וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: ניסוי למדידת רייטינג גם בסמארטפונים

10.7.2015 / 8:02

למרות פרישתו של ערוץ 1 מהוועדה למדרוג, מתכוון מנכ"ל הוועדה שמוליק שם טוב, להביא כבר בישיבתה הקרובה לאישור את הניסוי להרחבת המדידה, שיכלול גם פלטפורמות דיגיטליות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוועדה הישראלית למדרוג בדרך לאישור מדידה דיגיטלית נרחבת, הכוללת צפייה במחשבים, טאבלים וסמארטפונים. בישיבתה הקרובה צפויה הוועדה לאשר את הצעתו של המנכ"ל, שמוליק שם טוב, ולהתחיל בניסוי המדידה הרחבה בתחילת 2016.

החל מאוגוסט הקרוב יורחב פאנל המדידה מ-580 משפחות ל-700 משפחות. במקביל, בישיבה שתתקיים בחודש הקרוב מתכוון שם טוב לקדם את הניסוי של מדידת הצפייה בפלטפורמות השונות. הניסוי יכלול כ-250 משקי בית, לפחות בשלב הראשון.

ניסוי הרחבת המדידה נאמד בתוספת של כמה מאות אלפי שקלים בשנה, שיחולקו בין גופי התקשורת. כיום כל ערוץ משלם עבור הנתונים כמיליון שקלים לשנה. שם טוב מסביר כי יש הכרח למדוד את הצפייה בפלטפורמות הדיגיטליות, שכן המגמה בעולם מצביעה על ירידה בסך הצפייה בעיקר בקרב צעירים. בישראל אמנם סך הצפייה עלה באחוזים בודדים, אולם מורגשת זליגה אל צפייה בפלטפורמות שאינן נמדדות.

במקביל מתכוון שם טוב לקדם מדידה באמצעות סמאטרפונים, שיחליפו את מכשירי הפיפל מיטר, וידעו להעניק נתוני צפייה גם מחוץ לבית.

שם טוב מתכוון להגיש את ההצעה לאישור, למרות הודעתו של ערוץ 1 על פרישתו מהוועדה למדרוג. כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, השבוע הודיע הערוץ כי יירכוש את נתוני הרייטינג מחברות הכבלים והלווין הוט ו-yes במחירים נמוכים משמעותית, שיחסכו לרשות השידור כמיליון שקלים. אולם מנגד נשמעה הטענה כי השיקולים נעוצים בחוסר שביעות הרצון מנתוני הרייטינג שנמדדים לערוץ. כך או כך, לא בטוח שרשות השידור תוכל לפרוש בקלות, שכן היא מחוייבת על פי חוזה להישאר בוועדה עד שנת 2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully