וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת דרוקר וסגל: הפרשנים הפוליטיים נתפסים כהכי פחות אמינים

10.5.2015 / 12:03

הסיקור הבעייתי של התקשורת את הבחירות האחרונות הותיר את חותמו - כך עולה מסקר מיוחד שנערך על ידי מכון "תובנות", במטרה לבדוק את אופן צריכת התוכן הטלוויזיוני בחברה הישראלית. הפרשנים לענייני ערבים נתפסים כבעלי האמינות הגבוהה ביותר בקרב הצופים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שניים רבים, כולם מפסידים. עמית סגל ורביב דרוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפרשנים לענייני ערבים נתפסים כבעלי האמינות הגבוהה ביותר בקרב הצופים ואילו הפרשנים הפוליטיים נתפסים הכי פחות אמינים - כך עולה מסקר שנערך על ידי מכון "תובנות", במטרה לבדוק את אופן צריכת התוכן הטלוויזיוני בחברה הישראלית. הסקר נערך לקראת פסטיבל הטלוויזיה "שובר מסך", שייערך פעם ה-11, ביום שלישי במכללה האקדמית עמק יזרעאל.

הסקר שבדק את אמינותם של הפרשנים בתחומים השונים בעיני הצופים, גילה כי 47% מקרב הצופים סבורים כי הפרשנים לענייני ערבים הם אמינים ביותר. פרשנים בתחום הכלכלה זוכים לרמת אמינות גבוהה בקרב 45% מהציבור ומגישי המהדורות המרכזיות לרמת אמינות גבוהה בקרב 42% מהציבור. ורק 32% מקרב הצופים סבורים שהפרשנים הפוליטיים אמינים. באופן כללי, הצופים הקבועים של כל אחת ממהדורות החדשות המרכזיות בטלוויזיה, מדווחים על רמות אמינות גבוהות יותר (בשיעור של כ-10%-15%) מכלל צופי הטלוויזיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
47% במדד. צביקה יחזקאלי ואוהד חמו/מערכת וואלה!, צילום מסך

רבע מהצופים מדווחים על צפייה יומית בתכני VOD

בנוסף, בדק הסקר את האופן שבו נחשפו סרטוני תעמולת הבחירות, שהתקיימו במרץ האחרון. על פי הסקר 61% מהצעירים נחשפו באופן קבוע במערכת הבחירות לסרטוני התעמולה באמצעות האינטרנט, ו-41% מהצעירים צפו בסרטונים בטלוויזיה. בקרב קבוצת הגילאים בני יותר מ-65 רק 16% צפו בסרטונים באמצעות האינטרנט ו-32% באמצעות הטלוויזיה. בסך הכל, כך מגלה הסקר, 34% מהציבור דיווחו כי נחשפו מדי יום במהלך מערכת הבחירות האחרונה לסרטוני תעמולה באינטרנט. ואולם, רק 16% השתמשו ברשת החברתית המקוונת באופן קבוע להעברת סרטונים ו/או תוכן הקשור לבחירות.

עוד עולה מהסקר כי הצפייה בטלוויזיה נשארת יציבה, למרות המשך מגמת העלייה בצפייה בתוכן טלוויזיוני באמצעים אחרים. 80% מהציבור מדווחים על צפייה יומית מסורתית וצופים בתוכן טלוויזיוני באמצעות מקלט הטלוויזיה בזמן המקורי של שידור התוכן. במקביל נמשכת העלייה במגמת הצפייה המבוצעת במועד אחר מזמן השידור המקורי: 32%, המהווים כשליש מהצופים, מדווחים על צפייה יומית בתוכן שהקליטו, רבע מהצופים על צפייה יומית בתכני VOD ו- 15% על צפייה יומית בתכני טלוויזיה באמצעות הטלפון הנייד.

עוד באותו נושא

עמית סגל משחרר רסן: "דרוקר הוליך ערוץ שלם למצעד אל מחוזות ההזיה"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

62% מתעדכנים בחדשות באמצעות רשת חברתית

כמו כן, עולה כי 62% מהנשאלים מדווחים כי התעדכנו בידיעות חדשותיות באמצעות הרשת החברתית המקוונת, 53% מהציבור מדווחים על כניסה יומית אפליקציות חדשותיות באמצעות הטלפון הנייד ו-33% מקבלים עדכוני חדשות באופן אוטומטי לטלפון הנייד.

ד"ר ירון אריאל, עורך הסקר, אמר בעקבות התוצאות: "נמשכת מגמת השינוי בדפוסי הצפייה, בעיקר בקרב צעירים אך גם בקרב שכבות הגיל האחרות. השנה, ניתן לזהות גידול חד בצפייה מושהית, מוקלטת ורציפה בתכנים טלוויזיוניים, בעיקר בסדרות רכש. הציבור ממשיך להיות אדיש באופן יחסי לגורלם של אמצעי תקשורת המצויים במשבר, זאת למרות הערכתו הגבוהה ביחס למקומם ותפקידם החשוב בחברה ובדמוקרטיה הישראלית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

משה שלונסקי, מפיק הפסטיבל, מסר: "כותרת הפסטיבל השנה 'לא יכול לעזוב את זה' ממחישה את המגמה שסקר הפסטיבל וגם נתונים שאנחנו מכירים מחו"ל מגלים – זהו תור הזהב של הטלוויזיה. ריבוי האמצעים ושינוי דפוסי הצריכה העלו את הצריכה הכללית ובייחוד את צריכת תכני אקטואליה דרך מדיה חדשים המתווספת לצפייה בטלוויזיה ולא מחליפה אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully