וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי חדשות 2 הכריזו על סכסוך עבודה

31.5.2015 / 13:48

ביום חמישי הגישה הנהלת חברת החדשות את תוכנית הקיצוצים הכוללת פיטורי 13 עובדים וקיצוץ בשכר הטאלנטים. הבוקר הודיע ועד העובדים כי הוא דוחה את ההצעה ומחריף את המאבק, לא לפני שבחברת החדשות סירבו לבקשתו לגבות דמי חבר מעובדים ששכרם יקוצץ

כנס אילת לעיתונות 2012. ברני ארדוב
כנס אילת לעיתונות 2012/ברני ארדוב

ועד עובדי חדשות ערוץ 2 הכריז על סכסוך עבודה עם הנהלת חברת החדשות, על רקע התנגדותו של הוועד לתוכנית הקיצוצים. במכתב ששלח היום (ראשון) הוועד אל עובדי חברת החדשות, ואשר הגיע לידי וואלה ברנז'ה, נמסר: "אמש הודענו להנהלה כי אנו משיבים בשלילה על הצעתה האחרונה, שעליה גם כתבנו לכם במייל הקודם. הבוקר, בהמשך לבקשה מטעמנו, הכריז ארגון העיתונאים על סכסוך עבודה בחברת החדשות".

כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, הציעה הנהלת חברת החדשות לפטר 13 עובדים ולקצץ בשכר הטאלנטים בשיעור של 10%. כמו כן, כוללת התוכנית שתי מדרגות קיצוצים נוספים, על פי רמות השכר.

"שיקול מרכזי שגרם לנו דווקא לשקול לתמוך בהצעה היה הרצון לנסות ולבסס יחסי עבודה קיבוציים תקינים מול ההנהלה", כך כתבו בוועד לעובדי חברת החדשות, "חשבנו שאולי נכונות לפשרות בתחילת הדרך תוכל לייצר בינינו לבין ההנהלה אמון ושיתוף פעולה לטווח הבינוני והארוך, שיחזקו את העובדים ויסייעו לשפר את תנאי העסקתם, תוך שמירה על יציבות החברה".

"בימים האחרונים התחזקה אצלנו התחושה שההנהלה רואה את ההסכם הזה בצורה הפוכה - לא כדרך לבסס את יחסי העבודה הקיבוציים, אלא כעוד אמצעי בדרך לפירוק הוועד והחלשת העובדים כקבוצה. לתחושתנו זה עוד שלב בתהליך שהחל כשההנהלה סירבה להכיר בוועד עד שאיימנו בפנייה לבית הדין לעבודה, המשיך ביחס מזלזל והסתיים בסירוב של ההנהלה לנהל איתנו משא ומתן על מהלך ההתייעלות הנוכחי - סירוב שהיא חזרה ממנו רק לאחר שבלית ברירה פנינו לבית הדין לעבודה".

בוועד העובדים מאשימים את ההנהלה בכך שלא ניסתה להגיע להסכם שיטיב עם העובדים. בין היתר, טוענים בוועד כי ההנהלה התעקשה שלא לתת שום הטבה עתידית לעובדים או חסינות מפיטורי צמצום נוספים עד סוף 2016. כמו כן, טוענים בוועד כי ההנהלה התנגדה לפיטורים בצורה הדרגתית, ולא החל המחודש הקרוב – כפי שהציעה ההנהלה בתוכנית הקיצוצים.

הנהלת החדשות סירבה לגבות את הכסף מעובדים ששכרם יקוצץ

גורם בחברת החדשות לוואלה ברנז'ה: "הייתה הסכמה עקרונית על תוכנית הקיצוצים, אבל המחלוקת היחידה הייתה על רקע גביית דמי חבר מכל עובד ועובד. בקשת הוועד לדמי חבר להסתדרות גרמה להתקוממות בקרב עובדים"

לוואלה ברנז'ה נודע כי ביום שישי נפגשו עורכי הדין של שני הצדדים לקראת חתימה והסכמה על הסכם הקיצוצים. הסכם שאותו קיבלה חברת החדשות כהסכם קיבוצי, אולם לטענת גורמים בחברת החדשות המחלוקת היחידה הייתה דמי החבר לארגון העובדים. לטענת אותם גורמים עובדים רבים התקוממו על כך שממשכורתם החודשית יופרש אחוז אחד עבור תשלום דמי חבר. הנהלת החדשות הודיעה כי היא מסרבת לגבות את הכסף מעובדים ששכרם יקוצץ.

גורם בחברת החדשות אמר לוואלה ברנז'ה: "הייתה הסכמה עקרונית על תוכנית הקיצוצים, אבל המחלוקת היחידה הייתה על רקע גביית דמי חבר מכל עובד ועובד. בקשת הוועד לדמי חבר להסתדרות גרמה להתקוממות בקרב עובדים ולכן ההסתדרות נאלצה לעשות צעדים חד צדדים ולהכריז על סכסוך עבודה".

מהוועד ומארגון העיתונאים נמסר: "טענות ה'גורם האלמוני' שקריות ולא בפעם הראשונה. בשום שלב לא היתה הסכמה עקרונית על פרטי ההסכם. בישיבה שנערכה ברביעי בלילה הודיע הוועד כי ברצונו לשקול את ההצעה וכך גם דיווח לעובדים למחרת. באותה פגישה ההנהלה ביקשה שלמרות היעדר ההסכמה עורכי הדין ייפגשו בשישי בבוקר כדי לעבוד על ניסוח ההסכם כדי לאפשר חתימה במוצ"ש במקרה שתהיה הסכמה עקרונית על המתווה. עורכי הדין אכן נפגשו, אבל הוועד החליט לדחות את ההצעה, כפי שדיווח הבוקר לעובדים".

טרם התקבלה תגובת חדשות 2 לנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully