וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 1 הודיע: פורשים מהוועדה למדרוג

8.7.2015 / 12:32

הבוקר העבירה רשות השידור פנייה אל הוועדה למדרוג והודיעה כי ברצונה לפרוש מהוועדה. גורמים ברשות אמרו היום לוואלה ברנז'ה כי מדובר בחיסכון שנתי של למעלה ממיליון שקל, אולם מנגד, אחרים אומרים כי הסיבה לפרישה נעוצה בחוסר שביעות רצון מנתוני הצפייה

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

רשות השידור הודיעה הבוקר לוועדה למדרוג כי היא מבקשת לפרוש מחברות בוועדה ולהתנתק מנתוני הרייטינג שהיא מפיצה. גורמים ברשות אמרו היום לוואלה ברנז'ה כי מדובר בחיסכון שנתי של למעלה ממיליון שקל, אולם מנגד, אחרים אומרים כי הסיבה לפרישה נעוצה בחוסר שביעות רצון מנתוני הצפייה כפי שאלו משתקפים בדוחות הוועדה. בנוסף, צבר ערוץ 1 חוב של כ-250 אלף שקלים לוועדה, זאת לאחר שלא העביר את דמי החבר בעקבות המשבר הכלכלי ועצירת התשלומים לספקים. ואולם, לאחר שאושרה דחיית פירוק רשות השידור ויישום החוק בשלושה חודשים, החל האוצר להעביר כספים, בין היתר גם עבור הספקים.

הוועדה הישראלית למדרוג מפרסמת מדי יום את נתוני הרייטינג של גופי השידור שחברים בה, בהם זכייניות ערוץ 2, ערוץ 10, הטלוויזיה החינוכית, ערוץ 24, ערוץ 9, וכן ערוץ 1. כל הערוצים, החברים בוועדה, אינם יכולים לפרוש ומחוייבים להישאר בה עד שנת 2018. ואולם, ככל הנראה בשל העובדה שרשות השידור נמצאת בפירוק ובניהול של כונס נכסים, היא תוכל למצוא דרכים משפטיות חוקיות לפרוש מהוועדה.

חברות הכבלים והלווין, הוט ו-yes מודדות את נתוני הצפייה, ומוכרות את הנתונים במחיר הנמוך משמעותית.

בוועדה למדרוג סירבו להגיב. טרם התקבלה תגובת רשות השידור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully