וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צינון? לא ברשות השידור. צגה מלקו חזרה להגיש

11.2.2015 / 18:02

ביקורת על החלטת רשות השידור לאפשר לצגה מלקו לשוב באופן מיידי לעבודתה העיתונאית, בעת תקופת בחירות וללא צינון, לאחר שמועמדותה למפלגת "כולנו" נפסלה. דני אדינו אבבה: "אם היה מדובר בגאולה אבן או יעקב אחימאיר - הם היו נפסלים"

צגה מלקו ומשה כחלון במסיבת עיתונאים, בית סוקולוב. ראובן קסטרו
צגה מלקו ומשה כחלון במסיבת עיתונאים, בית סוקולוב/ראובן קסטרו

ביקורת על החלטת רשות השידור לאפשר לצגה מלקו לשוב באופן מיידי לעבודתה העיתונאית, בעת תקופת בחירות וללא צינון, לאחר שמועמדותה למפלגת "כולנו" נפסלה על ידי ועדת הבחירות המרכזית מטעמים פרוצדורליים. מלקו, שהוצבה במקום השלישי במפלגתו של כחלון, נאלצה לוותר על הניסיון להיכנס לכנסת כיוון שלא התפטרה מרשות השידור בזמן הנדרש בחוק.

עם ההודעה של ועדת הבחירות המרכזית שבה מלקו להגיש אחת לשבוע תוכנית אקטואליה באמהרית בערוץ 33. היא אמנם פסקה מפעילות פוליטית במטה מפלגת "כולנו", אולם היא עדיין מזוהה עם המפלגה וברשות השידור לא מנעו ממנה לעסוק, כעיתונאית, בנושאים פוליטיים. עיתונאי "ידיעות אחרונות" דני אדינו אבבה ביקר היום את מלקו והרשות בפוסט בפייסבוק. "זה נשמע לכם מעשה עיתונאי מוסרי, שאחרי כל הצהרותיה הפוליטיות היא תגיש תוכנית טלוויזיה אקטואלית, במסווה של עיתונאית אובייקטיבית?", כתב. "אני בטוח שאם גאולה אבן או יעקב אחימאיר היו מצהירים על תמיכתם ב'יש עתיד' באותן נסיבות, הם היו נפסלים. אף יועץ משפטי נורמאלי לא היה מאשר להם לשוב ולהגיש תוכניות טלוויזיה. אני חש שמדובר בזלזול באינטליגנציה של קהילה שלמה, חבל".

מלקו, מהפעילות הבולטות בקהילה האתיופית בישראל הייתה מנהלת רשת א' של "קול ישראל" בין השנים 2008 עד 2012, פרט לתפקידה ברדיו ובערוץ 33. היא זכורה ברשות השידור כמי שניהלה מלחמה נגד הדחתה מתפקיד מנהלת רשת א', מלחמה שלא צלחה לבסוף. היא דרשה אז לבטל מכרז שנערך לתפקיד שמילאה ולהקפיא את כניסתו לתפקיד של המועמד שנבחר - אבישי פלחי, בטענה כי מדובר במכרז תפור. נציגי אגודת העיתונאים שהשתתפו בוועדת המכרזים תמכו אז במלקו, אולם הנהלת הרשות הקודמת מינתה לבסוף את פלחי לתפקיד.

מרשות השדור נמסר בתגובה: "צגה מלקו היא עיתונאית ברשות השידור ובתוך כך מחוייבת לכללי האתיקה ברשות ובכלל. כידוע, רשות השידור נוהגת הקפדה על יישום התנהלות זו בקרב כל עובדיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully