וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרטיס צהוב לבעלי פנקס אדום

2.6.2015 / 15:46

בעקבות הכרזת ועד העובדים על סכסוך עבודה בחדשות 2, לוואלה ברנז'ה נודע כי אבי וייס יזם שתי פגישות חירום, בהן דיבר על משמעות ההכרזה שעלולה להוביל להחשכת המסך. מספר עובדים בחברת החדשות הקימו ועד עצמאי, מנותק מההסתדרות שאותה מסקרת חברת החדשות

כנס אילת לעיתונות 2012. ברני ארדוב
כנס אילת לעיתונות 2012/ברני ארדוב
"זה היה מאוד מפתיע. העובדים הבינו שאין כל בעיה עם הוועד, אולם ישנה בעיה בקשר עם ההסתדרות, שהוא גוף מאוד מסוקר בחדשות ערוץ 2", הסביר גורם בכיר בחברת החדשות

אתמול בערב (שני), כיממה לאחר שעובדי חדשות ערוץ 2 הכריזו על סכסוך עבודה, התקיימו שתי פגישות חירום בין העובדים לבין מנכ"ל חברת החדשות, אבי וייס - כך נודע לוואלה ברנז'ה.

הפגישות עם העובדים נערכו ביוזמתו של וייס, במערכת בתל אביב ולאחר מכן במערכת בנווה אילן. גורמים שלקחו חלק בפגישה, סיפרו לוואלה ברנז'ה כי וייס הסביר לעובדים את משמעות ההכרזה על סכסוך עבודה, שעלול להוביל לכך שבעוד כשבועיים, אם לא יהיו הבנות בין ועד העיתונאים לבין ההנהלה, ההסתדרות עלולה להורות על השבתת העבודה, והחשכת המסך בעת המהדורה. עובדים שנכחו בפגישות הוסיפו כי ההסתדרות עצמה שמלווה את מאבק העובדים, מסוקרת על ידי חברת החדשות.

"זה היה מאוד מפתיע לראות שמצד העובדים הייתה התקוממות לקשר של הוועד עם ההסתדרות. העובדים הבינו שאין כל בעיה עם הוועד, אולם ישנה בעיה בקשר עם ההסתדרות, שהוא גוף מאוד מסוקר בחדשות ערוץ 2", הסביר גורם בכיר בחברת החדשות.

"ההנהלה רואה את ההסכם הזה כעוד אמצעי בדרך לפירוק הוועד"

יחד עם זאת, יצוין כי בארגון העיתונאים מצהירים על כך שישנה הפרדה מוחלטת בין הארגון והוועדים השונים לבין ההסתדרות והנהלת ההסתדרות. זאת למעט המקרה שבו עופר עייני, יו"ר ההסתדרות לשעבר, שהתערב במשבר בערוץ 10 והכוונה לפטר עובדים לפני כשלוש שנים, לבקשת הנהלת הערוץ והעובדים.

במשא ומתן בחדשות 2 ובהכרזה על סכסוך עבודה לא מעורבים אנשי ההסתדרות, אלא הארגון והוועד, כך אמרו גורמים המעורים לוואלה ברנז'ה.

בהקשר זה, לוואלה ברנז'ה נודע כי מספר עובדים מחברת החדשות החליטו לצאת ביוזמה של הקמת ועד עצמאי. כיום יותר ממשליש מעובדי חברת החדשות, חברים בוועד שהוקם בתמיכת ההסתדרות.

לאחר שתי פגישות החירום שהתקיימו, הוועד עדיין עומד מאחורי ההכרזה על סכסוך עבודה, שעליה החליט ביום ראשון. את ההחלטה קיבל הוועד על רקע ההתנגדות לתוכנית הקיצוצים שהציעה ההנהלה. כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, התוכנית של הנהלת חברת החדשות, כוללת פיטורי 13 עובדים ולקצץ בשכר הטאלנטים בשיעור של 10%. כמו כן, כוללת התוכנית שתי מדרגות קיצוצים נוספים, על פי רמות השכר.

"שיקול מרכזי שגרם לנו דווקא לשקול לתמוך בהצעה היה הרצון לנסות ולבסס יחסי עבודה קיבוציים תקינים מול ההנהלה", כך כתבו בוועד לעובדי חברת החדשות על הסיבות שהובילו לסכסוך עבודה. "חשבנו שאולי נכונות לפשרות בתחילת הדרך תוכל לייצר בינינו לבין ההנהלה אמון ושיתוף פעולה לטווח הבינוני והארוך, שיחזקו את העובדים ויסייעו לשפר את תנאי העסקתם, תוך שמירה על יציבות החברה.
"בימים האחרונים התחזקה אצלנו התחושה שההנהלה רואה את ההסכם הזה בצורה הפוכה - לא כדרך לבסס את יחסי העבודה הקיבוציים, אלא כעוד אמצעי בדרך לפירוק הוועד והחלשת העובדים כקבוצה".

תגובת חדשות 2 לדברים טרם התקבלה, כך גם תגובת ארגון העיתונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully