וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפוח אדמה מתגלגל

19.6.2015 / 10:54

ארגוני היוצרים נפגשו עם השר האחראי על רשות השידור אופיר אקוניס ועם כונס הנכסים הרשמי ברשות, דוד האן. השניים גילו הבנה למצוקת היוצרים, אך בסופו של דבר הפנו את האחריות לגורם אחד: משרד האוצר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
גורמים המעורים בפרטים סיפרו לוואלה ברנז'ה כי השניים הסבירו ליוצרים שתקופת הפירוק ואי יישום חוק השידור הציבורי אינה מאפשרת העברה של כספים מצד משרד האוצר, לצורך פעילותה של הרשות ועמידה במחויבות בהפקות מקור

ארגוני היוצרים קיימו אתמול (חמישי) פגישות עם השר הממונה על רשות השידור, אופיר אקוניס ועם כונס הנכסים הרשמי של רשות השידור, דוד האן. גם השר וגם הכנ"ר גילו הבנה למצוקה שבה נמצאים היוצרים, אבל הטילו את האחריות על גורם אחד: משרד האוצר. גורמים המעורים בפרטים סיפרו לוואלה ברנז'ה כי השניים הסבירו ליוצרים שתקופת הפירוק ואי יישום חוק השידור הציבורי אינה מאפשרת העברה של כספים מצד משרד האוצר, לצורך פעילותה של הרשות ועמידה במחויבות בהפקות מקור. זאת משום שבשלב זה ישנה מחלוקת בנוגע לחלקו של משרד האוצר במימון רשות השידור -בטרם החל יישום חוק השידור הציבורי.

הפגישה התקיימה חודש בדיוק לאחר שהיוצרים פנו להאן באמצעות עורכי דינם, ודרשו פתרון מידי להקפאת ההפקות על פי הוראת החוק. עורכי דינם של נציגי היוצרים פנו באותה הדרישה גם לשר האוצר, משה כחלון.

בפניות של עורכי הדין יהושע רזניק וינון סרטל, התבקשו כונס הנכסים ושר האוצר למלא את דרישות החוק בעקבות העתירה לבג"ץ שקבע כי רשות השידור מחויבת להשקיע בשנת 2014 20% מההכנסות מאגרת הטלוויזיה בהפקות מקור ממפיקים חיצוניים, ובשנת 2015 - 25% מההכנסות. אולם בשל מצבה הכלכלי של הרשות, הוקפאו הפקות המקור המתכוננות, בהיקף של כ-100 מיליון שקלים.

"הבהרנו את המצוקה הגדולה שאליה נקלענו", הסבירו גורמים מתוך ארגוני היוצרים. "אנחנו קוראים לשר האוצר משה כחלון להפסיק לפרש את החוק בדרך שפוגעת ביוצרים ובראש ובראשונה בציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully