וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצול התדרים: על הפרק - הצעת חוק פרטית

16.6.2015 / 12:23

לאחר שבג"ץ לא הסכים להתערב בסמכות הרשות השנייה שקבעה כי תסדיר את נושא הפיצולים בתוך שנתיים, לוואלה ברנז'ה נודע כי תחנות הרדיו אזוריות מתכוונות להגיש בנושא הצעת חוק חוצה מפלגות על מנת להסדיר את החקיקה בנושא

רדיו ישן. cibar, Creative Commons
רדיו ישן/Creative Commons, cibar

בעקבות החלטת בג"ץ בנושא פיצול התדרים – תחנות הרדיו האזוריות פועלות בימים אלו להסדרת הנושא בחקיקה. לוואלה ברנז'ה נודע כי תחנות הרדיו אזוריות מתכוונות להגיש הצעת חוק פרטית חוצה מפלגות בנושא.

לפני כשבוע קיבל בג"צ את עמדת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו כי בתוך שנתיים בלבד יש להסדיר את נושא הפיצולים. כיום מחזיקות בהיתר לשידורים מפוצלים תחנות רדיו דרום, רדיו לב המדינה ורדיו חיפה, שבשנים האחרונות הקימו תחנות רדיו נוספות בתדרים המשניים. משמעות החלטת הרשות השנייה עבור התחנות הללו, במידה שהנושא לא יוסדר, היא סגירת תחנות הרדיו החדשות. החלטת הרשות השנייה והקביעה כי הפיצולים אינם חוקיים, התקבלה בעקבות פניות של תחנות רדיו מתחרות שביקשו לעצור את הפיצולים. בג"צ הכשיר את החלטת הרשות השנייה בהחלטתו לפני פחות משבוע, בעיקר בתחייבותה של הרשות לעגן את הנושא בחקיקה. אולם בתחנות האזוריות לא מתכוונים להמתין וכבר החלו לפעול לצורך הצעת החוק שתוגש בקרוב.

בעקבות ההחלטה, התייחסה אוה מדז'יבוז', יו"ר הרשות השנייה, בתגובתה מהשבוע שעבר לנושא החקיקה, ומסרה: "הרשות תוסיף ותבחן במהלך תקופת המעבר את הדרכים המתאימות לשם מתן מענה לצרכים הרדיופוניים של אוכלוסיות ומגזרים שונים בישראל, לרבות בדרך של פרסום מכרזים חדשים וייעודיים לאוכלוסייה הרוסית והערבית או בדרך של פנייה למחוקק לשם שינוי חקיקה שיאפשר פיצול התדרים לכל התחנות והכל על מנת להבטיח את האינטרסים הציבוריים של כלל האוכלוסייה בישראל שאינם זוכים כיום למענה הולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully