וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי רשות השידור: "השתיקה של ההסתדרות היא שערוריה"

10.8.2015 / 10:54

האוצר מאיים לייבש את הרשות, אלא שחברת הייעוץ למעוניינים בפרישה לא עומדת בעומס ומתוך כ-600 פניות של עובדים רק כ-100 קיבלו הבהרות בנוגע לסכומים שאותם יקבלו במידה שיחליטו לפרוש. ואיפה ההסתדרות? קולה לא נשמע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עובדי רשות השידור מפגינים, ארכיון/מערכת וואלה!, צילום מסך

עובדי רשות השידור נאלצים להסתפק באיומים, הצהרות ובעיקר חוסר מענה. בהיעדר תשובות בנוגע למימון הרשות ופרישת העובדים דורשים יו"ר הכלכלה ח"כ איתן כבל וחבר הוועדה ח"כ יוסי יונה לזמן דיון דחוף בנושא. הדרישה לקיום הדיון נעשית על רקע הצהרותיו של מנכ"ל משרד האוצר מסוף השבוע האחרון, לפיהן יועברו לרשות השידור 15 מיליון שקלים בלבד ולא 50 מיליון שקלים הנדרשים לתפעול השוטף, על מנת להאיץ בעובדים לפרוש.

אלא שהעובדים לא יכולים לפרוש. לרשות העובדים המעוניינים לפרוש ניתן שירות ייעוץ והכוונה של חברת "בנפיט". אך בחברת הייעוץ לא עומדים בעומס. מתוך כ-600 פניות של עובדים רק כ-100 קיבלו תשובות והבהרות בנוגע לסכומים שאותם יקבלו במידה שיחליטו לפרוש. נוכח המצב רק כ-50 עובדים חתמו על פרישה מרצון. בכל זאת, האוצר לוחץ, ומלבד אי העברת הכספים מצהיר באב"ד כי ימנה מפרק פעיל שיוכל לפטר עובדים. "אנחנו נמצאים בחוסר וודאות משווע וזו פשוט התעללות, אנחנו משלמים את העונש על מחדלים של שנים של הנהלות כושלות", אומרת עובדת רשות השידור.

"פניתי לחברת 'בנפיט' לפני כשלושה שבועות, ביקשתי לקבל מהם ייעוץ, אבל נאמר לי שיש תור ארוך ושיש הרבה אנשים שממתינים לייעוץ, צלצלתי שוב בשבוע שעבר ושום דבר לא קרה. הרבה אנשים כאן לא יודעים מה לעשות, להישאר, לפרוש, מה הזכויות שלנו. אין לנו תשובות", מספר לוואלה ברנז'ה עובד רשות השידור.

קבינט הדיור כונס לראשונה. עומר מירון
"פעולתו של המנכ"ל מייבשת הלכה למעשה את הרשות". השר כחלון/עומר מירון

דחוף בוועדת הכלכלה במהלך פגרת הכנסת

ח"כ יונה: "לטענת המנכ"ל הוא נוקט בצעד זה כדי לאלץ את עובדי השירות להגיע להסדרי 'פרישה מרצון', אבל דווקא משרד האוצר הוא זה שאינו משיב לפנייתם של עובדי הרשות שגילו עניין בהסדרי פרישה"

הטענה על כך שחברת הייעוץ אינה עומדת בעומס, נשמעה במהלך הדיון בוועדת החוק לשידור הציבורי החדש, בראשות ח"כ צחי הנגבי, ואולם, גם במהלך הדיון לא ניתן פתרון. גם קולה של הסתדרות העובדים לא נשמע. ההסתדרות, יש לציין, מייצגת כ-1,000 עובדים המפרישים מדי חודש דמי חבר בסכום של כ-150 שקלים. "השתיקה של ההסתדרות היא שערוריה, כשהיו עובדים שרצו לפרוש מההסתדרות היה מי שפנה אליהם, וביקש שיישארו אבל בזמן האמת הם לא איתנו. לא יעלה על הדעת שכאשר מדובר במפעלים וגופים קטנים בהסתדרות מאיימים בשביתות ויוצאים למאבקים וכאשר מדובר ביותר מ-1,600 עובדים קולם לא נשמע", אומרת עובדת רשות השידור. מנגד, בהסתדרות טוענים כי נעשות פעולות לרבות פגישות עם חברי כנסת במטרה להגדיל את מספר עובדי הרשות שייקלטו בתאגיד.

בעקבות הדברים יזם אתמול (ראשון) ח"כ יוסי יונה, חבר ועדת הכלכלה, פגישה גם שר האוצר, משה כחלון. "אפשר לומר שכחלון הבטיח של ייתן לרשות השידור להיסגר", אמר יונה לוואלה ברנז'ה והוסיף: "לא די שבהצעת התקציב המדינה לשנת 2015-2016 לא מצוינים מקורות מימון להקמתו ולהפעלתו של תאגיד רשות השידור החדש, בא מנכ"ל משרד האוצר ומודיע שהוא מתכוון לקצץ את תקציב הנדרש לשם הפעלתה החודשית של רשות השידור. פעולה זו מנוגדת ללשון חוק רשות השידור שעבר בשנה שעברה המחייב את האוצר להשלים כל פער תקציבי לשם מימון פעילותו של התאגיד. פעולתו של המנכ"ל מייבשת הלכה למעשה את הרשות".

"לטענת המנכ"ל הוא נוקט בצעד זה כדי לאלץ את עובדי השירות להגיע להסדרי 'פרישה מרצון', אבל כפי שעלה מדיוני הוועדה המיוחדת, דווקא משרד האוצר הוא זה שאינו משיב לפנייתם של עובדי הרשות שגילו עניין בהסדרי פרישה. התנהלותו של מנכ"ל משרד האוצר מעלה את החשש שהוא עושה הכול כדי להגיע לפירוק נכסים של רשות השידור, דבר שיאפשר לו לממש את נכסיה החומריים של הרשות השידור, מצד אחד, ולהביא לפיטורים המוניים של עובדי הרשות, מצד שני.

עוד באותו נושא

האוצר מודה: חונקים את רשות השידור

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ייתכן כי מר באב"ד שכח, אבל הוא עצמו חתום על סיכום למימון/מערכת וואלה!, צילום מסך

דיון דחוף בוועדת הכלכלה במהלך פגרת הכנסת

מהמסמך שנכתב בעקבות פגישה בין באב"ד, פילבר, ניסנקורן וגינוסר, מצוין בפירוש כי משרד האוצר יעביר מדי חודש את הסכום הנדרש להפעלת רשות השידור עד ה-1 באוקטובר 2015

ח"כ יונה בשיתוף יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, פנו אתמול לשר כחלון והודיעו שבכוונתם לקיים דיון דחוף בוועדת הכלכלה במהלך פגרת הכנסת, בנושא המשך מימון רשות השידור על ידי משרד האוצר. "העדר מקורות מימון לשם פעילותם של שני הגופים יביא לחיסולו של השידור הציבורי ולהחשכת המסך", מציינים השניים בפנייתם לשר האוצר.

בנוסף, פנתה אגודת העיתונאים לשר כחלון בעקבות התבטאויותיו של באב"ד. כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה באגודת העיתונאים זועמים על הצהרתו לפיה לרשות השידור לא יועברו כספים לצורך האצת תהליך פרישת עובדים. באגודת העיתונאים דרשו מהשר "לרסן" את מנכ"ל המשרד וציינו: ייתכן כי מר באב"ד שכח, אבל הוא עצמו חתום על סיכום למימון מלא של רשות השידור עד 1 באוקטובר".

ואכן, מהמסמך שנכתב בעקבות פגישה בין באב"ד, מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ויו"ר אגודת העיתונאים אחיה גינוסר, מצוין בפירוש כי משרד האוצר יעביר מדי חודש את הסכום הנדרש להפעלת רשות השידור עד ה-1 באוקטובר 2015. המסמך שעליו הוסכם עוד לפני שהוגשה ואושרה בממשלה הצעת החוק והשינויים בחוק תאגיד השידור הציבורי שיזם השר אופיר אקוניס, כולל גם הבטחה לכך שהצדדים יפעלו להגיע לסיכום על מספר העובדים שיקלטו בתאגיד החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully