וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני היוצרים דופקים על הדלת של כחלון

9.6.2015 / 16:05

אתמול הזכירה היועצת המשפטית של ועדת הכלכלה כי חוק השידור הציבורי קובע כי במידה ואין כסף מהכנסות אגרה משרד האוצר יישא בחוסרים. היום מיהרו ארגוני היוצרים לדרוש משר האוצר לעמוד בדרישות החוק ולהעביר תקציבים להפקות מקור

השר משה כחלון, קבינט הדיור, יוני 2015. נועם מושקוביץ
השר משה כחלון, קבינט הדיור, יוני 2015/נועם מושקוביץ

ארגוני היוצרים פנו היום (שלישי) באמצעות עורכי דינם לשר האוצר משה כחלון, בדרישה שיקיים את הוראת החוק ויאשר הזרמת כספים לחידוש הפקות המקור ברשות השידור, בהיקף שנקבע על פי החוק.

"מהדיווחים שהועברו למרשיי באחרונה, עולה תמונה חמורה ביותר ולפיה בשנת 2014 לא עמדה רשות השידור בחובותיה הקבועים בחוק ולא השקיעה את הסך לו היא מחויבת לרכישת הפקות מקומיות קנויות והפקות מקומיות מסוגה עילית", נכתב לשר כחלון, "עובדות אלה מקבלות משנה חומרה נוכח העובדה, כי חלק נכבד מן השנה האמורה נוהלה רשות השידור על ידי כונס הנכסים הרשמי שהנו זרוע מזרועות המדינה. אם לא די בכך, הרי שבחודשים האחרונים, חדלה רשות השידור מלחתום על חוזים לרכישת הפקות מקוריות קנויות באופן מוחלט, ואף אלה שנחתמו אינם מקוימים. נקל להבין כי באופן זה לא תעמוד רשות השידור בחובותיה הקבועים בחוק".

לפני כשלושה שבועות שיגרו היועצים המשפטיים של ארגוני היוצרים מכתב לכונס הנכסים הרשמי של רשות השידור, בדרישה למצוא פתרון שיאפשר את המשך רכישת הפקות המקור, על פי דרישת החוק שנקבעו בעקבות העתירה לבג"ץ שהגישו.

את המכתב לשר האוצר, טרם נקיטת הליכים משפטיים, שלחו עורכי הדין, יהושע רזניק וינון סרטל, שייצגו את היוצרים גם בפנייה לכנ"ר וכן בעתירה לבג"ץ שבעקבותיה נקבע היקף ההשקעות בהפקות מקור: 20% מההכנסות מאגרת הטלוויזיה בשנת 2014 ו-25% בשנת 2015.

אתמול, במהלך הדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בנוגע למצבה הכלכלי של רשות השידור, ציינה היועצת המשפטית של הוועדה, עו"ד אתי בנדלר, כי על פי חוק השידור הציבורי האוצר מחויב לשאת בחוסרים כאשר ההכנסות מהאגרה אינן עומדות בדרישות התקציב. בתגובה לדברים אמר נציג משרד האוצר שנכח בדיון כי בימים הקרובים יקבל שר האוצר משה כחלון החלטה בנושא.

בתוך כך החליטו נציגי היוצרים לפנות לשר כחלון ולהתריע בפניו על כך שרשות השידור אינה עומדת במחויבויות החוק ולא תעמוד בהן גם בעתיד."העובדה שרשות השידור (בפירוק) חדלה מלרכוש הפקות חיצוניות תמנע ממנה את האפשרות לעמוד בחובותיה הקבועים בחוק לא רק בשנה זו, אלא גם בשנים לבוא", כתבו עורכי הדין שמייצגים את היוצרים, והוסיפו כי הטענה לפיה אין בקופת רשות השידור תקציבים על מנת לעמוד בחובותיה אינם תקפים, שכן במסגרת חוק השידור הציבורי נקבע כי משרד האוצר הוא שיעביר את הכספים למימון. במכתב הודגשו גם דבריה של עו"ד בנדלר: "משמעות הדברים ברורה, הימנעות משרד האוצר מלהעביר את התקציב הנדרש לרשות השידור למימון רכישת ההפקות החיצוניות מנוגדת להוראותיו המפורשות של החוק".

עורכי הדין הודיעו כי אם לא ימצא פתרון דחוף לבעיה, ינקטו היוצרים בהלכים משפטיים. בעניין זה יצוין כי ראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו, הודיע כי הורה לשר האחראי על רשות השידור, אופיר אקוניס, למצוא פיתרון גם לבעיית מימון הפקות המקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully