וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחדשות 10 זועמים על ליבסקינד: "רק כוון על מי להמליץ להדחה מיידית"

22.3.2015 / 15:05

קריאתו של קלמן ליבסקינד במעריב לפיה "אם המתווכים לא מכירים את המציאות, הם צריכים לעוף", מעוררת זעם. ברוך קרא: "לא יקרה כלום אם פעם אחת תגיד כשלתי בלשוני". טלי בן עובדיה התייחסה גם לדברי עמית סגל: "מהיום נא לבוא לעבודה עם כיפות לבנות"

קלמן ליבסקינד. נמרוד סונדרס
"אם המתווכים לא מכירים את המציאות, הם צריכים לעוף". ליבסקינד/נמרוד סונדרס

קריאתו של קלמן ליבסקינד בסוף השבוע במעריב לחברות החדשות לפטר עיתונאים שמאלנים מעוררת את חמתם של עיתונאי חדשות 10. ליבסקינד קרא, כמו בטורים קודמים שלו, למהפכה שבמסגרתה יש "לשבור את המונופול שיש למיעוט ישראלי קטן על כל שוק התקשורת".

ליבסקינד פנה במאמרו ישירות אל רביב דרוקר, וכתב: "תוצאות הבחירות מלמדות שהרבה מאוד אנשים שמבינים לא פחות טוב ממך וממני לא חשבו שנתניהו הוא "ראש ממשלה רע במיוחד". יודע מה? חלקם, כמה עשרות מנדטים אולי, חשבו אפילו שהוא ראש ממשלה טוב. ואני רק תוהה איפה נמצאים האנשים האלה באולפן שלך? איפה נשמע קולם? איפה מוצגות עמדותיהם? ומה מקומו של אותו אזרח קטן ופשוט שחושב שנתניהו ראש ממשלה לגמרי לא רע, ונתתם לו תחושה שהוא לבד, ושאם הוא באמת תומך בנתניהו, לא כדאי לו לדבר על זה בקול? האם אין צורך שהתקשורת תשקף גם עמדה שונה מזו של שלושת המלומדים שיושבים באולפן, ולו כדי שנדע שיש גם אחרים?".

ליבסקינד: שדירקטוריון חברת החדשות יזרוק כמה אנשי שמאל קיצונים שמחוברים רק לעצמם ולחבריהם וימלא את השורות באנשים שמייצגים גם שכבות אחרות בחברה

עוד כתב ליבסקינד כי כישלון התקשורת לחזות את נצחון נתניהו צריך להביא לכך שייערך שינוי בהרכב האנושי של חברות החדשות כך שיורכב מיותר אנשים המשתייכים למחנה הימין. "אם מערכות תקשורת גדולות עיקמו את המציאות או סתם לא התחברו למה שקורה בשטח, הדירקטוריון שלהן צריך להתכנס ולהפוך אותן על הראש. מנהלי ערוץ 2, ממש כמו הממונים על גלי צה"ל, חייבים להבין שהם מחזיקים ביד ארגונים שאמורים לתווך בין המציאות לבין הציבור. ואם המתווכים לא מכירים את המציאות ולא חיים אותה ולא מרגישים אותה ולא משקפים אותה, הם צריכים לעוף. מי שקוראים מפעם לפעם לפיטורי פקיד או שר, לא צריכים להיבהל מהקריאה להחליף גם אותם".

"כן, לשבור מערכות. לשבור ולבנות משהו חדש ואחר לגמרי. משהו מגוון. משהו משקף. משהו שמייצג אוכלוסיות רחבות הרבה יותר. כפי שיום אחד גילה מישהו שבשירות המדינה יש פחות מדי נשים וערבים, והחליט שהפגם יכול לבוא על תיקונו רק בכוח, כך גם כאן. שדירקטוריון חברת החדשות יזרוק כמה אנשי שמאל קיצונים שמחוברים רק לעצמם ולחבריהם, וימלא את השורות באנשים שמייצגים גם שכבות אחרות בחברה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מניפסט של נקמה". איל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המחנה שלך ניצח. מאיפה תאוות הנקם"

עורך חדשות החוץ של חדשות 10 נדב איל קרא לליבסקינד להתנצל. "אתה כותב על ז'בוטינסקי, אבל הטקסט שלך הוא מניפסט של נקמה בסגנון מפאי אחרי רצח ארלוזורוב. המחנה שלך ניצח. מאיפה תאוות הנקם", כתב לו בטוויטר. "טיהור פוליטי הוא תמיד אפל. תחזור בך. אני לא מכיר אנשי שמאל קיצוני בטלוויזיה ולא צריך לפטר אף אחד על דעותיו אלא אם קרא לאלימות". מאוחר יותר מחק איל את הדברים.

גם ברוך קרא, הכתב לענייני משפט, קרא לו לחזור בו מהדברים. "קלמן, כמי שעוסק בביקורת התקשורת לא יקרה כלום אם פעם אחת תגיד כשלתי בלשוני. אולי בלהט הקרבות", כתב קרא לליבסקינד, ואף התרה בו לציין שמות. "רק כוון אותי על מי להמליץ להדחה מיידית בפני הדירקטוריון!?", כתב. עורכת "שישי" של חדשות 10 טלי בן עובדיה התייחסה גם היא לסערת היום, הגיבה לדברי עמית סגל מוקדם יותר, וכתבה: "אבישי. רועי, ברוכי, צביקה ורוזנר (כתבים חדשות חובשי כיפה, ד.א.) - מהיום נא לבוא לעבודה עם כיפות לבנות. בין המשפטים נודה לכם אם תגידו בעזרת השם. רק שלא נישאר במחוזות ההזיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully