וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרסום באינטרנט - קרוב מתמיד לנתח הפרסום בעיתונות המודפסת

5.5.2015 / 13:06

כך עולה מהדוח השנתי לתקשורת בישראל לשנת 2014 של בית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל, בשיתוף עם יפעת מחקרי מדיה שיוצא היום. עוד עולה מהדוח כי אמון הציבור בתקשורת נמצא בשפל חסר תקדים

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

נתח ההוצאות על פרסום באינטרנט אשר עמד בשנה החולפת על 22% מכלל עוגת הפרסום - קרוב מתמיד לנתח הפרסום בעיתונות המודפסת (23%) - כך עולה מהדוח השנתי: התקשורת בישראל 2014, סדרי יום, שימושים ומגמות, שיוצא היום (שלישי) בהוצאת המכון לחקר מדיה חדשים, חברה ופוליטיקה בבית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל, בשיתוף עם יפעת מחקרי מדיה וקנטאר מדיה מחקרי TGI.

בהקשר זה, ניתן להעריך כי 2015 תהיה השנה שבה יידחק הפרסום בעיתונות המודפסת למקום השלישי אחרי הטלוויזיה והאינטרנט. המצב הביטחוני השפיע פחות על היקף ההוצאות לפרסום, שעמדו בשנה זו על היקף דומה לזה של השנה הקודמת.

ממצא מעניין נוסף העולה מהדוח, בעריכת ד"ר רפי מן וד"ר אזי לב-און, נוגע לרשתות החברתיות ולפיו בשנה החולפת הופצו ברשתות החברתיות בישראל יותר ממיליון פוסטים שכללו אלימות מילולית, קללות, שפה בוטה, ביטוי גזענות, או קריאה לביצוע מעשה אלימות פיזי.

עוד עולה מהסקר כי האינטרנט הפך לדרך הנפוצה ביותר בקרב גולשים להכרות עם בני או בנות זוג חדשים. על פי סקר "בזק" שהתפרסם ב-2014 32% העידו כי הכירו את בן/בת זוגם באינטרנט (בהשוואה ל-6% לפני חמש שנים).

ואחרון חביב, אמון הציבור אשר נמצא במשך שנים בירידה, ממשיך את המגמה: בשנת 2014 ירד אמון הציבור בתקשורת לשפל חסר תקדים על פי נתוני "מדד הדמוקרטיה הישראלית" של המכון הישראלי לדמוקרטיה רק 29.7% מכלל הציבור הביעו אמון בתקשורת, שיעור אמון נמוך יותר מזה שחש הציבור כלפי מוסדות אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully