אחרונות" מתחזק מחציון לחציון ועולה מחשיפה של 34.5% להיקף חשיפה של 35.2%. בראייה שנתית הפערים בין העיתונים נותרים רחבים, כאשר החשיפה ל"ידיעות אחרונות" בשנת 2014 עמדה של 34.9%, ו"ישראל היום" נותר העיתון הנפוץ בישראל עם חשיפה של 39.3%.

סקר TGI לשנת 2014 שמפרסמת הבוקר חברת "קנטאר מדיה" מציג בלימה במגמת הירידה בחשיפה הכללית לעיתונים בראייה חצי שנתית, אולם בראייה שנתית (כלומר בהשוואה של שנת 2014 לשנת 2013) מגמת הירידה נמשכת. שיעור החשיפה לעיתונים ירד, לראשונה, אל מתחת ל-60 האחוזים, והיקף החשיפה לעיתונות בסופ"ש ירד - בניגוד לעבר שהיה גבוה בהרבה מעיתונות ימי החול.

כל הנתונים:

צוק איתן? הארץ דווקא מתחזק

ומה עם יתר העיתונים היומיים? החינמון "פוסט" הוא העיתון השלישי בחשיפתו בישראל והוא מציג היחלשות בחציון השני של 2014 לחשיפה של 7.9%. אחריו ממוקם "הארץ" שלמרות גל ביטולי המינויים במהלך "צוק איתן" מציג התחזקות והחשיפה אליו עולה לנתון של 5.8%. "גלובס" ממוקם חמישי עם התחזקות לנתון של 5%, ו"מעריב" אחרון ברשימת העיתונים היומיים העצמאיים עם חשיפה של 2.9% - הנמוכה ביותר בהיסטוריה של המותג, הנמצא כעת יחד עם "פוסט" בבעלות קבוצת הג'רוזלם פוסט.

"ידיעות אחרונות" ממשיך להחזיק במעמדו כעיתון הסופ"ש הנקרא ביותר והוא אף מתחזק להיקף חשיפה של 39.4% בשישי, בחציון השני של 2014. אולם, העיתון לא משחזר את נתוני השנה הקודמת. "ישראל היום" סובל מקיפאון בחשיפה בסופ"ש עם נתון של 34%. עיתון "הארץ" ממשיך להראות עלייה זה החציון השלישי ברצף והוא רושם 7% חשיפה. "מקור ראשון" (למנויים בלבד בסופ"ש) עומד על 3%. הזינוק המרשים ביותר הוא של העיתון החינמי "בשבע" - שמטפס מהיקף חשיפה של 5.1% בחצי הראשון של השנה לחשיפה של 7.3% בחציה השני.

עוד באותו נושא

סקר TGI למחצית 2014: מתרחב הפער בין ישראל היום לידיעות אחרונות

לכתבה המלאה
איילה חסון, גיא רולניק. דרור עינב
נחלש. רולניק/דרור עינב

בגזרת הכלכלה: גלובס מתחזק; דה מרקר נחלש

סוער בגזרה הכלכלה: "כלכליסט" הוא העיתון הכלכלי המוביל בחשיפתו והוא מטפס חזרה אל מעל עשרת האחוזים ומציג בחציון השני של 2014 חשיפה של 10%. "דה מרקר" ו"גלובס" מציגים נתון כמעט זהה: 5.1% ו-5%, כאשר "גלובס" מתחזק ו"דה מרקר" נחלש. בהשוואה שנתית ההובלה היא של "דה מרקר" עם 5.5% לעומת חשיפה של 4.6% ל"גלובס" בשנת 2014 כולה.

חדשות טובות לקבוצת ידיעות גם בגזרת השבועונים, שם נבלמת מגמת הירידה בחשיפה החצי שנתית למגזין הנפוץ בישראל "לאשה" שרושם 8% לעומת 7.3% בחציון הקודם. "פנאי פלוס" לעומת זאת ממשיך את מגמת ההיחלשות ויורד לראשונה אל מתחת לארבעה אחוזי החשיפה עם נתון של 3.1%., והמגזין השלישי בתפוצתו הוא "בלייזר", שמציג נתון של 2.6%. בראייה שנתית - שלושתם נחלשים. מגזין "את" שעבר השנה לידי יובל סיגלר נחלש מחשיפה של 2% ל-1.5%.

ז'וז'ו אבוטבול - שירים ושערים, רשת ב'. וינוקור דוד,
חוזרים לנתונים של 2013. קול ישראל/וינוקור דוד

רדיו: קול ישראל מתאושש; התחנות האזוריות יורדות

שיעור ההאזנה לתחנות קול ישראל שנפל בחציון הקודם מנתון של 39% לנתון של 37.9% - מתחזק וחוזר להציג את הנתון הקודם. התחזקות גם בהאזנה לתחנות גלי צה"ל מנתון של 40.8% לנתון של 41.8%. מי שנחלש בחצי השני של שנת 2014 אלה תחנות הרדיו האזורי שיורדות מנתון של 33% ל-31.6%.

ובחלוקה לפני תחנות: גלגלצ שומרת על כוחה כתחנת הרדיו המואזנת בישראל והיא אף מתחזקת קלות מהחציון הקודם ורושמת חשיפה של 29.9%. רשת ב' השנייה בהאזנה וגם היא מתחזקת מעט לנתון של 25.6%. גם גלי צה"ל מתחזקת והיא רושמת 24.6% לעומת 24% בחציון הקודם. רשת ג' היא התחנה השלישית המואזנת בישראל, וגם היא מתחזקת והיא רושמת חשפה של 14.7%.

איתן כסיף, מנכ"ל חברת קנטאר מדיה מחקרי TGI ציין כי "בנוגע לשאלות המתייחסות לחשיפה למדיה באמצעות מכשירים אלקטרוניים שונים לפיהם כ-27% מכלל האוכלוסייה הבוגרת מדווחים כי הם נוהגים לקרוא, בתדירות כלשהי, עיתון יומי באמצעות המחשב, כ-24% באמצעות מכשיר הסמארטפון וכ-11% באמצעות מכשיר הטאבלט. בניגוד לעיתונות ככל הנראה הרגלי ההאזנה לרדיו ממשיכים להיות בעיקר באמצעות המכשירים הקונבנציונאליים כאשר רק כ-11% מדווחים על האזנה לרדיו באמצעות הסמארטפון בתדירות כלשהי, כ-9% באמצעות המחשב ו-2% באמצעות הטאבלט. יש לציין כי נתונים אלו מושפעים משיעור החדירה של כל מכשיר באוכלוסייה, כאשר לכ-86% יש גישה למחשב, כ-72% מדווחים על בעלות על סמארטפון ולכ-36% מכשיר טאבלט".

עורך ישראל היום עמוס רגב ב"ועדת העורכים", נובמבר 2010. אורי לנץ
מודה לקוראים. רגב/אורי לנץ

"הישג חסר תקדים לאור כמות העותקים הגדולה שמפיץ ידיעות בחינם"

בישראל היום ביקשו להתייחס היום לממצאי הסקר, ומסרו כי החברה "מברכת על תוצאות ה- TGI ומודה על אמון הציבור בעיתון. כפי שציינו אנשי קאנטר מדיה ניתן לראות כי הן ברמה חצי שנתית והן ברמה שנתית 'ישראל היום' מוביל כעיתון היומי הנקרא ביותר בישראל (פער מובהק סטטיסטית) ביום חול, כאשר שיעור החשיפה לעיתון סוף השבוע שומר על יציבות. הנתונים הללו משקפים את ההובלה של ישראל היום לאורך זמן ומקבעים אותו כעיתון הנקרא ביותר במדינת ישראל".

"הישג זה הנו חסר תקדים במיוחד לאור כמות העותקים הגדולה אותם מפיץ ידיעות אחרונות בחינם הן במהדורת אמצע השבוע שלו והן במהדורת סוף השבוע. אנו מבטיחים להמשיך ולספק עיתון מצוין לקוראינו הנאמנים ומבקשים להודות להם על תמיכתם בנו בתקופה בה גורמים מתחרים ניסו להוביל מהלך לסגירתנו", לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully