וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התדרים המפוצלים ברדיו בדרך להכשרה

19.7.2015 / 15:19

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק להכשרת התדרים המפוצלים ברדיו חיפה, רדיו לב המדינה ורדיו דרום. זאת לאחר שבג"ץ קיבל את עמדת הרשות השנייה לפיה ייסגרו התדרים בתוך כשנתיים אם לא יעוגנו בחקיקה

רדיו ישן. ShutterStock
רדיו ישן/ShutterStock

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום את הצעת החוק שנועדה להכשיר את פיצולי התדרים בתחנות הרדיו האזוריות. כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, היוזמה להסדיר את הנושא באמצעות חקיקה נעשתה לאחר שבג"ץ קיבל את עמדת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו כי בתוך שנתיים בלבד יש להסדיר את נושא הפיצולים.

כיום מחזיקות בהיתר לשידורים מפוצלים שלוש תחנות רדיו אזורי, שבשנים האחרונות הקימו תחנות רדיו נוספות בתדרים המשניים. רדיו דרום מפעיל את "רדיו דרום 101.5", רדיו לב המדינה המפעיל את הרדיו בשפה הרוסית "פרוויו" ורדיו חיפה את תחנת "רדיו חם אש".

בעקבות פניות של תחנות רדיו מתחרות, שביקשו לעצור את הפיצולים, קבעה הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו כי במידה שהנושא לא יוסדר בתוך שנתיים, ייסגרו התדרים המפוצלים. זאת, למרות שבמשך 14 שנים התירה הרשות השנייה את הפיצולים. לפני כחודש קיבל בג"ץ את הקביעה של הרשות השנייה, ובעלי התחנות האזוריות החליטו לפעול לצורך הגשת הצעת חוק פרטית, שתעגן את הנושא בחקיקה.

הצעת החוק היא חוצה מפלגות וחתומים עליה 12 חברי כנסת מכל סיעות הבית, בין היתר ח"כ נאווה בוקר וח"כ חיליק בר. כעת לאחר אישור ועדת השרים, תועבר ההצעה לאישור הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully